אכזבה בנבחרת הכדורגל האולימפית של שיראל אחרי ההפסד אתמול (שבת) 4:2 לפרגוואי במסגרת המחזור השני בשלב הבתים. במחזור השלישי והאחרון תשחק החבורה של גיא לוזון מול יפן בנאנט, וכשהיא עם נקודה אחת בלבד, רק נס יציל אותה מהדחה וחזרה הביתה. כעת, הנבחרת חייבת לנצח את היפנים ביום שלישי ושהמשחק בין פרגוואי למאלי יסתיים בתיקו.
ההפסד אמש המחיש עד כמה ההגעה של הכחולים-לבנים למעמד אינה משקפת באמת את רמת הכדורגל הישראלי גם ברמת הנבחרות הצעירות. למעט חוליו אנסיסו, שהוא בהחלט שחקן על, היריבה מדרום אמריקה לא הייתה כזו גדולה, אבל כדי לעבור הנבחרת הייתה צריכה יותר אומץ מקצועי ובעיקר לקבל החלטות נכונות ברגעים המכריעים מה שלא בדיוק קרה אתמול. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא איבוד הכדור הרך של אושר דוידה המחליף, שסידר לפרגוואי שער קליל.
2 צפייה בגלריה
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון עם עומרי גאנדלמן
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון עם עומרי גאנדלמן
לא מוותר. גיא לוזון עם עומרי גאנדלמן
(AP Photo/Aurelien Morissard)
גיא לוזון מדבר אחרי ההפסד לפרגוואי
(צילום: עוז מועלם)
"היו לא מעט דיבורים וגם אני חלמתי על מדליה, כמו כל אחד מ-10,500 הספורטאים באולימפיאדה", אמר לוזון בסיום. "אמרנו שצריכים להיות צנועים, לקחת נקודה, ואז לנצח ולעלות לרבע הגמר. זה שאנשים דיברו כך או כך מחוסר ידיעה מי היריבות ומהי הרמה, זו לא בעיה שלי. זה לוזריות לדבר על מנטליות, אנחנו פה אחרי 48 שנה ויש לנו אחלה מנטליות. ביורו ניצחנו בדקות האחרונות, אז הפסדנו פעם אחת. אין לנו בעיה מנטלית, צאו מהקשקוש הזה".
עוד אמר המאמן: "אנחנו עם ראש מורם וחזק לקראת המשחק מול יפן, אין תירוצים ולא נתייאש - כמו שעלינו במחצית השנייה. אני מאמין באמונה שלמה שאפשר לנצח את יפן ולעלות לרבע הגמר. התוצאה לא מדברת בעד עצמה, במחצית השניה כבשנו שני שערים מול יריבה שהדיחה את ברזיל וסיימה לפני ארגנטינה. היינו דומיננטיים במרבית המשחק, יצרנו מספיק מצבים נגד יריבה אדירה".
לפני המשחק עודכנו שחקני הנבחרת באסון של הרג הילדים במגדל שמס במגרש כדורגל, לוזון אמר: "קיבלנו את הבשורה המרה כמה דקות לפני המשחק. עצוב מאוד מה שקורה בצפון, שילדים תמימים נהרגים במגרש כדורגל. מקווה שאלו שביצעו את הפשע ישלמו את המחיר. עשינו הכל על מנת לשמח טיפה, אבל גם אם היינו מנצחים זה לא היה משכיח את האסון שקרה".
2 צפייה בגלריה
שלט "אולימפיאדת רצח עם"
שלט "אולימפיאדת רצח עם"
הפרו-פלסטינים תלו שלט "אולימפיאדת רצח עם", האוהדים הישראלים הגיבו בקריאות "bring them home"
(צילום: עוז מועלם)
הקפטן עומרי גאנדלמן סיכם: "כבר היינו בפיגור, חזרנו והגענו למצבים, יכולנו גם לעלות ליתרון. הרגשנו שהיינו יכולים לנצח. שניה של חוסר ריכוז גרמה לנו לספוג את השלישי. כל שער יכול להכריע, והמטרה עכשיו היא לנצח את יפן. הראינו לכולם במחצית השנייה שאנחנו משחקים באומץ וזו הסיבה שאנחנו מאוכזבים מאוד. אנחנו משחקים בשביל מדינה שלמה".
האווירה בפארק דה פראנס ממש לא הייתה טיפוסית לטורניר אולימפי. אלפי יהודים מצויידים בדגלים שרו עם ישראל חי, אוהדים רבים מפרגוואי וכמובן חבורת אוהדים עם דגלי פלסטין שהניפו את הדגלים וקראו "עזה, עזה" ובכל פעם שעשו זאת - הושתקו. השירה המרכזית הגיעה דווקא מצד המקומיים ששרו את ההמנון הצרפתי בעקבות הזכייה במדליית הזהב של נבחרת הראגבי שלהם על חשבון פיג'י.
במחצית השנייה הפרו-פלסטינים הניפו שלט עליו כתבו "אולימפיאדת רצח עם", ובתגובה אלפי היהודים והישראלים קמו על הרגליים וצרחו לעברם: "bring them home".