איגה שוויונטק תפגוש את אונס ג'אבור ביום ראשון (23:00) לגמר נוצץ בטורניר הנשים של אליפות ארה"ב, לאחר שהשתיים העפילו הלילה (בין חמישי לשישי) לקרב על התואר בניו-יורק.
המדורגת 1 בעולם הזיעה לא מעט לפני שגברה 6:3, 1:6, 4:6 על ארינה סבאלנקה הבלארוסית (6). הפולנייה הפסידה את המערכה הראשונה, טיילה בשנייה, אבל נקלעה כבר לפיגור 4:2 בשלישית. זה לא הפריע לה לחזור בסטייל עם קאמבק ענק וניצחון בארבעה גיימים רצופים.
4 צפייה בגלריה
איגה שוויונטק
איגה שוויונטק
שנה נהדרת. שוויונטק
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
איגה שוויונטק
איגה שוויונטק
קאמבק נהדר במערכה המכרעת. שוויונטק
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
ארינה סבאלנקה
ארינה סבאלנקה
רק כמעט. סבאלנקה
(צילום: gettyimages)
שווינטק, שבמהלך 2022 כבר רשמה שיא היסטורי יוצא דופן של 38 ניצחונות רצופים, תנסה לזכות בגראנד סלאם השלישי שלה, אחרי שכבר הניפה שני גביעים ברולאן גארוס: ב-2020 והשנה.
הפולנייה סיפרה בסיום שרגע המפנה שלה היה כשיצאה להפסקת שירותים בתום המערכה הראשונה. "ניסיתי לנצל את הזמן הזה לחשוב מה אני יכולה לשנות", הסבירה. "כי כשהייתי צעירה יותר, כל מה שהייתי עושה בשירותים זה לבכות. הפעם יכולתי לחשוב אלו בעיות לפתור וזה עזר לי".
4 צפייה בגלריה
אונס ג'אבור
אונס ג'אבור
הערבייה הראשונה אי פעם שתזכה במייג'ור? ג'אבור
(צילום AFP)
ג'אבור, לעומת זאת, טיילה אחרי 1:6, 3:6 קליל למדי על קרולין גרסיה הצרפתייה (17 בעולם) והעפילה לגמר גראנד סלאם שני ברציפות, אחרי שעשתה זאת לפני חודשיים בווימבלדון. הטוניסאית, שמקווה להיות הערבייה הראשונה אי פעם שלוקחת מייג'ור, זכתה ב-90 אחוז מהנקודות בהגשה הראשונה וראתה את גרסיה מבצעת 14 טעויות בלתי מחויבות רק במערכה הראשונה, שנמשכה 23 דקות בלבד.
ג'אבור (6) לא התקשתה גם במערכה השנייה, שם שברה פעמיים את ההגשה של גרסיה וסגרה עניין אחרי שעה ו-6 דקות, כשהיא נראית נהדר על המגרש. "זה גם מרגיש מדהים", הודתה המנצחת בסיום. "אחרי ווימבלדון היה עליי הרבה לחץ. אני באמת מרגיש הקלה. העונה אולי התחילה קצת רע עבורי, אבל עכשיו אני פה בגמר גראנד סלאם נוסף. האם אזכה בתואר? בגמר לא הכל קשור רק לטניס. אני שמחה שיש לי צוות מדהים מאחוריי ואעשה הכל כדי להניף את הגביע".