בפעם השנייה תוך ארבעה וחצי חודשים הצליחה מירה אנדרייבה להמם את עולם הטניס עם הישגים סנסציונים. הראשון באליפות אוסטרליה הפתוחה בינואר האחרון (כשהוא לא מלאו לה 17) והשני בימים אלה ברולאן גארוס, כשהשיא היה אתמול (רביעי) עם ניצחון מדהים על המדורגת שנייה בעולם ואלופת אוסטרליה ארינה סבאלנקה. הערב היא תעלה לחצי הגמר הראשון שלה בטורניר גראנד סלאם, ומסתמן שהיא תהיה חלק בלתי נפרד מצמרת הטניס הנשי בשנים הקרובות.
כבר בסיבוב השני בפריז נתקלה אנדרייבה בוויקטוריה אזרנקה, שאומנם שיאה היה לפני כעשור, אך בכל זאת היא הייתה פייבוריטית. הנערה, שרק לפני חודש וחצי מלאו לה 17, לא נבהלה מפער 17 השנים בינה לבין יריבתה הבלארוסית וגברה עליה 3:6, 6:3, 5:7. בשני השלבים שלאחר מכן ניצחה אנדרייבה יריבות שנמצאות מתחתיה בדירוג העולמי, אך את ההישג המדהים ברבע הגמר מול סבאלנקה מעטים צפו, אם בכלל. כעת, היא מחכה לקרב עם עוד אחת מהפתעות הטורניר - ג'זמין פאוליני האיטלקייה.
3 צפייה בגלריה
אנדרייבה
אנדרייבה
בדרך לטופ. אנדרייבה
(צילום: EPA/TERESA SUAREZ)
החוסן המנטלי והבגרות שמפגינה אנדרייבה על המגרש הוא בלתי נתפס, בטח כשעוד מדובר במישהי שעדיין לא סיימה את לימודיה בתיכון. רוח הנעורים שלה עושה גיחה לאחר המשחקים, כמו למשל אחרי הניצחון הגדול אתמול על סבאלנקה, כשפיזזה בחינניות לצלילי 'Teenage Dream' של הזמרת אוליביה רודריגו.
עוד דבר חריג בכל הקשר לגילה של אנדרייבה, הוא הביטחון העצמי הגבוה שהיא מפגינה, שלפעמים נראה מעט מופרז. לפני מספר חודשים, כנשאלה על החלום הגדול שלה, היא אמרה בלי למצמץ שהיא רוצה לשבור את שיא הזכיות של נובאק ג'וקוביץ' בתארי הגראנד סלאם: "הוא גדול מאוד. אני יודעת שג'וקוביץ' זכה ב-24 גראנד סלאמים. אני רוצה להניף 25, אם זה יהיה אפשרי".

הזרועה עוד נטויה

היא נולדה ב-27 באפריל 2007 בקרסנויארסק, שברוסיה אך מתגוררת בשנה האחרונה בקאן שבצרפת יחד עם אחותה, אריקה (19), שחקנית מקצוענית גם כן. בילדותה היא ראתה את אריקה משחקת ולא כל-כך התלהבה. מי שדחפה את מירה לשחק גם הייתה אמה ראיסה שהתלהבה ממשחקו של מראט סאפין. "למעשה לא אני בחרתי בטניס, אלא אמא שלי", אישרה אנדרייבה. "אבל אני ממש שמחה שהיא עשתה את זה, כי אני מרגישה כל כך שייכת לענף הזה".
3 צפייה בגלריה
מירה אנדרייבה
מירה אנדרייבה
מירה (משמאל) עם אחותה אריקה אנדרייבה
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
בעוד אריקה 101 בעולם), עדיין לא עברה סיבוב אחד בטורניר גראנד סלאם כלשהו, דווקא האחות הצעירה (38 בעולם) נחשבת, כאמור, לדבר הגדול הבא. כבר בגיל 15, היא גברה על לילה פרננדז הקנדית והפכה לשחקנית השלישית הכי צעירה שמשיגה ניצחון בטורניר WTA 1000. עד גיל 16, בשנה שעברה היא העפילה לסיבוב השלישי ברולאן גארוס ולסיבוב הרביעי בווימבלדון והשנה היא הגיעה עד הסיבוב הרביעי באוסטרליה כשאתמול היא קבעה את הישג השיא שלה עד כה - חצי גמר רולאן גארוס - והזרוע עוד נטויה.
את אנדרייבה מאמנת טניסאית העבר הספרדיה, קונצ'יטה מרטינס, אלופת ווימבלדון לשעבר. מרטינס נחשבת מאוד קולנית ומעורבת מאוד, אך אנדרייבה טוענת כי היא תומכת בה מאוד ועוזרת לה להתפתח. "בכל פעם שאני משחקת היא בועטת ברגל של מאמן הכושר שלי ואומרת כל מיני דברים, אבל היא עוזרת לי המון".

מעריצה את אנדי מארי

במהלך ניצחונה על דיאן פרי בסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה, 5:1 ו-15:0 במערכה השלישית והמכרעת אך השלימה קאמבק מופלא בדרך ל-6:1, 1:6, 6:7, אחרי 5:10 בשובר השוויון. מי שהתלהב והתרשם מהאופי של הטינאייג'רית הצעירה על הבמה הגדולה במלבורן היה לא אחר מאשר המדורג 1 בעולם לשעבר, אנדי מארי, שהוא גם אלילה של אנדרייבה.
3 צפייה בגלריה
אנדי מארי טניסאי בריטי
אנדי מארי טניסאי בריטי
האליל של אנדרייבה. אנדי מארי
(צילום: רויטרס)
"כשהשדר אמר שהיא צריכה לעבוד על הצד המנטלי שלה, חצי שעה לאחר מכן היא ניצחה 6:7", צייץ מארי בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו. "אולי הסיבה שהיא ביצעה מהפך זה כן בגלל החוזק המנטלי שלה או כי היא קשה ודורשת מעצמה יותר". אנדרייבה ראתה מיד את הציוץ (בכל זאת, כמו כל הנערים והנערות היא לא עוזבת את הטלפון הנייד שלה) וחייכה לכתבים: "לא באמת חשבתי שהוא יראה את המשחק שלי. אדפיס ואמסגר את זה. אביא את זה איתי לכל משחק".
"פגשתי אותו בווימבלדון האחרון, אבל הייתי די ביישנית מלדבר איתו", סיפרה. "כשאני לפעמים רואה אותו באימון, אני ישר עוזבת". במאי האחרון, אחרי שמארי זכה בטורניר צ'לנג'ר, אנדרייבה אזרה אומץ וסימסה לו: "מזל טוב". הוא ענה לה: "בהצלחה ברולאן גארוס". הרוסייה התייחסה לכך הבוקר והסמיקה: "אולי בגלל זה אני מצליחה כל-כך טוב כעת". כנראה שזה בגלל הכישרון שלה, לא כך?
דונצ'יץ' מגיב לטראש טוק: "דיברתי בסלובנית"
(ONE)