את הביטוי "לשבור רגל" שמקורו באנגלית ובא לאחל הצלחה, עדיף שלא לומר בטעות ליד דריה אטמנוב, היורשת של לינוי אשרם בהתעמלות אמנותית שתחל הבוקר את דרכה בפריז. אטמנוב בת ה-18 שבשלב הראשון תנסה לעלות לגמר שייערך מחר, שברה את רגלה השמאלית כבר שלוש פעמים בקריירה הקצרה שלה, כשבפעם האחרונה הפציעה גרמה לה להיעדרות של עשרה חודשים.
ילדת הפלא גדלה במועדון שבו צמחה אשרם להיות אלופה אולימפית, הפועל רמת אליהו/ראשל"צ והיא תנסה לחולל עוד סנסציה בענף האולימפי, נטול המתעמלות מרוסיה ובלארוס. לפני שנתיים הגיעה אטמנוב לאליפות העולם כעילוי ופוטנציאל פודיום, אחרי שזכתה באליפות אירופה בקרב-רב במדליית הזהב. לרוע מזלה, כשהיא כבר לבושה, מאופרת, עם החישוק ביד, רבע שעה לפני הכניסה למשטח, ביצעה קפיצה במתחם האימונים ושמעה קנאק מדאיג בכף הרגל. רק אחרי שסיימה את התרגיל שהיא עבדה עליו, הצליחה איכשהו לקום מהרצפה, והמנהלת המקצועית איילת זוסמן הבחינה שהנערה לא מסוגלת ללכת.
4 צפייה בגלריה
אטמנוב
אטמנוב
מגיע עם ציפיות גבוהות. דריה אטמנוב
(צילום: JOSE JORDAN / AFP)
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות",הבוקר
נטלי ברטלר, הפיזיותרפיסטית של נבחרת ההתעמלות, עוד נתנה לה אופטלגין כדי לשכך את הכאב בתקווה שתוכל לבצע את התרגיל. זה לא באמת עזר. אטמנוב נעלה את הכפכפים ואמרה לסובבים שאין לה תחושות באצבעות. המאמנת זוסמן הספיקה להגיד לה שלא תצלע, כדי לא להראות למתחרות האחרות חולשה, אבל מהר מאוד הבינה שהמתעמלת המבטיחה שלה מושבתת. וכך, עם הקוקו, הבגד המנצנץ והאיפור הובלה אטמנוב באמבולנס לבית החולים. הפעם השבר החוזר גרם לה להיעדרות ארוכה.
ובכל זאת, כשאטמנוב הציגה לזוסמן את הצילום עם השבר בכף הרגל, המאמנת המנוסה ביקשה ממנה להרים את הראש, הבהירה לה שהן יוצאות לדרך משותפת ושהיא עוד תגיע לאולימפיאדה. בשנה שעברה כבר זכתה אטמנוב במדליית הארד באליפות העולם בוולנסיה, אבל את אליפות אירופה לפני שלושה חודשים היא תעדיף לשכוח, אחרי שסיימה בה במקום ה-19 בלבד.
4 צפייה בגלריה
אטמנוב
אטמנוב
יש לה פונטציאל להגיע רחוק בפריז. אטמנוב
(צילום: EPA/Tamas Kovacs)

4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
כולנו זוכרים איך זה הסתיים בטוקיו. אשרם
(צילום: רויטרס)
ל"דאשה", כפי שהיא מכונה על ידי חברותיה, יש פוטנציאל אדיר שיכול להתפוצץ בפריז, אולם ברור כי כמעט שנה בחוץ בסייקל של שלוש שנים בלבד כהכנה אולימפית, זה משמעותי מאוד ומוריד מהסיכויים שלה. עם זאת, יכולת פנומנלית כפי שהציגה הישראלית בעבר תוכל לקרב אותה לאזור המדליות.

הליכות עם אמא

מחוץ למשטח ההתעמלות אטמנוב נחשבת לתולעת ספרים, היא אוהבת מאוד לקרוא ולעיתים מסיימת רומן מרובה עמודים ביומיים. היא קונה ספרים רבים כדי שתמיד יהיה לה מה לקרוא בהמשך, אבל לא מוותרת על סדרות טלוויזיה וסרטים. השיר שהכי נותן לה מוטיבציה הוא "זה מתחיל בצעד" של עדי אברהמי, לצד שירים מסרטי דיסני, כשבז'אנר הזה הפייבוריט שלה הוא "מלך האריות". אחד מהדברים החשובים ביותר עבור אטמנוב זה לעשות הליכות עם אמה אליה היא מאוד קרובה, לשתות יחד בחוף הים בראשל"צ ולשוחח עם מי שהיא עבורה כמו חברה טובה ומנטורית.
שרון קנטור זוכה לקבלת פנים חגיגית בישראל
(צילום: פרטי)
פורסם לראשונה: 01:30, 08.08.24