זה הפך לרשמי. ג'וד בלינגהאם בן ה-19, מי שנחשב כיום לכישרון הכי גדול בעולם לגילו, עבר למועדון הפאר הספרדי ריאל מדריד תמורת של 103 מיליון אירו ובכך הפך לרכש הכי גדול ונוצץ של הקיץ עד כה.
עילוי כבר בגיל 17 – הקשר האנגלי החל את דרכו בקבוצה האנגלית ברמינגהאם סיטי בה שיחק בעונת 2019-2020, ערך 41 הופעות וכבש ארבעה שערים. בשנת 2020 בורוסיה דורטמונד הפכה את בלינגהאם לבן ה-17 היקר ביותר בהיסטוריה כששילמה עבורו כ-25 מיליון אירו.

1 צפייה בגלריה
בלינגהאם מודה לקהל
בלינגהאם מודה לקהל
בלינגהאם מודה לקהל
(צילום: EPA/FRIEDEMANN VOGEL)

המקום בו הפך לכוכב - בלינגהאם שיחק במועדון הגרמני עד העונה הנוכחית ובסה"כ השלים במועדון ממערב גרמניה שלוש שנים. ההשתלבות הייתה מיידית ומהירה" הקשר הצעיר נכנס ללא קושי להרכב הקבוצה, החיבור וההתאקלמות היו מצוינים. היה לו שיתוף פעולה פורה עם ארלינג הולאנד לפני שזה עבר למנצ'סטר סיטי בעונה הנוכחית, והיה ככוכב הגדול בשורות השוורצגלבן העונה והצעיד אותה יחד עם קפטן הקבוצה מרקו רויס לעונה גדולה. היא אמנם הסתיימה במפח נפש עם הפסד האליפות לטובת היריבה הגדולה באיירן מינכן, אבל כשמסתכלים על התמונה הכוללת, אפשר לומר שזו הייתה עונה אישית שבה הפך לשם דבר שכל חובב כדורגל כיום מכיר ורוצה בקבוצה שלו.
גם בנבחרת הלאומית הכוכב הצעיר הפך למנהיג, בצוותא עם הכוכב והקפטן הגדול הארי קיין. במונדיאל הנוכחי שנערך בדצמבר בקטאר, בלינגהאם שיחק 5 משחקים בהם סיפק שער ובישול, ויישאר כוח משמעותי גם בעשור הקרוב.
סט כישורים מגוון - הקשר האנגלי מתאפיין ביכולות פיזיות מרשימות במיוחד, ניחן בטכניקה עילאית עם הכדור ויודע לתרום הן הגנתית והן התקפית, כאמור, ברמה הגבוהה ביותר. הוא סיים את העונה החולפת כשהוא שיחק ב-42 משחקים בכל המסגרות וכבש 14 שערים, להם הוסיף 5 בישולים.
תוספת כוח אדירה - בלינגהאם מצטרף לקישור הפנטסטי שיש כבר עכשיו בריאל מדריד, שמורכב מלוקה מודריץ', טוני קרוס, אדוארדו קמאבינגה, אורליאן צ'ואמני ופדה ואלוורדה. ג'וד יכול להוסיף את היצירתיות, הריענון והברק שלעתים היה חסר למועדון הלבן בעונה ובשנים האחרונות. בפודאסט שלו קרוס נשאל על הרכש הנוצץ ואמר: "בלינגהאם? אם המועדון שילם כך כך הרבה כסף עבור שחקן אחד בגיל כזה צעיר, כנראה שהוא יודע מה הוא עושה. כבר היה לנו שחקן שהגיע תמורת הרבה מאוד כסף (הזאר ב-2019) שלא הוכיח את עצמו".
עם האנגלי זה יהיה אחרת?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.