אחרי שהתפנו מהמשחקים בליגה האזורית מגיעות מכבי ת"א ומכבי חיפה לדבר האמיתי, למשחק הגדול ביותר של הכדורגל הישראלי, וזה קורה כבר במחזור השלישי של העונה, מחר (שבת, 20.30) בבלומפילד.
באופן נדיר במשחקים בין שתי הקבוצות האלה, מכבי חיפה פייבוריטית על אף שמדובר במשחק חוץ. קשה לזכור מתי מכבי ת"א הייתה בפעם האחרונה אנדרדוג במשחק ביתי בליגה, אבל הקבוצה של פטריק ואן לוון לא ניצחה בשני המחזורים הראשונים של העונה. עם זאת, צריך לזכור גם שמכבי חיפה לא ניצחה במשחק ליגה בין הקבוצות קרוב לחמש שנים.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א וחיפה
שחקני מכבי ת"א וחיפה
מי אלו שיחגוג בסיום? שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה
(צילום: אורן אהרוני וגיל נחושתן)
השתיים האלה ישחקו זו מול זו ארבע פעמים העונה, וזה רק בליגה. לפני המפגש הראשון, הנה כמה שאלות זהות לשני הצדדים, שהתשובות להן יקבעו את התוצאה מחר וישפיעו על העונה כולה.

מי ישחק בצד ימין של ההתקפה?

צהוב: ואן לוון לא משנה את שיטת המשחק שלו, ויש להניח שכך יהיה גם הפעם. גבי קניקובסקי יפתח בצד שמאל, זה די ברור, אבל באגף השני ישנה תחרות ונראה שאף אפשרות אינה מספיק טובה. אילון אלמוג פתח מול מכבי פ"ת ונראה חסר תכלית, התמזמז יותר מדי עם הכדור. אדוארדו גררו לא הרשים מול אלשקרט ביום שלישי אז אולי מתן חוזז, שכבר עשה דברים יפים בעבר מול מכבי חיפה? מעניין יהיה לראות את ברנדלי קוואס במשחק הזה. אם הוא כשיר לשעה של משחק, כדאי לוואן לוון לתת לו את המקום בהרכב - משם יכולה לבוא ההפתעה לטובתו.
5 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
אם הוא ישחק, רוב הכדורים ילכו אליו. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
ירוק: זה היה אמור להיות מאץ'-אפ בין שני השחקנים הכי טובים של הקבוצות שלהם, עומר אצילי ואנריק סאבוריט, אבל המגן הספרדי פצוע ולא ישחק בעוד על כשירותו של אצילי נקבל מידע רק היום. זה המקום שאותו מכבי חיפה חייבת לנצל - אופיר דודזאדה ישחק שם וההבדל בינו לבין סאבוריט עצום. אם אצילי ישחק, רוב הכדורים ילכו אליו. אם לא, כדאי לברק בכר לחשוב על הזזת צ'ארון שרי ימינה.

כמה גדול יהיה מנהיג ההגנה?

צהוב: במכבי ת"א שחקן ההגנה החשוב ביותר הוא דווקא הקשר האחורי דן גלזר, שחזר לעצמו ונראה יעיל כבעבר. הבלמים מרבים לטעות מפתיחת העונה, בעיקר לואיס הרננדס, שהתנועה שלו רחוקה מלהיות מושלמת כמעט בכל שער שספגה הקבוצה לאחרונה. יש גם שוער צעיר, דניאל פרץ, שמעולם לא הופיע במשחק גדול כזה. כדי שמכבי ת"א תשרוד, גלזר חייב לחפות על רבים.
5 צפייה בגלריה
דן גלזר
דן גלזר
שחקן ההגנה החשוב ביותר בצהוב הוא דווקא קשר. גלזר
(צילום: עוז מועלם)
ירוק: בוגדן פלאניץ' סיפק הופעת אמן נגד פיינורד והוא כרגע הבלם הטוב ישראל. עופרי ארד רק חזר לשחק ולא נראה מספיק טוב מול ההולנדים. המגינים של מכבי חיפה יכולים להוות תמיד נקודת תורפה הגנתית. בקיצור, פלאניץ' צריך לעשות לפעמים עבודה של יותר משחקן אחד - והוא בהחלט מסוגל לכך. בשנה שעברה הוא גרם לפנדל במשחק מול מכבי ת"א. הפעם הוא יצטרך להיות מושלם.

איך יתפקד הנתנייתי לשעבר?

צהוב: קניקובסקי שיחק רק פעמיים במכבי ת"א, אבל כבר נראה כמו מישהו שיכול להוביל אותה קדימה. הצהובים נראו מסוכנים ביום שלישי כשקניקובסקי ודן ביטון שיחקו קרוב אחד לשני, כשהאחרון בישל לראשון את שער הבכורה שלו במדים החדשים. במכבי ת"א רוצים לראות את השילוב הזה כמה שיותר.
5 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי קופץ משמחה
גבי קניקובסקי קופץ משמחה
שיחק רק פעמיים במכבי ת"א, אבל נראה כמו מישהו שיכול להוביל אותה. קניקובסקי
(צילום: אורן אהרוני)
ירוק: עלי מוחמד נראה מרשים מאוד במשחקים האחרונים. הוא עוזר הגנתית בצד ימין, דוחף את הכדור קדימה וקריטי למשחק הלחץ. יכול להיות שלמכבי ת"א יהיה נוח לראות את מכבי חיפה עם הכדור בחלקים גדולים של המשחק ואז לנסות לצאת להתקפות מהירות, שאותן יכול מוחמד לעצור בשלב מוקדם ובעמדה גבוהה במגרש. נטע לביא חזר, אבל לא נראה שיפתח. מוחמד עושה את התפקיד שלו מצוין ויכול להביא גם דברים נוספים למשחק.

איזה חלוץ חדש יכריע את המשחק?

צהוב: שני משחקים לסטיפה פריצה בהרכב, ושני כדורים ברשת. פריצה הוא שחקן שמכבי חיפה עדיין לא מכירה מספיק טוב, וברור שיש לו חוש לשערים. יותר מכך, אחד הדברים שפריצה עשה יפה במשחקים הראשונים שלו במכבי ת"א זה ירידה לאחור, עזרה קלה בהנעת הכדור ומיד ריצה בחזרה לרחבה. פלאניץ' אוהב לזוז עם החלוץ לעמדות האלה, קרוב למרכז המגרש, כך שהתנועה של פריצה יכולה להוציא את הגנת היריבה משיווי משקל.
5 צפייה בגלריה
דוד חוגג
דוד חוגג
בכושר נהדר. דין דוד
(צילום: גיל נחושתן)
ירוק: השחקן היחיד שמכבי חיפה איבדה בקיץ הוא מלך השערים שלה ושל הליגה, ניקיטה רוקאביצה, ועל העמדה שלו יתחרו העונה שלושה שחקנים - דין דוד, בן שהר וגודסוויי דוניו. יכול מאוד להיות שדוניו יפתח הפעם, אבל מי שנראה הכי טוב כרגע מבין השלושה הוא דוד, שיכול להתאים מול הבלמים של מכבי ת"א, שנראים מהוססים כשמגיע אליהם שחקן זריז בכדרור על הקרקע. בין אם יפתח ובין אם לא, אולי דוד יהיה זה שייתן למכבי חיפה ניצחון ליגה ראשון על היריבה הגדולה אחרי חמש שנים יבשות.
פורסם לראשונה: 10:55, 17.09.21