בן רייכרט הוא לא השחקן הכי מבריק בכדורגל הישראלי, אפילו בליגה הלאומית החלשה הוא מתקשה לככב. יחד עם זאת, הוא יכול לרשום ניצחון אחד: חשיפת הכוונות האמיתיות של הנהלת בני יהודה הנוכחית בראשות ברק אברמוב, שעושה הכל כדי לחסל את המועדון. רייכרט הלך בעצמו לפוליגרף, לפני שהנהלת המועדון ביקשה מכל השחקנים, ושמט את טענותיה לגבי חוסר ספורטיביות מצד השחקנים. הם לא עושים בכוונה, הם סתם גרועים. זה מה שנשאר מבני יהודה הגדולה: סגל חלש אפילו יחסית לליגה הלאומית.
אף מועדון שפוי לא מבקש לחקור את שחקניו בחשדות כאלה, אפילו לא בצחוק. זה מעיד על אובדן דרך. תנו לי להציע תזה אחרת: הנהלת בני יהודה ביקשה מהשחקנים לעבור פוליגרף כדי ליצור כאוס במועדון, כדי שיהיה קל יותר לשחרר את כולם בסוף העונה, ולבנות סגל רזה במיוחד שיתמודד נגד הירידה לליגה א'. להמאיס את הקבוצה על האוהדים שעוד נשארו לה ולמכור את כל נכסיה עד שלא יישאר ממנה דבר.
2 צפייה בגלריה
שחקני בני יהודה
שחקני בני יהודה
שחקני בני יהודה. עתיד המועדון לא ברור
(צילום: עוז מועלם)
יש אוהדים של בני יהודה שטוענים כבר שנים כי ברק אברמוב יביא חורבן על בני יהודה, שהוא לא באמת בא להשקיע כסף בקבוצה ולהרים אותה. הטענות הללו הופרכו במידה רבה של צדק לאור ההצלחות המקצועיות והזכייה בשני גביעי מדינה.
אבל הנה, בני יהודה נקלעת לתקופה קשה והבעלים נעלם. על פי דיווחים הוא "לקח צעד אחורה מניהול המועדון", כלומר הצעצוע לא מעניין אותו כבר. אבל זה לא צעצוע, זה מועדון היסטורי בכדורגל הישראלי, שנוסד לפני 85 שנים וייצג בגאווה את שכונת התקווה. מועדון שהוציא תחתיו עשרות שחקנים שהפכו לכוכבי על, שהוא חלק בלתי נפרד מה-DNA של הכדורגל כאן. מועדון שמחובר לקהילה, שלצערנו הולכת ומתמעטת בשל הניהול המחפיר, שמייצג שכונה בגאווה ובכבוד, שייצר עשרות רגעי קאלט שנכנסו להיסטוריה.
2 צפייה בגלריה
בני יהודה זוכה בגביע המדינה ב-2019
בני יהודה זוכה בגביע המדינה ב-2019
בני יהודה זוכה בגביע המדינה ב-2019. מועדון חשוב בהיסטוריה של ישראל
(צילום: עוז מועלם)
עכשיו המועדון הכתום גוסס, ולאף אחד כבר לא אכפת. ארגון השחקנים מנסה להילחם בדרישה הזאת, ההתאחדות והמינהלת עומדות מנגד ונותנות לקבוצה לשקוע, עד שהיא כבר לא תהיה קיימת. זה כבר קרה להפועל פ"ת, שרק עכשיו מצליחה איכשהו להרים את הראש מעל המים, וזה קרה לעוד מועדונים היסטוריים. עכשיו תורה של בני יהודה לסבול מאוזלת היד של רשויות הכדורגל, בעלים שרוצה להרוס את הקבוצה שלו יכול לעשות זאת בלי מאמץ.
המצב של בני יהודה דורש רפורמה בכדורגל הישראלי, לא יכול להיות שהאוהדים לא יוכלו לעשות דבר בזמן שהורסים להם את הקבוצה. לא יכול שלא יהיה איזשהו מנגנון פיקוח על ההנהלות, אליהן זורמים כספים ציבוריים. כספים שאמורים לדאוג לכך שהקבוצות ינוהלו באופן מיטבי, יש מספיק כסף בכדורגל הישראלי כדי שבני יהודה לא תצטרך להיות תלויה בברק אברמוב או כל איש עסקים אחר. לא יכול להיות שמועדון כזה יהפוך לצעצוע שייזרק לפח. מישהו חייב להתערב כדי להציל את בני יהודה, זאת לא עוד קבוצה בכדורגל הישראלי.