אבל כבד נפל הבוקר (שישי) על הג'ודו הישראלי, עם היוודע דבר מותו של רס"ל במיל' עומר סמדג'ה, בנו של אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים של ישראל.
סמדג'ה ז"ל, בן 25 מגנות הדר, לוחם מילואים בגדוד 9203 של חטיבת אלכסנדרוני, נהרג אתמול מפגיעת פצצת מרגמה במסדרון נצרים, במרכז רצועת עזה. לוחם נוסף נהרג בתקרית (יעקב דרעי) וחמישה חיילים נוספים נפצעו, בהם שלושה באורח קשה.
4 צפייה בגלריה
 רס״ל (מיל׳) עומר סמדג׳ה שנפל במרכז רצועת עזה
 רס״ל (מיל׳) עומר סמדג׳ה שנפל במרכז רצועת עזה
רס"ל במיל' עומר סמדג'ה ז"ל
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
החלל עומר סמדג'ה והוריו, אורן וליאת סמדג'ה
החלל עומר סמדג'ה והוריו, אורן וליאת סמדג'ה
עומר סמדג'ה עם הוריו אורן וליאת
מאיר בן דוד, חבר של משפחתו של עומר סמדג'ה ז"ל, מדבר
(צילום: ליאור שרון)

אתמול, היום שבו נפל עומר, ציין אורן סמדג'ה את יום הולדתו ה-54. עומר התגורר בנתניה ועבר עם המשפחה ליישוב הסמוך גנות הדר. הוא יובא למנוחות היום ב-13:00, בבית העלמין הצבאי בנתניה.
אורן סמדג'ה, שזכה במדליית ארד בג'ודו באולימפיאדת ברצלונה 1992 והיה בכך לישראלי השני שזוכה במדליה אולימפית (יום אחרי שעשתה זאת יעל ארד), מאמן כבר שנים ארוכות את נבחרת ישראל. בחודש הבא הוא אמור לצאת איתה למשחקים האולימפיים בפריז. רק לפני פחות משנה, בספטמבר 2023, הלך לעולמו בגיל 91 מוריס סמדג'ה, אביו של אורן, סבו של עומר ואחד ממייסדי ענף הג'ודו בישראל.
מאיגוד הג'ודו נמסר: "איגוד הג'ודו משתתף בצערה הכבד של משפחת סמדג'ה, על נפילתו בקרב ברצועת עזה של רב סמל במילואים עומר סמדג'ה, בנו של מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה. הלב שבור ודואב, מחבקים ומחזקים אתכם".
גם בוועד האולימפי הישראלי ספדו: "הוועד האולימפי מרכין ראש בכאב עצום עם חברנו המדליסט האולימפי והמאמן הלאומי אורן סמדג'ה ומשפחתו היקרה בנפול בנו היקר והאהוב עומר. עומר היה עולם מלא שרק התחיל את מסע חייו. כל ישראל ומשפחת ספורטאי ישראל כואבים את נפילתו בגבורה. אורן היקר, מאמן ענק, ספורטאי אדיר. כמו שחינכת ואימנת דורות שלמים של ספורטאים להצטיינות, נשיאת דגל ישראל בגאווה והרוח האנושית, כך בינך היקר מהווה דוגמא להיותכם תמיד במשימות הכי קשות. משפחת הספורט האולימפי אתכם יחד עם משפחתך האהובה ועם חבריכם ומכריכם. כולנו בנשימה עצורה ולב בוכה. יהי זכרו של עומר היקר והאמיץ בלבנו לעד".
4 צפייה בגלריה
ירדן ג'רבי סופדת בסטורי באינסטגרם
ירדן ג'רבי סופדת בסטורי באינסטגרם
הסטורי של ירדן ג'רבי
יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, יעל ארד, כתבה גם היא ברשתות החברתיות: "אסון נורא הלילה עם נפילתו של עומר סמדג'ה, הבן של אורן וליאת היקרים. אין מילים לבטא את הכאב העצום. הלב מרוסק לרסיסים. אתכם בכאבכם ועם כל משפחת סמדג'ה המורחבת".
שגיא מוקי ספד: "הלב כואב. איך זה קורה כשהטובים הולכים. מאז שעומר היה ילד קטן, היה אנרגטי, מלא חיים. אני יודע שהשירות הצבאי היה כל כך משמעותי עבורו. הפך אותו לגבר. היה הכי גאה ופעל המקום הכי נכון וטוב. התגייס למילואים בגאווה. רצה להחזיר למדינה שלנו ולאזרחים את הכבוד אחרי ה-7/10. אין לי כל כך מילים שיסבירו את הכאב. כל הודעה כזו נוגעת בכל כך הרבה משפחות ואנשים. ליבי עם משפחת סמדג'ה וכל משפחות הנופלים. יהי זכרו ברוך".
4 צפייה בגלריה
הסטורי של רז הרשקו
הסטורי של רז הרשקו
הסטורי של רז הרשקו
ירדן ג'רבי כתבה: "הלב נשבר לרסיסים. ילד פלא ממשפחה מדהימה. מחבקת את כם וכואבת את כאבכם. לא נתפס". ברוך שמאילוב: "בלתי נתפס וכל כך עצוב. עומר סמדג'ה בסך הכל ילד בן 25. יהיה זכרך ברוך. חיזוקים למשפחת סמדג'ה בשעה קשה זו".