הרבה דובר בעונה שעברה על רגעי הווינריות של ריאל מדריד, משמינית גמר ליגת האלופות עד הזכייה בגביע עם האוזניים הגדולות בפעם ה-14 בהיסטוריה - ובצדק רב. העונה אפשר לראות קבוצה יותר מרשימה, איכותית, טובה ומגוונת שיכולה לנצח בכל משחק, בכל מגרש ונגד כל יריבה.
קבלו נתון שמראה כמה קשה לנצח את הבלאנקוס: השבוע ריאל הפסידה בפעם הראשונה העונה בכל המסגרות, 3:2 בחוץ ללייפציג. 17 משחקים, 14 ניצחונות, 2 תיקו, הפסד בודד. זו התוצאה של הרכבת סגל מעולה, הכולל הרבה שחקנים עם יכולת הכרעה כמו בנזמה, מודריץ', רודריגו, ויניסיוס, קרוס, ואלוורדה ואסנסיו, שיכולים לבשל ולכבוש מחוץ לרחבה, אלאבה, רודיגר ומיליטאו שיכולים להבקיע ממצבים נייחים ומגינים כמו קרבחאל, ואסקס ומנדי שמבשלים שערים.

1 צפייה בגלריה
ואלוורדה
ואלוורדה
ואלוורדה
(צילום: AFP)

האיכות של ריאל בולטת יותר על רקע הכישלון הטוטאלי של שאר הקבוצות הספרדיות בליגת האלופות - ברצלונה, סביליה ואתלטיקו מדריד, שכולן הודחו בשלב הבתים. הנפילה הקשה ביותר היא של בארסה. הקטלאנים השקיעו משמעותית בסגל השחקנים שלהם, 158 מיליון אירו עבור לבנדובסקי, קסייה, קונדה, אלונסו, ביירין, ראפיניה ופבלו טורה. ועם כל זאת, חלון הנבחרות האחרון הרס לה את חלום ההעפלה בגלל פציעות של הבלמים הכי טובים שלה, כריסטנסן, אראוחו וקונדה. שלושתם נעדרו מצמד המשחקים נגד אינטר, שם היו חייבים לקחת את הנקודות, אך השיגו רק אחת משש. במשחק השני במיוחד (3:3 בקאמפ נואו) ראו עד כמה פיקה וגרסיה לא מהווים צמד באותה רמה.
אתלטיקו הודחה בצדק, כי קבוצה שכובשת 4 שערים (הכי גרועה בבית שלה ביחד עם לברקוזן), סופגת 7 פעמים ולא לוקחת משחקים חשובים בבית לא ראויה להעפיל לשלב הבא. מעבר לנתונים, עולה ההבנה שצריך להגיע שינוי כלשהו באתלטיקו, ואני חושב שזה מתחיל מעמדת המאמן. דייגו סימאונה לא מספיק יציב ברמה האירופית ואתלטיקו לא מצליחה להתקרב בכלל לחזרה לגמר. אפשר לראות שכבר כמה עונות טובות סימאונה לא פוגע ברכישות שלו, למשל ז'ואו פליקס שהוא כישלון גדול עד כה. המאמן הארגנטינאי הגדול מיצה את עצמו בקבוצה.
סביליה הודחה בבית בו יכלה להשיג יותר מ-5 נקודות ב-5 משחקים מול מנצ'סטר סיטי, דורטמונד וקופנהגן. אבל מרבית רשומת הלב הופנתה לפתיחה האיומה בליגה וההסתבכות המפתיעה בתחתית, שהוביל לכך שפיטרה את מאמנה ז'ולן לופטגי. אבל לא נורא - בליגה האירופית היא המלכה האמיתית.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.