המונדיאל ואיתו הפגרה לפנינו, וקצת יותר משליש עונה מאחורינו (14 משחקים) בלה ליגה. בשלב זה אפשר כבר לראות מגמות מעניינות, ואולי אף להכריז על הפתעות ואכזבות העונה עד כה. הבה ונסקור את מצב הטבלה כרגע:
בפסגה, משקיפה על כל הליגה מלמעלה ברצלונה עם 37 נקודות, בעוד ריאל מדריד דולקת אחריה עם 35 נקודות במקום השני. ייתכן מאוד שקרב זה ילווה אותנו במרבית העונה, ואולי גם עד המחזור האחרון.
2 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה מול קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה מול קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
רוברט לבנדובסקי מול קארים בנזמה
(צילום: AFP)
במקום השלישי, ובפער לא קטן, נמצאים הבאסקים מסן סבסטיאן, ריאל סוסיאדד. הצ'ורי אורדין, שנהנו מחלון קיץ נהדר, מגלים יכולת נפלאה ואכן שחקני הרכש פורעים שטרות: בראייס מנדס שהגיע מסלטה ויגו הוא מלך שערי הקבוצה עם 6, אלכסנדר סורלות הנהדר שמושאל מלייפציג עם 4 שערים, וטאקה קובו היפני עם 2 שערים. ביחד עם מיקל מרינו, הברומטר של הקבוצה, נראה שהבאסקים מכוונים השנה לרביעייה הראשונה שתוביל אותם לליגת האלופות.
במקום הרביעי נמצאת עוד קבוצה מחבל הבאסקים, אתלטיק בילבאו. הקבוצה פתחה את העונה בסערה (צריך לומר שסדר המשחקים שלה היה נוח) אך טיפה נרגעה. הסן מאמס, האצטדיון הנהדר של בילבאו חזר להיות מבצר שקשה להוציא שם נקודות, הרבה בזכות האחים וויליאמס, איניאקי וניקו, שעושים הרבה נזק להגנות היריבות, ומפתחים בניהם שיתוף פעולה פורה. יכולתו הטובה של ניקו מתחילת העונה לא נעלמה מעינו של לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד, והוא זימן את ניקו למונדיאל, בעוד אחיו המבוגר איניאקי בחר לייצג את נבחרת גאנה, משם שורשיהם. בנוסף, כדאי לעקוב אחרי אויאן סאנסט, קשר התקפי צעיר ונפלא (בן 22) שמסתמן כאחד מבעלי הבית החדשים של הקבוצה.
אתלטיקו מדריד, רק במקום החמישי, חווה עונה מאכזבת למדי, עם הדחה מוקדמת מאירופה וכנראה שגם השנה האליפות לא תגיע לצד האדום של מדריד,
ריאל בטיס, נמצאים במקום השישי עם מספר נקודות שווה לזה של בילבאו ואתלטיקו מדריד. הקבוצה האנדלוסית, בראשות החלוץ בורחה איגלסיאס ("הפנדה"), מריחים השנה הזדמנות ממשית להגיע לליגת האלופות לאחר שבשנים האחרונות שיחקה בליגה האירופית. הצמרת מאוד צפופה ושיוויונית (למעט ברצלונה וריאל שברחו לשאר) וייתכן שהסגל העמוק של בטיס יעשה את ההבדל.
במקום השביעי נמצאת אוססונה, שהיא ללא ספק הפתעת העונה עד כה. הקבוצה מפמפלונה מציגה עד עכשיו כדורגל נהדר ומשחקת ללא פחד נגד הקבוצות הגדולות. כדאי לשים לב לצ'ילי אווילה, הכוכב הגדול של הקבוצה, שהוא גם מלך שעריה עם 6 כאלו.
עם תקציב נמוך ביחס לשאר הקבוצות, אוססונה שומרת על יציבות כבר כמה שנים ומצליחה להתמקם בחלק העליון של הטבלה, ונראה שהמאמן אראסטאטה לא יישאר בקבוצה לעוד הרבה זמן.
2 צפייה בגלריה
יאגו אספאס
יאגו אספאס
יאגו אספאס
(צילום: AFP)
ראיו וייקאנו, ויאריאל ו־ולנסיה ינסו להכנס למאבקים על מקום באירופה, למרות שהשתיים האחרונות נמצאות בעונה לא טובה בינתיים.
מאיורקה, כך עושה רושם, נמצאת במרכז הטבלה ולא במקום נמוך יותר בזכות חלוצה הקוסוברי, ודאט מוריקי. שהבקיע יותר מ־60 אחוז משערי הקבוצה, והיא ללא ספק גם אחת מהפתעות העונה עד כה.
ריאל ואידוליד במקום ה12, גם מפתיעה מתחלית העונה, מפני שהיא בקלות הייתה יכולה להכנס למאבקי התחתית, אך מבחנה האמיתי יהיה לא להקלע לשם בהמשך העונה. שווה להסתכל על סרחיו לאון החלוץ הספרדי שנותן עונה טובה והקשרים רוקה מסה וגונזאלו פלטה, וכן גם על שון וייסמן שנמצא בעונה לא טובה.
ג'ירונה, אלמריה, חטאפה ואספניול ינסו גם הן להימנע ממאבקי הירידה וכן סלטה ויגו, הגליסיאנים שחווים קריסה שנה מקצועית שנה אחר שנה אך יאגו אספאס הבלתי נגמר בן ה־35 מצליח להשאיר אותם עם הראש מעל המים.
במקום ה־18, ומתחת לקו האדום (!) נמצאת אכזבת העונה, ויש לציין כי אכזבה גדולה מאוד. סביליה עברה קיץ לא פשוט עם עזיבה של מעוזי ההגנה שלה, ז'ול קונדה ודייגו קרלוס, ללא מחליפים ראויים. לכן, לכולם היה ברור שסביליה תעבור עונה לא פשוטה. אך אף אחד לא ציפה שאחרי שליש עונה היא תהיה בשפל כך כך נמוך, מתחת לקו האדום. היא לא מצליחה לחבר רצפי ניצחונות, ואפילו איסקו שהגיע הקיץ מריאל מדריד לא מצליח להושיע אותה.
נועלות את הטבלה, קאדיס ואלצ'ה. הקבוצות מסתמנות השנה כקבוצות הכי חלשות בליגה, וינסו לחולל נס ולהשאר, בידיעה שהתחתית תלך ותהיה רק יותר צפופה עם התקדמות העונה ולכן זוהי תהיה עבורן משימה לא פשוטה כלל.
מיותר לציין שיש עוד כברת דרך ארוכה לפנינו עד לסיום הליגה, ופגרת המונדיאל וחלון ינואר עוד לפנינו ויש זמנים לשינויים, אך הליגה מתחילה לקבל צורה ואנחנו כמובן נמשיך לעקוב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 15:36, 18.11.22