יש לי רק דבר אחד לומר לכל אוהדי בית"ר ירושלים אשר כואבים את מצב הקבוצה - כך או אחרת יהיה בסדר, אפילו בסדר גמור.
כולם צריכים להפנים שתקופת משה חוגג בקבוצה הסתיימה, זה רק ייגמר בדרך שאין אנחנו כרגע יודעים בדיוק מה טיבה - הליכה לפירוק וירידה אפשרית לליגה השנייה, או מעבר לקבוצת רכישה כגון זו שבוחנת את הדברים מהצד השני של האטלנטי. כבר חווינו את זה ואת זה, עברנו מסניף הליכוד בירושלים לעידן דדש, ממנו לגד זאבי, לפירוק, לפניג'לים, לארקדי, לגומא, לטביב, לחוגג ושוב למקום אחר.

1 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

למען האמת, אני מעדיף את האופציה הראשונה מבין השתיים העתידיות, כיוון שזו יכולה להסתיים בכך שהמועדון יהיה שייך לעמותת האוהדים, ורק על פי היכולות של אותה עמותה ייבנה התקציב של הקבוצה. זו הצורה הנכונה בה צריך מועדון כדורגל להתפתח, כיוון שכך אין אפשרות לנזק עקב התמוטטות כלכלית של הבעלים, כמו במקרה של חוגג. בדרך כלל בעלים רוצים להשקיע כסף גדול כדי להצליח בגדול, ובכך גם להגדיל את שווי המועדון על הדרך. כיצד זה הסתיים בבית"ר שוב ושוב, כולם יודעים.
ככל שיהיו יותר חברי עמותה אשר יתמכו בתקציב המועדון מבחוץ, כך יגדל התקציב ותוכל להיבנות קבוצה יותר ויותר טובה. יש לזה משנה תוקף אם הקבוצה תרד ליגה בעקבות הורדת נקודות, כיוון שקל לקבוצה כל כך גדולה של אוהדים להעמיד תקציב עבור סגל שיעלה תוך עונה בחזרה לליגת העל. כולם אומרים שבית"ר ירושלים חשובה לליגת העל ויהיה זה "אסון" אם המועדון ירד לליגה השנייה, אבל זה מוגזם ולבטח לא לוקח בחשבון את טובתה של הליגה השנייה. עבור הליגה הלאומית שלנו זו תהיה עונה של חגיגה, עם שידור שבועי מרכזי מכל פינה אליה תגיע הקבוצה עם הצבא הצהוב מאחוריה. גם קל מאוד לצבור אנרגיה במצב של הצלחה ואליפות בליגה השנייה - לראיה, בפעם האחרונה בה עלינו חזרה זכינו מיד באליפות.
יחד עם זאת, אני לא מאמין שהקבוצה תרד. נכון להיום הסגל של הקבוצה הוא הטוב ביותר מאז מתחילת העונה, וזה כולל את שחרור הזרים. הבחירה הנכונה לתפקיד המאמן היא שרון מימר, לגמרי הקוסם הישראלי בכל מה שקשור לחיבור קבוצות מפורקות והוא עשה זאת שוב ושוב בכל מקום אליו הגיע, כולל בבית"ר ירושלים. כנראה שמבנה האישיות שלו מתאים במיוחד למצב הזה. אמנם יש לו קצת בעיה עם בניית אותן קבוצות בעונה שאחרי ההצלחה, אבל זה באמת כבר סיפור לעונה הבאה. אם הוא יצליח לארגן את ההגנה, למצוא את השילוב הנכון במרכז השדה בצירוף שועה ובואצ'י למעלה, אני מעריך שהקבוצה תשיג את הנקודות שיבטיח את ההישארות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 07:17, 29.01.22