בדראפט 2018 "נולדו" כמעט בין לילה כוכבים חדשים ב-NBA, לא סתם צעירים מוכשרים, אלא שחקנים שהבהירו מהרגע הראשון שהם הפנים של הליגה בהווה ובעתיד. אתם מזהים אותם ככל הנראה כלוקה דונצ'יץ', דיאנדרה אייטון וטריי יאנג. אבל זה לא נעצר בהם: שיי גילג'ס-אלכסנדר כבר הראה מה הוא שווה, והעונה הוא אמור לעשות קפיצה גדולה נוספת.
הרכז הקנדי בן ה-23 של אוקלהומה סיטי ת'אנדר לא הצליח להתלבט בתחילת דרכו בתיכון, ואפילו לא התקבל לקבוצה הראשית, אבל ברגע שקיבל הזדמנות סיפק ממוצעים פנומנליים וגרר התעניינות מתיכונים איכותיים יותר שהציעו לו לעבור אליהם - מה שהוא עשה כבר בכיתה י'. הוא הסביר: "חשבתי שאני צריך לשחק מול שחקנים שיהוו עבורי תחרות טובה יותר".

1 צפייה בגלריה
קלע 20 נקודות. שיי גילג'וס-אלכסנדר
קלע 20 נקודות. שיי גילג'וס-אלכסנדר
שיי גילג'ס-אלכסנדר
(צילום: AP)

לאחר עונה אחת במכללות, אצל יצרנית הכוכבים קנטאקי, ניגש אלכסנדר אל דראפט ה-NBA, שם נבחר בבחירה ה-11 ע"י לוס אנג'לס קליפרס. הדבר הטוב ביותר עבורו היה שלא זכה לשחק שם יותר מדי. בשנתו היחידה באל-איי הוא היה רק אחד מבין כמה שחקנים מובילים, אבל ב-2019 נשלח לאוקלהומה יחד עם דנילו גלינארי ו-5 בחירות סיבוב ראשון עתידיות, בתמורה לפול ג'ורג'.
זו גניבה ענקית של אוקלהומה. הקליפרס מחפשים אליפות כאן ועכשיו, עם ג'ורג' וקוואי לנארד, אבל אלכסנדר נותן לת'אנדר ביטחון שיש להם מנהיג לאורך זמן בתהליך הבנייה מחדש שהם עוברים. הוא השתלב במהירות עם 19 נקודות למשחק, ובעונה שעברה כבר זינק ל-23.7 ב-35 משחקים, לפני שהושבת בגלל פציעה בכף הרגל. עכשיו הוא חוזר כשיר ורעב, ועם הפוטנציאל העצום שהציג, יכול להפוך בקלות לאחד השחקנים הבולטים בליגה הטובה בעולם. העונה הציפיות ממנו גם יהיו גבוהות במיוחד, והמועדון והאוהדים מאמינים כי יצליח להחזיר את הקבוצה לפלייאוף. להביא את השחקן שמסוגל להחזירם אל הכותרות, ובמיוחד אל הפלייאוף.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.