בתקופת העשור השחון של מכבי חיפה היא ראתה את מכבי ת"א חוגגת מולה לא מעט בדקות האחרונות. הפנדל של אלכסנדר פשיץ', ה-3:4 של יונתן כהן, וידאר קיארטנסון עם צמד, ערן זהבי בדקה ה-90, גל אלברמן בתוספת זמן. בקיצור, לא מעט. והנה, בשני המשחקים האחרונים בין הקבוצות הייתה זו חיפה שלקחה נקודות ברגעי הסיום. במשחק לא טוב שלה, וזה כנראה הדבר החשוב ביותר עבורה.
מכבי חיפה צריכה לחכך ידיים בהנאה, אבל מבחינת כדורגל מכבי ת"א אמורה להיות מרוצה יותר ממה שעשתה אתמול. היא בעטה למסגרת כפול מיריבתה. הייתה הקבוצה הדומיננטית ברוב הדקות. ועדיין, כשקבוצה סופגת בתוספת הזמן קשה להתלהב. הריאיון של מלאדן קרסטאיץ' בסיום התאים להלך הרוח - אבל לפחות יש לאוהדים הצהובים משהו לצפות לו. הציפיה הזו קשורה לאוסקר גלוך.
4 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
שער ששווה אליפות. שרי
(צילום: עוז מועלם)
אפילו השם על החולצה היה סוג של הצהרה. רק "אוסקר" נכתב שם, בלי גלוך, כאילו מדובר בפליימייקר ספרדי שכולם צריכים להכיר. גם מי שלא הכיר את אוסקר גלוך לפני המשחק הזה בטח יודע עכשיו במי מדובר - הוא כמעט ניצח את מכבי חיפה - אבל רק כמעט, כי בצד השני יש שחקן בעמדה שלו, שחקן מנוסה, מהטובים בליגה, שקוראים לו צ'ארון שרי.

פרס האוסקר

סיפור האגדות של גלוך נפגע, אבל הוא עדיין במוקד. הבעיטה לא הייתה הדבר המרשים אצל גלוך. זו קודם כל ההטעיה על מוחמד אבו פאני וגם ההשתחררות באמצע המחצית השנייה, והדאבל-פס עם סטיפה פריצה כמה דקות לאחר מכן, והאומץ לא לשחק "על בטוח" בהופעת בכורה בהרכב (הוא אפילו הרים קרנות).
4 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
סיפור האגדות נפגע. גלוך
(צילום: עוז מועלם)
אפשר לומר שהעובדה שגלוך היה הקשר שנשאר הכי הרבה על הדשא אומרת משהו על המשחק שלו, אבל בדיעבד החילוף הכפול של קרסטאיץ', בו יצאו שני הקשרים האחרים, פגע בקבוצה. ועדיין, לקרסטאיץ' יש יותר נקודות זכות מאשר חובה במשחק הזה. כן, הוא הוציא את החלוצים שלו, והקבוצה הלכה אחורה, אבל ההחמצות של אותם חלוצים עוד קודם הרבה יותר משמעותיות. והיו הרבה החמצות.
במשחקים קודמים בהם שחקני ההתקפה של מכבי חיפה לא היו טובים היה זה הקישור שהחזיק אותה. כך היה נראה שיקרה ברבע השעה הראשונה, אבל עדן שמיר וגבי קניקובסקי השתפרו עם התקדמות המשחק. היציאה שלהם בדקה ה-60 השאירה את הקבוצה חשופה יותר.
4 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
יש יותר נקודות זכות מאשר חובה במשחק הזה. קרסטאיץ'
(צילום: עוז מועלם)
האם מכבי חיפה עם ברק בכר על הקווים (תנחומים לו ולמשפחתו) הייתה משנה דברים קודם? אולי, אבל מבחינת גיא צרפתי, לפחות, הכניסה של מאוויס צ'יבוטה הייתה טובה. אלה היו הדקות הכי טובות של צ'יבוטה מאז חזר לישראל והוא חילק 3 מסירות מפתח מוצלחות בחצי שעה. יתר שחקני מכבי חיפה חילקו 3 מסירות מפתח גם הם, ביחד. הדבר בלט עוד יותר כשמסתכלים על השחקן שצ'יבוטה החליף, עומר אצילי. יש 3 פעולות משמעותיות שאפשר לעשות בהתקפה - לבעוט, לחלק מסירה למצב הבקעה, לעבור שחקן בכדרור. אצילי ניסה 6 פעמים את אחת מהפעולות האלה, ונכשל בכל המקרים.
זה קרה, צריך לומר, גם כי ההגנה של מכבי ת"א הייתה טובה. שחר פיבן עם מהלכים מצוינים, ז'וזואה סה עשה שלוש פעולות חשובות ברציפות תוך מספר שניות, ומעל כולם אנריק סאבוריט, איש המשחק, בפער. סאבוריט לא רק ניצח 11 מתוך 13 המאבקים שלו מול היריבים אלא גם עשה זאת ברגעים מכריעים כמו תיקול על אצילי בהתקפת מעבר, חילוץ כדור בזמן ששרי היה יכול לקבל אותו לבד מול דניאל פרץ, ועוד. זה היה אחד המשחקים הנפלאים של שחקן הגנה בישראל העונה. זה היה המשחק הכי טוב של סאבוריט כבלם.

האליפות מתקרבת

ועדיין, לא סאבוריט ולא האחרים הצליחו למנוע את שער השוויון של שרי. הם היו קרובים לגרום למכבי חיפה לסיים משחק ליגה ללא שער לראשונה מאז מחזור הפתיחה מול חדרה. בהתחשב בבעיות ההגנתיות הידועות של הקבוצה אלה רגעים של שיפור ברור.
4 צפייה בגלריה
גיא צרפתי
גיא צרפתי
הכניסה של צ'יבוטה הייתה במקום. צרפתי
(צילום: עוז מועלם)
אז מכבי ת"א, למרות שלא ניצחה, יכולה להיות מרוצה מכך וגם מהמבט קדימה, מגלוך, שיש חשק עז לראות אותו במשחק הבא. מכבי חיפה יכולה להיות מרוצה מההווה, מהטבלה, מאליפות נוספת שמתקרבת.