אחרי ההדחה של קרלוס אלקראס בסיבוב השני של אליפות ארה"ב הפתוחה, נראה היה שנובאק ג'וקוביץ' הוא המועמד המוביל לזכות בטורניר שנה שנייה ברציפות, אך אלכסיי פופירין הדהים אותו ואת כולם כשניצח והדיח את שיאן הזכיות בטורנירי הגראנד סלאם. הסרבי ההמום סיים שנה נוראית מבחינתו בלי אף זכייה בטורניר מייג'ור, דבר שלא קרה לו מאז 2017.
דג'וקוביץ' בן ה-37 ביצע לא פחות מ-14 שגיאות נגד פופירין - שיא שלילי עבורו בטורנירי גראנד סלאם. מעבר לכך, זו הפעם הראשונה מאז 2006 שהטניסאי האגדי מודח כבר בסיבוב השלישי. למעשה, יחד עם ההדחות של אלקראס ולורנצו מוזטי האיטלקי, כל המדליסטים האולימפיים מפריז סיים את דרכם בפלשינג מדו.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
מסיים שנה ללא זכייה טורנירי גראנד סלאם. נובאק ג'וקוביץ'
(REUTERS/Eduardo Munoz)
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
"ההופעה שלי הייתה איומה"
(REUTERS/Geoff Burke)
השלבים המוקדמים של אליפות ארה"ב סיפקו לא מעט הפתעות, כשמספר טניסאים בכירים כמו סטפנוס ציציפאס והוברט הורקאץ' סיימו את דרכם מוקדם מהצפוי, אך איש לא חשב שעוד לפני שמינית הגמר ענקים כמו אלקראס, אלוף ווימבלדון ורולאן גארוס, וג'וקוביץ', האלוף המכהן ומדליסט הזהב מטוקיו, יודחו.
"ההופעה שלי הייתה איומה, אחת הגרועות ביותר שלי אי-פעם", אמר ג'וקוביץ' המאוכזב לאחר ההדחה. "השקעתי את כל האנרגיות שלי בטורניר האולימפי בפריז ובזכייה בזהב, והגעתי לניו יורק לא רענן מספיק מבחינה פיזית ונפשית. בגלל שזו אליפות ארה"ב ניסיתי לעשות את המיטב. לא היו לי בעיות פיזיות אבל אפשר היה לראות על המשחק שלי שאני פשוט חסר אנרגיה".
עוד אמר 'נולה': "לפי היכולת שהצגתי לאורך הטורניר, ההגעה עד הסיבוב השלישי היא בעצם הצלחה. הצגתי פה את הטניס הגרוע ביותר שלי עם ההגשות הכי חלשות שלי אי פעם. פופירין שיחק טוב יותר, והגיע לו לנצח ולעלות".
פופירין בן ה-25, שעלה בפעם הראשונה בקריירה לשמינית הגמר, היה נרגש לאחר הניצחון הסנסציוני: "הגעתי לסיבוב השלישי כל כך הרבה פעמים, נראה לי 15, ולא הצלחתי לעבור אותו. זה לא ייאמן שעשיתי את זה נגד אחד הגדולים בכל הזמנים. זו הרגשה מדהימה. העבודה הקשה שלי סוף-סוף השתלמה".