קיליאן אמבאפה נשאר בפריז סן ז'רמן. הוא לא רק הפך לכדורגלן המרוויח ביותר בעולם (50 מיליון אירו לעונה, ומענק חתימה של 100 מיליון), אלא יהפוך לאיש החזק באלופת צרפת. יחד עם החוזה הגדול, אמבאפה קיבל גם הבטחות ענקיות: החל ממעורבות בנושאי רכש, ועד הצבתו במרכז הקמפיינים הפרסומיים של הקבוצה. איך זה ייראה? ברוכים הבאים לעולמו של קיליאן אמבאפה.
כמו כוכבים רבים ב-NBA, אמבאפה העביר את הכוח לידיים שלו. מעבר למשכורת השמנה, יהיה לו כוח במועדון שספק אם היה למישהו לפניו. הוא ביקש וקיבל להיות הכוכב מספר 1 של הקבוצה על כל המשתמע מכך.
5 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה. מספר 1 בפריז
(צילום: רויטרס)
בקיץ הקודם, החלוץ הרגיש כי פ.ס.ז' שמה אותו בצד וחגגה את החתמתו של מסי, הפעם זה לא יקרה. כחלק מהחוזה החדש, אמבאפה יהיה הפנים של פריז סן ז'רמן, ויוצב במרכז של כל מה שקשור לשיווק. אם זה במכירת חולצות ואפילו בפוסטים שלה ברשתות החברתיות. תתחילו להיפרד מהטריו ניימאר-אמבאפה-מסי וקבלו את הקבוצה של קיליאן אמבאפה, שבמקרה משחקים בה גם מסי וניימאר.
הבעלים של הקבוצה נאסר אל חלאיפי אמר אתמול במהלך ההכרזה על החוזה החדש של אמבאפה כי "אנחנו שומרים על השחקן הטוב בעולם", ויותר מרמז על השינויים בהיררכיה הקבוצתית. מסי, שהתרגל להיות מספר 1 הבלתי מעורער בברצלונה, יצטרך להתרגל למציאות חדשה בפריז סן ז'רמן בה הוא שני לאמבאפה. יהיה מעניין לראות כיצד זה ישפיע עליו.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
יתרגל להיות מספר 2. מסי
(צילום: gettyimages)

החבר ממונאקו

ה"קורבן" הראשון של קיליאן אמבאפה הוא המנהל המקצועי לאונרדו. הכוכב הצרפתי לא אהב את ההצהרות של לאונרדו בשנה האחרונה כמו "אמבאפה יעזוב רק בתנאים שלנו". צריך גם לומר שתחת הברזילאי, פ.ס.ז' אולי הביאה שמות נוצצים אבל בשורה התחתונה לא הצליחה לזכות בליגת האלופות, שזאת המטרה העיקרית שלה. מי שצפוי להחליף את לאונרדו בתפקיד הוא לואיס קמפוס, מישהו שאמבאפה מכיר היטב.
ב-2017 מונאקו זכתה באליפות צרפת האחרונה שלה, על חשבונה של פריז סן ז'רמן העשירה. היא גם הדהימה את אירופה וטיפסה עד חצי גמר ליגת האלופות, אז הפסידה ליובנטוס. אמבאפה היה אז כוכב הקבוצה, ולואיס קמפוס הפורטוגלי היה מנהלה המקצועי.
5 צפייה בגלריה
לאונרדו
לאונרדו
לאונרדו. יפוטר
(צילום: AFP)
קמפוס נחשב כמי שיודע לטפח כישרונות צעירים. בליל הוא גילה לעולם את ניקולה פפה וגבריאל, שנמכרו לארסנל והכניסו למועדון הצרפתי הצנוע כמעט 100 מיליון אירו. אמבאפה רואה בקמפוס כמי שיכול להצעיד את המועדון קדימה, ולהביא את הרכש המדויק שיסייע לו לזכות בליגת האלופות.
גם המאמן מאוריסיו פוצ'טינו לא ימשיך. פריז סן ז'רמן עושה ככל שביכולתה כדי להביא את מי שאמבאפה רוצה - וזה את זינדין זידאן. החלום הגדול של אמבאפה היה לשחק תחת זידאן בריאל מדריד, זה לא קרה בסופו של דבר. הנהלת פריז סן ז'רמן נפגשה עם "זיזו" מספר פעמים ואף הציעה לו חוזה עתק של 25 מיליון אירו, אבל הוא כרגע לא מעוניין לחתום אצלה. הוא מעדיף להיות המאמן הבא של נבחרת צרפת במקום דידייה דשאן, שאמור לעזוב את אלופת העולם אחרי המונדיאל בקטאר. זידאן נחשב לדמות אהובה במארסיי, אחת היריבות הכי גדולות של פריז סן ז'רמן. הוא גם יודע שחתימה שלו בפריז עשויה להרגיז את אוהדי ריאל מדריד עימה הוא מזוהה יותר מכל.
5 צפייה בגלריה
זינדין זידאן
זינדין זידאן
זינדין זידאן. כרגע לא נראה שיגיע לפריז
(צילום: AFP)
אנטוניו קונטה האיטלקי הוא מועמד מועדף נוסף. קונטה הצליח במשימתו בטוטנהאם והצעיד אותה לליגת האלופות, אבל לא בטוח שיישאר בלונדון עונה נוספת. מועמד מפתיע הוא תיאגו מוטה. הברזילאי-איטלקי שיחק בין 2012 ל-2018 בפריז סן ז'רמן ואימן את קבוצת הנוער שלה אחרי הפרישה. בעונה החולפת אימן את ספציה וסיים איתה במקום ה-16 בליגה האיטלקית. מאמן נבחרת גרמניה לשעבר יוגי לב נמצא גם הוא ברשימת המועמדים, אבל הסיכויים שזה יקרה נמוכים כרגע.

החיזוק

בצרפת מדווחים כי אמבאפה לא היה מרוצה מחוליית הקישור של פריז סן ז'רמן העונה, והוא רוצה שהקבוצה תחתים את אורליאן צ'ואמני המבוקש. צ'ומאני בן ה-22 שמשחק במונאקו נחשב ל"שילוב של פול פוגבה ואנגולו קאנטה", רשם כבר שמונה הופעות במדי נבחרת צרפת וכבש שער אחד.
עוד לפני יום הולדתו ה-20 מונאקו שילמה עליו 18 מיליון אירו לבורדו, והיא ידעה מה היא עושה: כי צ'ומאני הפך במהירות האור לאחד הקשרים הכי טובים בליגה הצרפתית. הוא כאמור גם זומן לנבחרת צרפת, שלא בדיוק סובלת ממחסור בשחקני קישור טובים. פרנקי דה יונג מברצלונה מועמד להגיע לעיר האורות אם עסקת צ'ואמני לא תצא לפועל.
5 צפייה בגלריה
אורליאן צ'ואמני מול אנחל די מריה
אורליאן צ'ואמני מול אנחל די מריה
אורליאן צ'ואמני
(צילום: AP)
את ההתקפה פחות בוער לאמבאפה לחזק, מסיבות מובנות. היו דיווחים רבים על כך שעוסמאן דמבלה יגיע לפ.ס.ז' בהעברה חופשית מברצלונה, אבל ההישארות של הכוכב הגדול קצת סיבכה את העניינים. את הרכש הגדול שלה בקיץ פריז סן ז'רמן כבר עשתה, כי אין הרבה שחקנים בשוק שמשתווים לקיליאן אמבאפה. עכשיו השאלה היא לאן הוא ייקח אותה בעונה הבאה.