אחרי המבול שירד על העיר קאלי שבקולומביה, וגרם להפסקה של שעתיים בתחרויות האתלטיקה באליפות העולם עד גיל 20, בלסינג אפריפה בן ה-18 הבעיר את המסלול המוצף. אוהדי האתלטיקה בארץ שפשפו עיניים למראה הדרמה במסלול, כאשר הישראלי עלה לגמר ריצת 200 מטר מהמקום הראשון הכללי ובתוצאה פנטסטית - 20.17 שניות.
בכך השלים אפריפה קיצוץ של 38 (!) מאיות בערב אחד, כשהוא שובר פעמיים את השיא הישראלי. במוקדמות, שבהם סיים שני בדירוג הכללי, קבע 20.37 שניות - שיפור של 18 מאיות לשיאו הישראלי. בחצי הגמר גילח עוד 20 מאיות - התוצאה הרביעית השנה בעולם לגילו וה-13 ברשימת כל הזמנים. מדהימה עוד יותר העובדה שהתוצאה הזאת הייתה מעניקה לו את המקום העשירי באליפות העולם לבוגרים שנערכה לאחרונה בארה"ב, מרחק שבע מאיות בלבד מכרטיס לגמר. הלילה (בין חמישי לשישי) ישתתף באפריפה בגמר, שצפוי להיערך בשעה 2:00.
2 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
תוצאה נדירה. אפריפה
(צילום: עוז מועלם)
ההתאחדות הבינלאומית נוהגת בשנים האחרונות לקיים את אליפויות הנוער בגובה מעל פני הים (קאלי היא בדיוק מקום כזה), דבר שמסייע לשיפור התוצאות. אשתקד התקיימה האליפות בניירובי הגבוהה יותר (1,795 מטר מעל פני הים). מצד שני, אפריפה לא נעזר ברוח גבית כלשהי ונאלץ להסתדר עם שעתיים של הפסקה בגלל גשם, מה שהיה אמור להוציא את האתלטים מריכוז. "אין נחת גדולה למאמן מאשר לקחת נער וללמד אותו את היסודות עד הגעתו לגמר מפעל בינלאומי נחשב", אמר לאחרונה מאמנו של בלסינג, יגאל בלון.
שני ברשימת מקצי חצי הגמר היה שיאן העולם לנוער, לטסיל טובוגו מבוצוואנה, שרשם 20.23 שניות. טובוגו קבע שלשום שיא עולם לנוער ב-100 מטר, 9.91 שניות, ובמוקדמות ב-200 רשם 19.99 שניות והפך לאחד הנערים היחידים שירדו אי-פעם מגבול ה-20 שניות. מי שהודח באופן מפתיע היה העילוי בן ה-16 מתאילנד פרופיל דונסון (מדליסט הארד ב-100 מטר) שנדחק למקום התשיעי ונשאר מחוץ לגמר.
2 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
נוגע בשמיים. אפריפה
(צילום: יובל חן)
אפריפה, למי ששכח, קיבל אזרחות ישראלית בדיוק לפני שנתיים, לאחר מאבק מתוקשר. הממשלה החליטה על אי-גירוש ילדי עובדים זרים, ומועדונו מכבי ת"א ביקש להקדים את אזרוחו כדי שיביא לה ולמדינה הישגים על המסלול. בינתיים, מאז גיל 16, הוא הפך למלך הספרינטים ולאלוף ישראל הצעיר בתולדות האתלטיקה: פעמיים זהב ב-100 מטר ופעמיים ב-200, אחרי ניצחונות ללא קרבות של ממש.