הסיבוב השני של אליפות ארה"ב הפתוחה ננעל הלילה (בין חמישי לשישי) בהפתעה עצומה: המדורג 2 בעולם והמועמד הראשי לזכייה בטורניר, קרלוס אלקראס, הודח אחרי הפסד לבוטיק ואן דה זנדסחולפ ההולנדי - ועוד בשלוש מערכות חלקות. מ-ד-ה-י-ם.

גברים

טוב, זו כנראה הסנסציה הכי גדולה בשנים האחרונות בטניס העולמי. ואנחנו לרגע לא מפריזים. אלקראס זכה השנה ברולאן גולאן ו-ווימבלדון והיה אמור לשייט לגמר גם בארה"ב, אך הוא נוצח 6:1, 7:5, 6:4 על-ידי ההולנדי הדי אלמוני (74 בעולם), שמעולם (עד עתה) בקריירה לא ניצח מדורג טופ-10.
6 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
אלקראס לא מאמין
(צילום: Luke Hales / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
6 צפייה בגלריה
בוטיק ואן דה זנדסחולפ
בוטיק ואן דה זנדסחולפ
תזכרו את השם. ואן דה זנדסחולפ
(צילום: AP Photo/Matt Rourke)
6 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
אלקראס מודה לאוהדים בסיום ההפסד
(צילום: AP Photo/Frank Franklin II)
הספרדי נראה רע, לא חד ומבולבל מאוד. הוא פשוט קרס לחלוטין במערכה הראשונה, נשבר במשחקון העשירי בשנייה ומצא את עצמו בפיגור שתי מערכות (פיגור ממנו מעולם לא חזר בקריירה). שבירה נוספת במשחקון החמישי במערכה השלישית שמה אותו ב-3:2. הוא הצליח לשבור חזרה, אך נשבר שוב בגיים התשיעי וראה את ההולנדי רושם ניצחון בלתי נתפס לעיני הקהל ההמום באצטדיון ארתור אש. וכן, זו הייתה הפעם הראשונה מאז 2021 בה אלקראס מודח בסיבוב שני של טורניר גראנד סלאם.
המדורג 1 בעולם, יאניק סינר, לעומת זאת, לא התקשה מול יריבו האמריקאי אלכס מיקלסן (49 בעולם) וניצח אותו בשלוש מערכות. מיקלסן עוד היה בעניינים במערכה הראשונה, והצליח לנצח בארבעה משחקונים, אך בשתי המערכות שלאחר מכן פערי הרמות של אלוף אוסטרליה באו לידי ביטוי בדרך ל-4:6, 0:6, 2:6 תוך שעה ו-40 דקות.
6 צפייה בגלריה
הטניסאי האיטלקי יאניק סינר
הטניסאי האיטלקי יאניק סינר
עלה בקלילות. יאניק סינר
(EPA/DANIEL MURPHY)
הפתעה גדולה נרשמה כאשר המדורג שביעי בעולם, הוברט הורקאץ', סיים את דרכו מוקדם מהצפוי כשהפסיד 7:6 (2), 6:1, 7:5 לג'ורדן תומפסון (32 בעולם) האוסטרלי, שרשם ניצחון ראשון בקריירה בטורניר גראנד סלאם על יריב מהעשירייה הראשונה בעולם.
דניל מדבדב (5) לא התקשה מול פביאן מרוז'אן ההונגרי עם 3:6, 2:6, 6:7 (5). אלכס דה מינור (10) גבר גם הוא בשלוש מערכות - 5:7, 1:6, 6:7 (3) על אוטו וירטנן הפיני. טומי פול (14) הוליך 5:7, 0:6, 0:1 על מקס פרסל לפני שהאוסטרלי פרש.

נשים

המדורגת מספר 1 בעולם, איגה שוויונטק, דילגה בקלילות לסיבוב השלישי עם 0:6, 1:6 חד ומוחץ על אנה שיבהארה האמריקאית (217 בעולם) במשחק שנמשך שעה ושש דקות בלבד.
6 צפייה בגלריה
הטניסאית הפולנייה איגה שוויונטק
הטניסאית הפולנייה איגה שוויונטק
ניצחון מוחץ בדרך לסיבוב השלישי. איגה שוויונטק
(Robert Deutsch/Reuters)
לעומתה, המדורגת 4 אלנה ריבאקינה, מי שזכתה בעבר בווימבלדון והגיעה עד הגמר באוסטרליה, פרשה מהתחרות במפתיע. לדבריה, בשל פציעות טורדניות. "אני חייבת להקשיב לגוף שלי", אמרה בהודעה לתקשורת. המרוויחה הגדולה: ג'סיקה פונשה הצרפתייה, שמדורגת 143 בעולם ועשתה את כל הדרך מהמוקדמות.
ג'סיקה פגולה (6 בעולם) עלתה גם היא לסיבוב השלישי כשניצחה בדרבי אמריקאי 6:7 (4), 3:6 את סופיה קנין (54 בעולם). גם הפיינליסטית משני טורנירי המייג'ור האחרונים (ווימבלדון ורולאן גארוס), ג'זמין פאוליני, עלתה בעקבות פציעתה של יריבתה הצ'כית קרולינה פלישקובה, שפרשה שלוש דקות בלבד מתחילת ההתמודדות ביניהן.
6 צפייה בגלריה
אוסקה
אוסקה
ארזה את המזוודות. אוסקה
(צילום: CHARLY TRIBALLEAU / AFP)
נאומי אוסקה, אלופת ארה"ב ב-2018 ו-2020, ארזה את המזוודות אחרי 6:3, 7:6 לקרולינה מוצ'ובה הצ'כית (55 בעולם). "זה קשה כי אני לוקחת את ההפסדים האלה באופן אישי", סיפרה היפנית (88 בעולם). "מבאס, אבל אנסה לקום מזה".
פורסם לראשונה: 23:34, 29.08.24