אחרי לילה דרמטי שכלל טניס איכותי - יאניק סינר וטיילור פריץ ייפגשו ביום ראשון בגמר אליפות ארה"ב. סינר (המדורג 1 בעולם) היה הראשון להעפיל לקרב על התואר בפלאשינג מדו עם 5:7, 6:7 (3), 2:6 על ג'ק דרייפר הבריטי (25).
וזה לא היה טיול כמו שזה נראה. האיטלקי נשבר פעם אחת במערכה הראשונה, אבל הגיב עם שתי שבירות משלו. המערכה השנייה הלכה לשובר שוויון ורק בשלישית סינר העביר הילוך והשלים את הניצחון, לא לפני שהוא נופל על פרק כף ידו השמאלית ונפצע.
4 צפייה בגלריה
סינר
סינר
סינר מאושר אחרי העלייה לגמר
(צילום: Matthew Stockman/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
דרייפר
דרייפר
הגיע חולה להתמודדות. דרייפר
(צילום: REUTERS/Mike Segar)
4 צפייה בגלריה
דרייפר
דרייפר
נפרדו כידידים. סינר ודרייפר
(צילום: Matthew Stockman/Getty Images)
"זה היה משחק מאוד פיזי, ופשוט ניסיתי להישאר שם נפשית", הודה סינר בסיום, אחרי שהעפיל לראשונה לגמר אליפות ארה"ב, שם ינסה לזכות במייג'ור שני בקריירה. "הפציעה? אני מקווה שאין מה לדאוג. אני די רגוע, כי אם זה משהו רע, אתה מרגיש את זה מיד".
דרייפר הציג באמת משחק נהדר, במעמד השיא בקריירה, אך הגיע למשחק חולה ואף הקיא על המגרש כמה פעמים במהלך ההתמודדות. "זו הייתה בעיקר חרדה", הסביר הבריטי, שבשנה שעברה עוד דורג במקום ה-123 בעולם. "החל מהסט השני כבר לא הרגשתי כל-כך טוב".
4 צפייה בגלריה
פריץ
פריץ
פריץ שואג אחרי הדרמה הגדולה
(צילום: REUTERS/Mike Segar)
סינר יפגוש ביום ראשון את פריץ (12 בעולם), שיהנה כמובן מתמיכת הקהל אחרי שהפך לאמריקאי הראשון מאז אנדי רודיק ב-2009 שמעפיל לקרב על התואר בפלאשינג מדו. הוא עשה זאת בדרבי כל-אמריקאי מרגש מול חברו הטוב פרנסס טיאפו (20) עם 6:4, 5:7, 6:4, 4:6, 1:6 בתום שלוש שעות ו-18 דקות.
זה היה משחק הפכפך, כשבמערכה המכרעת פריץ שובר פעמיים, עולה ל-0:4 מרשים ומשם משייט לניצחון. סינר, אגב, כבר יודע שמבחינת אהדת הקהל - ביום ראשון הוא יגיע לא כפייבוריט. "בטוח שהקהל יהיה בצד שלו, וזה בסדר", טען האיטלקי. "זה נורמלי, אבל אעשה התאמות".
פריץ סיכם: "אני אתן את כל מה שיש לי, מקווה שזה יספיק מול שחקן נהדר. אני כבר לא יכול לחכות לגמר".