בית"ר ירושלים הגישה אתמול בקשה לערעור בפני בית הדין העליון של ההתאחדות על החלטת הבקרה התקציבית לפיה אם לא תעמוד בדרישות המינימום עד ליום ראשון הקרוב, היא תורד לליגה הלאומית. ערעור שכזה יכול היה להיות מוגש עד אתמול ולכן מיהרו בבית"ר לבצע את ההליך.
הערעור, שהוגש על ידי היועץ המשפטי של המועדון, עו"ד רוני מוזסון והנאמן של הבעלים משה חוגג, עו"ד יצחק יונגר, הגיע לידי "ידיעות אחרונות" ו-ynet ובו מופיעה דרישה ברורה של המועדון לקבל ארכה של כחודש עד ל־15 באוגוסט. המשמעות: בית"ר מבקשת לאפשר לה להשלים את מהלך הצגת התקציב, הערבויות והנתונים הכספיים עד חמישה ימים בלבד לפני פתיחת ליגת העל ב־20 באוגוסט.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
איפה תשחק הקבוצה שלהם בעונה הקרובה? אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
נשיאות בית הדין העליון צפויה לקבל את הבקשה של בית"ר על עצם הגשת הערעור, בין היתר מתוך הנחה שהמועדון יגיש ערעור לערכאה אזרחית וחשוב להציג כי בוצע נוהל ארוך ויסודי לפני שמקבלים החלטה משמעותית של הורדת מועדון ליגה.
מתוך בקשת המועדון עולים ארבעה טיעונים מרכזיים: 1. החלטה להוריד את בית"ר לליגה הלאומית משמעותה ירידה לליגה א', שכן אובדן כספי השידור הניתנים לקבוצות ליגת העל לא יותיר כל ברירה אחרת; 2. יש מספיק זמן עד פתיחת הליגה ולכן מוטב לנסות להציל את בית"ר; 3. בבית"ר משוכנעים כי עסקת הרכישה תצא לפועל וכרגע מתמקדים בניסיון להוציא לפועל את הסיכום מול ברק אברמוב. בית"ר הגישה את המסמכים שנדרשו על ידי המשטרה כדי לקבל ממנה את האור הירוק, כולל מסלולי הכספים שיוזרמו למועדון ואסורים לתשלום ישיר או עקיף לחוגג עצמו. מבחינת בית"ר, הקבוצה האמריקאית מבצעת בדיקת נאותות וזה חלק מההליך במקרה שאברמוב לא ימשיך במהלך הרכישה; 4. הורדת ליגה תהווה פגיעה קשה במותג של ליגת העל, תסכן את תקציבי הקבוצות ותחשוף את הליגה בפני תביעה אפשרית של זכיינית השידור.
2 צפייה בגלריה
מנהל מגעים עם מספר אנשי עסקים. אברמוב
מנהל מגעים עם מספר אנשי עסקים. אברמוב
מנהל מגעים עם מספר אנשי עסקים. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות, אמנון סטרשנוב, יצטרך לקבל החלטה מתי לנהל את הדיון בערעור: עוד לפני הדד־ליין שהציבה הבקרה – יום ראשון הקרוב, שאחריו תרד הקבוצה ליגה באופן אוטומטי, או לאחר מכן.
במקביל להגשת בקשת הערעור של אנשי בית"ר, אברמוב מנסה לפתור את אחד המכשולים שעומדים בפניו, שנוגע לתנאים של מסירת בני־יהודה לגורם שייכנס במקומו. גם במקרה שהנושא ייסגר, יצטרך להימצא פתרון לסגירת חובות של יותר ממיליון שקל ועוד החזר של כ־1.8 מיליון שקל לאברמוב אם בני־יהודה תעלה לליגת העל בשלוש השנים הקרובות.
אברמוב מנהל מגעים עם מספר אנשי עסקים, במטרה לאתר גורם שיעמוד בפרונט של העסקה ויעבור את הוועדה להעברת זכויות הניהול. לאחר מכן אברמוב עצמו יצטרך לעבור הליך דומה עם רכישת בית"ר ירושלים.