יש קונצנזוס שזאת עונת השיפוט הכי גרועה אי פעם. כולם מסכימים על כך. קצרה היריעה מלתת דוגמאות לכל הטעויות הקשות בליגה, שבוע אחר שבוע, ואין ספק שאנשי המשרוקית גנבו את ההצגה בעונת 2021/22. הזעם הפך לגדול יותר בגלל ה-VAR, שנראה כי גם הוא לא מצליח למנוע שגיאות חמורות.
אם גם אחרי צפייה במסך מתקבלת החלטה שגויה, מה עוד אפשר לעשות? זה גורם לחשוב ברצינות על תיאוריית קונספירציה לפיה השופטים מנסים להכשיל אחד את השני בכוונה, כך שלמעשה שיפוט המסך לא שווה כלום. התגובות המנותקות וההזויות של איגוד השופטים מגבירות את הזעם לעוצמת מקסימום. הסיכוי שיודו שם בטעות, דומה לסיכוי של זוג צעיר לקנות כאן דירה. איגוד השופטים איבד את זה לגמרי, לא הסתגל למהפכת ה-VAR ומתנהג כמו טלפון ציבורי בעולם של סמארטפונים. דרושה מהפכה של ממש ואפילו סגירה ופתיחה מחדש כמו שעשו לרשות השידור.
2 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים הפועל תל אביב
הפועל ירושלים הפועל תל אביב
בכל שריקה לסיום מתבצעת ריצת אמוק לעבר השופטים
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
ברק בכר עצבני על השופט
ברק בכר עצבני על השופט
אנחנו נמצאים בנקודת רתיחה. עדיף לכולם להירגע
(צילום: יאיר שגיא)
ואחרי כל זה, הטעויות לא מצדיקות את התגובות האלימות שמקבלים השופטים - ברשתות החברתיות ובעיקר מהשחקנים, המאמנים והעסקנים. גם הם איבדו את זה לגמרי, ומגיבים בטירוף חסר היגיון ששמור בדרך כלל לנבלים מסרטי קומיקס. בכל שריקה לסיום מתבצעת ריצת אמוק לעבר השופטים, ואם לא שם - אז במנהרה. אחר-כך גם מנסים לפרוץ לחדר השופטים. תארו לכם מה זה להיות בתוך חדר ולשמוע מבחוץ אדם שעד לפני רבע שעה חשבתם שהוא נורמלי, מתהפך עליכם לגמרי, הופך לענק הירוק ומנסה לפרוץ פנימה. פחד אלוהים. ואחרי שנמלטתם מהמגרש ללא פגע, אתם פותחים את הטלפון ומגלים מאות הודעות נאצה ואיומים מאוהדים, שגם הם ישמחו "רק לדבר" איתכם. כשחזרתם הביתה גיליתם שהמאמנים שפכו עוד קצת דלק למדורה ואמרו שרק בגללכם קבוצתם האהובה תרד ליגה או תאבד את האליפות, מה שמבטיח לכם עוד גל הודעות מאוהדים. איך אפשר לשפוט בראש נקי בתוך סיר הלחץ הזה?
אנחנו נמצאים בנקודת רתיחה. ההסתה נגד שופטים עברה כל גבול, ולא רחוק היום שאיזה מטומטם יפגע פיזית בשופט. ואז כולם יגלגלו עיניים, ינסו להבין איך הגענו למצב הזה ולמה שכחנו שזה רק כדורגל. אנחנו בדקה ה-90, תעצרו את ההסתה עכשיו.