כדורמים הוא כנראה ענף הכדור היחידי בו נבחרת הנשים של ישראל מוכרת ועם הישגים רבים יותר בזירה הבינ"ל מאשר המקבילה הגברית. בכל זאת, בהופעתן השלישי ברציפות באליפות אירופה, הכחולות-לבנות כבר במאזן 0:2 בבית המוקדם ואתמול רמסו 7:18 את סלובקיה כדי לשמור על 100 אחוזי הצלחה ביורו הנוכחי.
נבחרת הגברים של ישראל, לעומת זאת, חדשה בתחום. היום (שני, 13:00) בבריכה בספליט היא בכלל תרשום היסטוריה פרטית עם הופעה ראשונה אי פעם בטורניר הגמר. על הספתח: לא אחרת מאשר האלופה האולימפית, סרביה. ועדיין, זה לא מה שיפחיד את הקיבוצניק מרמת יוחנן טל גרודמן.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל כדורמים
נבחרת ישראל כדורמים
היסטוריה הם כבר עשו. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד הכדורמים)
"אנחנו לא מתרגשים מאף יריבה", מסביר מאמן הנבחרת והפועל גוש זבולון. "המטרה היא בעצם לעשות את הכי טוב שלנו, להראות שיש כדורמים בישראל. ברור שאנחנו לא מתכוננים רק למשחק הזה. הבדלי הרמות ברורים, אבל יודעים שעם עבודה קשה - הכל אפשרי".
וזו הייתה חתיכת עבודה. שנתיים שלמות הנבחרת הזו מתאמנת, מחוץ לאור הזרקורים ובתנאים שנבחרת הכדורגל שלנו הייתה מבקשת אפטר, אבל לבסוף הגשימה את החלום. זה קרה בפברואר האחרון, בבית המוקדמות שנערך במכון וינגייט, ובו עברו השחקנים של גרודמן את אוקראינה וטורקיה וסיימו במקום השני בבית, מתחת להולנד החזקה, כדי להבטיח את הכרטיס לטורניר בקרואטיה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בכדורמים
נבחרת ישראל בכדורמים
"לא הולך קל, אבל אנחנו באים מלאי אנרגיות". שחקני נבחרת ישראל חוגגים בפברואר האחרון את העלייה לאליפות אירופה
(צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים)
"לא מדובר רק בחומר אנושי מוצלח, אלא בתלכיד שעובד תקופה ארוכה יחד", מתמוגג גרודמן. "הרצון להאמין, לגדול ולהתפתח ביחד עשה את שלו. דברים לא קורים מהר, אלא בסבלנות. צריך לזכור שאנחנו רק בתחילת הדרך. הרצון הוא להסתפק רק בעלייה לאליפות אירופה אחת, אלא לגרום שזה יהיה משהו טבעי".
ישראל שובצה לבית רצחני של ממש. מלבד סרביה, נמצאת שם גם הונגריה, אלופת אירופה המכהנת, וסלובניה. הראשונה עולה אוטומטית לרבע הגמר, השנייה והשלישית יאבקו על מקום ב-8 האחרונות דרך משחקי ההצלבה. "זה משהו אחר, עוצמתי", מתרגש גרודמן. "לא הולך להיות קל, אבל באים מלאי אנרגיות. סרביה והונגריה זו אופרה אחרת, מול סלובניה אנחנו אמורים להתמודד שווה בשווה".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בכדורמים
נבחרת ישראל בכדורמים
פוגשים את אריות היבשת. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד הכדורמים)
לגרודמן יש ביד חומר אנושי איכותי במיוחד - ובעיקר צעיר. שישה שחקנים מהסגל הם בכלל עוד ספורטאים מצטיינים וחיילים במשרה מלאה. קפטן הנבחרת, עידו גולדשמיט, מאמן במקביל קבוצות צעירות והתקבל לאחרונה ללימודי רפואה אחרי שסיים תואר במדעי המוח בקליפורניה. הכוכב הגדול, אם אפשר לקרוא לזה ככה, של הנבחרת הוא דווקא השוער יהב פייר, שמשחק בליגת המכללות בארה"ב במדי סן חוזה ונבחר למצטיין טורניר המוקדמות.
ההכנה לאליפות נמשכה שלושה חודשים, וכללה, תקשיבו טוב, 21 משחקי אימון, אבל לא תמיד בסגל מלא. בכל זאת, החיילים והסטודנטים היו צריכים להיות גם קצת בארץ. "וזה לא רק זה", מסביר גרודמן. "לא היה פשוט למצוא יריבות אימון. בכל זאת, אנחנו לא שם גדול עדיין באירופה. היינו במקומות שהיריבות שלנו באליפות לא היו מתקרבות לשם".
אור שליין, מהשחקנים הבולטים בנבחרת, מסכם: "היינו בשלושה מחנות אימון בסרביה ויוון, למדנו להכיר את הרמות הגבוהות ביבשת. סרביה? הם הכי טובים בעולם. ניתן כל מה שנוכל. הכל כדי לייצג את המדינה בכבוד".
פורסם לראשונה: 06:26, 29.08.22