טרייד גדול גורם לזעזוע. ממש רעדו אמות הסיפים של הליגה הטובה בעולם. כמו בכל מעבר שלו, עד כה, שתי הקבוצות האחרונות של טום ת'יבודו, כולל הנוכחית, מחליפות ביניהן כוכבים של פרנצ'ייז, שסביבם הקבוצה נבנתה. והנוכחי של ת'יבודו, שהוא נפרד ממנו בצער לא רב וביגון לא קודר? פצוע. תעמידו פנים שאתם מופתעים. הדיל: קארל אנתוני טאונס עובר לניו יורק ניקס, תמורת ג'וליוס רנדל, דונטה דיווינצ'נזו ובחירת דראפט של דטרויט. על פניו, טרייד חד צדדי. אם רנדל היה כשיר, הדיל היה טיפשי מצד הניקס. אלא שהוא לא.
מספרים שלאוהדי הניקס יש פיוז קצר. רנדל "העז" להיפצע בעונה שבה הכל היה אמור להתחבר. הלא הם קיבלו את ברנסון בפרי אייג'נסי, כי דאלאס חשבו שקיירי אירווינג עדיף. אז הם חשבו. ואז הם עשו דילים מדהימים, ו-ויתרו על כמה פורוורדים שלא ממש התחברו עם השאיפות של המפונקים עם הרולקסים בשורות הראשונות של הגארדן. למשל, זה שהם שלחו את אובי טופין, שהיה פעם מספר 8 בדראפט (אחד לפני אבדיה), תמורת שתי בחירות סיבוב שני לקראת סוף העשור, ועוד עם מגבלות... ואם זו לא מכונה להשמדת ערך, מה כן?

1 צפייה בגלריה
טום ת'יבודו מאמן הניקס
טום ת'יבודו מאמן הניקס
טום ת'יבודו מאמן הניקס
(צילום: AP Photo/Phil Long)

אבל אז... אר-ג'יי בארט ועמנואל קוויקלי (ובחירת סיבוב שני) לטורונטו תמורת פרשס אצ'יווה, או-ג'י אנונובי ומלאכי פלין. כלומר, שני הסמול פורוורדים שהתחרו על המקום בחמישייה לצד ה-כוכב, והמחליף העיקרי והמצוין שלהם בקו האחורי. אבל גם הבאים אינם בדיוק קוטלי קנים. אנונובי ואצ'יווה נפגעו מאוד מהנסיקה בקריירה של סקוטי בארנס, ובמיוחד אם זוכרים שגם פסקל סיאקם עוד היה שם, בטורונטו, מה נשאר להם לחפש שם?
בחזרה לרנדל. מה החלק של מאמן הניקס ת'יבודו בטענות כלפי ה-כוכב שלו בצבע, רנדל? שהרי אם זה אפילו לא הוא, הבעיה חייבת להיות בעמדה על הקווים. ואם יש משהו שת'יבודו למד מהדוקטור (לפירוק קבוצות) ריברס, זה שהבעיה אף פעם לא יכולה להיות אצלך, כי אז אתה צריך לארוז את הפקלאות והמשפחה ולחפש פראייר חדש. וזה כואב. אבל אם כל הקו הקדמי שלו בגבס, משהו שם לא עובד. אז זה נכון, מיצ'ל רובינסון היה "פציע" גם לפני ת'יבודו. אבל ההגעה של הקואוץ' לקבוצה שהסנטר שלה צריך שיקום לקריירה שממילא הייתה רצופת פציעות, לא בישרה טובות לעתיד שלו. ת'יבודו לא משקם שחקנים. אצלו זה תמיד היה השתמש וזרוק. ואז גם רנדל נפצע, ואז אצ'יווה. 3 מ-3.
אולי קשה להאמין, אבל פעם ת'יבודו היה רק עוזר מאמן, וגם היו לו שערות על הראש. השילוב של ת'יבודו ודוק ריברס היה יותר מדי בשביל הטריו של בוסטון שזכה באליפות ב-2008. גם הקריירה של רונדו ידעה בעיקר ירידות מאז שהשניים נפגשו. פירס, גארנט ואלן כבר היו בשלהי הקריירה ובצוות המקצועי יכלו לתרץ את הפציעות בהזדקנות והכל התקבל בטבעיות. הם עשו מהלימונים הללו לימונדה. ועשו מהם גיבורים. הליגה פשוט צמאה לגיבורים על הקווים. ומאז? ת'יבודו היה בשיקגו כאשר רוז הפך להיות שבר כלי. מ-81 משחקים בעונתו הראשונה של ת'יבודו ל-31 משחקים בשנייה ואז היעדרות מוחלטת בשלישית. הוא גמר אותו. זה קרה גם עם רונדו שהחליף את רוז בבולס.
במינסוטה הוא פגש את זאק לאבין, שעשה 159 משחקים מתוך 164 אפשריים בשתי העונות שלפני ת'יבודו. ובעונה הראשונה שלהם יחד? 47 בלבד. כי הדקות שלו זינקו ל-37.2, אחרי ששיחק "רק" 28 דקות בעונה הקודמת ו-24.7 בעונת הרוקי שלו. אבל מישהו בכלל זוכר שהוא התחיל את הקריירה שלו במינסוטה? נפצע? עף על טיל. תמורת באטלר. (ורוז...) ואז ב-2018 הייתה לת'יבודו קבוצה כמעט חלומית. ג'ימי באטלר, אנדרו וויגינס וטאונס, אבל הם לא הצליחו לעשות מזה יותר מ-36 נצחונות. קארמה? ת'יבודו לא גמר שם את העונה.
וויגינס שילם את המחיר, והשתקם רק תחת קר בגולדן סטייט. באטלר השתקם בהמשך תחת ספולסטרה במיאמי. טאונס, האחרון ששרד מהשושלת ההיא, אפילו נהיה הכוכב של מינסוטה. הוא ות'יבודו, הם אשמים במשהו, בכישלון המוחלט של מינסוטה ההיא? אל דאגה, הם לא יהיו אשמים בכישלון שצפוי בניקס.
אי ידיעת ההיסטוריה היא הסיבה הראשונה במעלה לכך שאנשים חוזרים על טעויות שכבר קרו. וכשהן חוזרות בשרשרת? איינשטיין הגדול כבר אמר על זה פעם: לחזור על אותו ניסוי עם אותם נתונים ולצפות לקבל תוצאות שונות? ואז הוא משך בכתפיו ונאנח הוסיף משפט נוסף, על אינסופיותם של היקום והטמטום האנושי, וחוסר הביטחון שלו באשר לאינסופיותו של הראשון.
המנהלים שהעסיקו את ת'יבודו היו צריכים לדעת איזה חתול יש להם שם בשק. חתול פוצע בעליו. אבל המנהלים משכו בכתפיהם ופירגנו לו פעם אחר פעם ושלחו אליו את הכוכבים שלהם. כל פעם מחדש. גם עכשיו. הכל חוץ מלהודות בטעות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.