לראשונה מאז הטבח הנוראי ב-7 באוקטובר, יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, התייחס למצב בישראל. "השלום בין ישראל לפלסטינים אפשרי, מכיוון שהם חיים בדו-קיום ספורטיבי במשך עשרות שנים", טען באך בכנס שנערך אתמול (שלישי) בפריז. "אנחנו מדברים עם שתי הקהילות במקביל, לארגון שלנו יש קשר ישיר עם הוועדים האולימפיים הלאומיים המקומיים. אפשר להגיע לפתרון אזורי".
הטיימינג של ההתייחסות קצת מנותק מהמציאות, שכן דבריו של באך הגיעו כמה שעות לאחר שיו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, הצדיק את הטבח של חמאס ביישובי הדרום. "מה שקרה ב-7 באוקטובר לא הגיע משום מקום, מה שגרם לזה הוא המשך הפשעים של הכיבוש בעזה. מה שקרה היה חלק ממלחמת הגנה מצד הפלסטינים", אמר רג'וב - ועורר, בין השאר, את זעם שר הספורט הישראלי מיקי זוהר.
1 צפייה בגלריה
תומאס באך
תומאס באך
התבטאות מוזרה. באך
(צילום: Tullio M. Puglia/Getty Images)
ללא קשר לדבריו הנוכחיים של באך, השבוע פורסם ב-ynet כי הוועד האולימפי הישראלי קיבל גיבוי מלא מהוועד הבינלאומי (ה-IOC), אחרי הדרישה מצד הוועד הפלסטיני לפעול נגד ישראל. במכתב דרשו הפלסטינים בין היתר "לנקוט צעדים מוחשיים בהתאם לחוק הבינלאומי" בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
צרפת, אצלה תיערך אולימפיאדת פריז בשנה הבאה, כבר טענה לאחרונה כי היא נמצאת כיום ברמת הכוננות הגבוהה ביותר שלה נגד טרור. הוועדה המארגנת של פריז 2024, בהנהגתו של טוני אסטנגואט, הדגישה כי האבטחה הייתה חלק בלתי נפרד מהפרויקט מתחילתו.