אתמול, 11 בבוקר, משרדי ההתאחדות ברמת־גן. יוסי בניון מגיע לישיבת בזק של ועדת האיתור. על הפרק: החלטה סופית לגבי מינוי המאמן הלאומי. הפורום: היו"ר אורן חסון, אלי אוחנה ואלי כהן. סביב השולחן הייתה הסכמה שאלון חזן הוא זה שצריך לקבל את התפקיד, אולם כולם המתינו להמלצה של המנהל המקצועי..
בניון יצא לפני כשבועיים לחו"ל, שם פגש מספר מועמדים. הדרישות היו ניסיון באימון נבחרות, רזומה של עלייה לטורניר גדול ועלות שכר שלא תעלה על 300 אלף יורו. אתמול, כשהוציא את דף העמדה שלו, הוא ציין שלושה שמות: במקומות השני והשלישי היו זרים ששוחח עימם ומעליהם ברשימה הקצרה היה כתוב "אלון חזן". אחרי דיון שארך מספר דקות גם שלושת החברים הנוספים שלפו אותו שם, וההחלטה תובא לאישור הנהלת ההתאחדות בישיבה שתתקיים אחרי יום העצמאות.
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן. המאמן החדש
(צילום: עוז מועלם)

אחד משלנו

"ההמלצה של בניון על חזן התקבלה פה אחד על ידי ועדת האיתור מתוך היכרות ארוכה ועמוקה של כל חבריה עם האיכויות של אלון, בהיותו גורם מרכזי לאורך שנים בנבחרות ישראל, כשחקן וכמאמן ותפיסתו המקצועית", הסביר יו"ר ההתאחדות אורן חסון. "נביא בפני הנהלת ההתאחדות את מועמדותו של מי שעשה מסלול שכלל את אימון כל נבחרות ישראל בגילים השונים, מכיר את הכדורגל שלנו טוב מכולם, מחויב בכל רמ"ח איבריו להצלחתו ומאמין גדול ביכולתו להביא את הנבחרת ליעדים הגבוהים ביותר. שיתפנו בתהליך את המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות, ילה חוס, שנתן את ברכתו למהלך. זה יחייב אותנו כמובן למנות מאמן חדש לנבחרת הצעירה, מתוך אמונה שימשיך את ההצלחה ויוביל אותה להשתתפות ביורו 2023".
עוד כשמונה למנהל המקצועי, בהתאחדות הטילו על בניון את המשימה להוביל את הליך האיתור. לפני שבוע הוא שב לארץ עם כמה שמות בכיס וביקש מספר ימים כדי להחליט. ישיבת ועדת האיתור נקבעה רק שלשום לאחר לחץ של חסון לסיים את הסאגה מאחר שנותר חודש וקצת עד לפתיחת קמפיין ליגת האומות.
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
יוסי בניון. בחר בחזן כאופציה ראשונה
(צילום: עוז מועלם)
אחת ההתלבטויות לגבי חזן הייתה דווקא סביב הצלחתו בנבחרת הצעירה, אותה קירב מאוד לפלייאוף העלייה ליורו (ישראל צריכה לנצח את שתי הנבחרות החלשות בבית, לטביה בחוץ וסן־מרינו בבית). הוחלט שעם כל הכבוד למשימה הגורלית והחשובה של הצעירה, הנבחרת הבוגרת היא מעל הכל, ולכן בניון התבקש לפנות לחוס על מנת ליצור הליך מסודר למעברו של חזן. ההולנדי, ששוהה בחו"ל, יבחר את המחליף כאשר המועמד המוביל הוא גדי ברומר. נבדקת גם אופציה של מאמן זר. אופיר חיים, שהעלה את נבחרת הנוער ליורו, לא יוכל להתמנות בשל הטורניר שיתקיים ביוני.

בית הנבחרות

חזן היה מראש המועמד הישראלי היחיד, מתוך הסכמה שפורמט מינוי אוטומטי של מאמן ליגה מצליח לא הוכיח את עצמו עד היום – לכן אופציית ברק בכר, לדוגמה, נשללה. המטרה הייתה לצאת מהקופסה, ובחירה במאמן שגדל בנבחרות הצעירות קסם לאנשי ההתאחדות. חזן אימן מעט במ.ס אשדוד, ומאז – תקופה של 14 שנים – עובד בהתאחדות. החל בנערים א' ו־ב' ובשנה האחרונה אימן בהצלחה את הנבחרת הצעירה, אותה הוביל לאחד הקמפיינים הטובים בתולדותיה. בין לבין גם שימש כעוזרם של אנדי הרצוג ו־וילי רוטנשטיינר, והספיק לעמוד על הקווים במשחקי הידידות מול קרואטיה ורומניה.
בשל לו"ז צפוף, ולאחר שלא מצא מאמן זר איכותי, בניון הבין כי מוטב למנות אדם שמכיר מקרוב את המערכת, איש מקצוע שטיפח וקידם לא מעט כישרונות – אחד שיתאקלם מהר בתפקיד החדש. גם להיבט הכלכלי היה שיקול, אם כי לא מרכזי.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון. "ההמלצה של בניון על חזן התקבלה פה אחד על ידי ועדת האיתור"
(צילום: עוז מועלם)
"אלון הוא לא רק אחד השחקנים הגדולים שהצמיח הכדורגל הישראלי, אלא גם מאמן שעשה דרך ארוכה ומרשימה בנבחרות", אמר המנהל המקצועי. "הוא מכיר מצוין את הנבחרת הבוגרת כשחקן וכעוזר מאמן, ומוביל את הנבחרת הצעירה לקמפיין מצוין. נפגשתי ושוחחתי גם עם מועמדים זרים ואין לי ספק שחזן הוא הראוי והמתאים מכולם".

ועכשיו, לעבודה

כעת זה הדבר האמיתי עבור חזן, שיצטרך לקבל החלטות יחד עם בניון לגבי אופי הסגל לקראת משחק הפתיחה בליגת האומות נגד איסלנד ב־2 ביוני בסמי עופר. למרות שלנבחרת הצעירה יש שני משחקים משמעותיים במקביל, הבוגרת תקבל את הקרדיט לקחת שחקנים, כולל השוער דניאל פרץ, עדן קארצב, עומרי גאנדלמן וליאל עבדה.
חזן תיאר בפני מקורביו את התחושות אחרי שבניון וחסון בישרו לו את ההודעה המשמחת: "אני מתרגש, רועד ממש, יורדות לי דמעות, זה משהו שחיכיתי לו כל חיי. גידלתי חלק משמעותי מהשחקנים שלובשים היום את המדים הלאומיים, והתחשלתי כעוזר של הרצוג ורוטנשטיינר. מרגיש בשל לקראת המשימה החשובה בחיי".
פורסם לראשונה: 12:21, 27.04.22