אחד מאגדות הבייסבול הגדולות בהיסטוריה, ווילי מייז, הלך לעולמו בגיל 93. "בצער רב אנו מודיעים כי נפטר אגדת הבייסבול", נכתב בעמוד ה-X (לשעבר טוויטר) של הסן פרנסיסקו ג'איינטס, איתו זוהה השחקן ואף זכה במדיו באליפות בשנות ה-50.
בהצהרה רשמית של ליגת ה-MLB נכתב: "נשבר הלב על מותו של השחקנים המרגשים ביותר בהיסטוריה של הספורט שלנו".
3 צפייה בגלריה
וויל מייז
וויל מייז
מייז במדי הג'איינטס
(צילום: Malcolm Emmons/USA TODAY Sports via REUTERS)
מייז נבחר פעמיים ל-MVP של הליגה, זכה באליפות העולם עם הג'איינטס ב-1954, זכה 12 פעמים בכפפת הזהב, וזאת לפני שהפך לחלק מהיכל התהילה של הענף. בנוסף הוא סיים 10 פעמים ב-10 המועמדים האחרונים לתואר ה-MVP.
בנו של מייז, מייקל, מסר: "אבי נפטר בשלווה ובין האנשים היקירים לו. אני רוצה להודות לכולכם מעומק הלב השבור שלי על האהבה הבלתי מסוייגת שהפגנתם כלפיו לאורך השנים". הקומישינר של ה-MLB, רוב מנפרד, ספד: "ההישגים והמספרים המדהימים שלו לא מתחילים לתאר את הכבוד שדמותו עוררה, כשהוא שלט במשחק בכל דרך שאפשר להעלות על הדעת. לעולם לא נשכח את הענק הזה - על המגרש ומחוצה לו".
ראש עיריית סן פרנסיסקו, לונדון בריד, הצטרף: "ווילי מייז הוא הטוב ביותר שהיה אי פעם". מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, הוסיף: "הוא היה יותר מסתם סמל בייסבול. הוא שבר מחסומים והעניק השראה למיליוני אמריקאים - קבע שיאים, הביא שמחה לאינספור מעריצים והפך למודל לחיקוי עבור דור של ספורטאים עתידיים".
3 צפייה בגלריה
וויל מייז מקבל מדרליה נשיאותית מהנשיא ברק אובמה
וויל מייז מקבל מדרליה נשיאותית מהנשיא ברק אובמה
מקבל מדליה נשיאותית מהנשיא ברק אובמה
(צילום: NICHOLAS KAMM / AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקני קנזס סיטי חולקים כבוד לוויל מייז
שחקני קנזס סיטי חולקים כבוד לוויל מייז
שחקני קנזס סיטי חולקים כבוד אחרון
(צילום: AP Photo/Jeff Chiu)
למרות שלא שיחק ספורט מקצועני במשך יותר מ-50 שנה, ה-MLB הוסיף 10 חבטות נוספות לשיא הקריירה שלו מוקדם יותר החודש, לאחר שהוחלט לשלב סטטיסטיקות מליגת השחורים שהייתה נהוגה בארה"ב. השיא שלו עומד כעת על 3,293 חבטות.
ביום שני, מייז אמר שהוא לא יוכל להשתתף במשחק לכבודו שהיה מתוכנן להתקיים מחר (חמישי). "אני לא מסוגל להגיע לברמינגהם השנה אבל אעקוב אחרי המשחק מאיזור המפרץ", אמר בהצהרה לעיתון סן פרנסיסקו כרוניקל.
מייז נולד וגדל בווסטפילד, אלבמה, והחל את קריירת הבייסבול המקצועית שלו עוד בתיכון ב-1948. הוא שיחק עבור הניו יורק ג'איינטס ב-1950, וב-1951 חבט 20 הום-ראנים עבור הקבוצה כנער בן 20. לאחר עונת 1951 גויס לצבא ושירת במלחמת קוריאה. לאחר שהחמיץ את עונות 1952 ו-1953 עקב שירותו הצבאי, הוא חזר ב-1954 כדי לזכות בפרס ה-MVP הראשון שלו.
לאחר שהג'איינטס עברו מניו יורק לסן פרנסיסקו ב-1954, הוא עזר לקבוצה להביס את קליבלנד באליפות העולם. ב-1972 וכשהוא בן 41 הוא עבר בטרייד לניו יורק מטס, שם שיחק במשך שנתיים נוספות לפני שפרש.

אוהד בריטי נרדם באצטדיון בגרמניה!
(באדיבות ONE)