נובאק ג'וקוביץ' יתמודד מחר (ראשון, 23:00) מול דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב וינסה להשיג את הגראנד סלאם ה-24 שלו. ג'וקוביץ' הוא כבר עכשיו שיאן הזכיות של כל הזמנים, וספק אם רפאל נדאל (22) יחזור בכלל לשחק טניס. כך שהסרבי מתמודד נגד עצמו. יש לו "רק" שלוש זכיות באליפות ארה"ב מתוך תשעה גמרים, האחרונה ב-2018 אחרי ניצחון על חואן מרטין דל פוטרו.
"אני יודע שכל גמר גראנד סלאם שלי הוא הזדמנות היסטורית", אמר ג'וקוביץ' לקראת הגמר, "אני מודע לגודל המעמד ואני גאה בו, אבל אסור לי לחשוב על זה יותר מדי. בגמר לפני שנתיים הפסדתי כי התעסקתי יותר מדי בגודל המעמד, לא הייתי במיטבי כי חשבתי יותר מדי". ג'וקוביץ' הגיע לכל הגמרים בגראנד סלאמים שהתקיימו השנה. הוא ניצח בשניים (רולאן גארוס ואוסטרליה) והפסיד בווימבלדון לקרלוס אלקראס.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'. מחפש את הזכייה ה-24
(צילום: EPA/JUSTIN LANE)
2 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
דניל מדבדב
(צילום: EPA/JUSTIN LANE)
"אסור שזה יקרה לי שוב. אני אתעסק רק בטקטיקה שתעזור לי לנצח. בגיל 36, אני יודע שכל גמר עלול להיות האחרון שלי. אני מעריך את הגמרים האלה הרבה יותר ממה שהערכתי בגיל 26, כי אז הרגשתי שיש לי עוד הרבה זמן. אני לא יודע עוד כמה זמן נשאר לי בטניס, אני חושב רק על השנה הנוכחית. אני אתרכז רק ביריב שלי ואיך לנצח אותו, זה יהיה אתגר מאוד קשה. אין לי ספק בכך. אני זוכר שהפסדתי לדניל מדבדב לפני שנתיים.
"כמו שאני אומר תמיד, ההתמודדות בגראנד סלאמים זה מה שנותן לי מוטיבציה להתאמן בכל יום. אני צריך להעלות את הרמה שלי כדי להתמודד מול השחקנים הצעירים. אי ספק שהגדלת מספר הזכיות בגראנד סלאמים זאת המטרה הכי גדולבה בקריירה שלי, אז אני עושה את הכל כדי להגיע אליהם במיטבי. להגיע לארבעה גמרים בשנה זה מדהים, זה מה שאני חולם עליו. אני רוצה לעשות זאת כל שנה. יש לי עוד משחק אחד בטורניר הזה, וברור שאשמח לנצח. אבל מה שלא יהיה, אני גאה בעצמי על מה שהשגתי השנה".
דניל מדבדב החמיא ליריבו: "אני צריך להיות 11 מתוך 10 כדי לנצח את ג'וקוביץ', מול אלקראס הייתי 10 מתוך 10, אחרת זה לא היה מספיק. נובאק תמיד משתפר, הוא תמיד יותר טוב מהמשחק האחרון שלו. אמנם ניצחתי אותו לפני שנתיים, אבל הוא החזיר לי עם ניצחון משלו בברסי. אני צריך להיות הגרסה הכי טובה של עצמי כדי לנצח בגמר".