היסטוריה: נבחרת הבייסבול של ישראל עלתה לגמר אליפות אירופה
לאחר שגברה בחצי הגמר על איטליה המארחת, נבחרת ישראל בבייסבול תפגוש הערב (ראשון, 21:30) את הולנד החזקה, בתקווה להשיג ניצחון נוסף ולהפוך לנבחרת הכדור הישראלית הראשונה בהיסטוריה שזוכה באליפות אירופה.
מי שינסה להניף את הגביע בסיום הגמר הוא איתי גולדנר בן 19, ספורטאי מצטיין בצה"ל שנמצא בסגל באליפות אירופה הראשונה שלו לבוגרים. מגיל 11 נמצא גולדנר בנבחרות ישראל בגילים השונים, והוא היה בסגל הרחב למשחקים האולימפיים בטוקיו.
2 צפייה בגלריה
איתי גולדנר
איתי גולדנר
איתי גולדנר. "אנחנו באמת אחת הנבחרות החזקות שהתגלו בטורניר"
(צילום: איגוד הבייסבול)
"אני גאה לייצג את המדינה", סיפר גולדנר. "אם היו שואלים אותי לפני שבוע הייתי אומר שהסיכוי קיים אבל לא גבוה במיוחד. רואים איך שהקבוצה התחברה פה ואיך שמשחקים, לא מוותרים וכל אחד עושה את העבודה שלו. אנחנו באמת אחת הנבחרות החזקות שהתגלו בטורניר הזה, ואין לי ספק שניתן פייט על התואר הזה".
"השיא האישי מבחינתי, אם הייתי צריך לבחור, זה רבע הגמר מול צ'כיה – כשהייתי בסיבוב האחרון עם שני פסולים והגעתי לבסיס השני, ולאחר מכן ג'ו ווגמן הכניס אותי כרץ המנצח, שהביא לנו את הניצחון במשחק", ציין. "זה היה גם משחק מאוד דרמטי עם המון רגש, ורגע אישי שלי שגם יכולתי ליהנות ממנו. יש לנו פה נבחרת של 17 שחקנים, שמתוכם עשרה צברים, וזה הישג לא מובן מאליו. אני מאמין שניתנה לנו ההזדמנות, אנחנו יכולים להראות מה אנחנו שווים ומראים את זה לאורך כל הטורניר".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
תזכה באליפות אירופה? נבחרת ישראל
(צילום: אורן אהרוני)
"יש לי מסר לדור הצעיר: לא לוותר", אמר גולדנר בסיום דבריו לקראת הגמר הגדול, "גם אנחנו כמוכם התאמנו במספר המועט של מגרשים וציוד שיש בארץ, ותראו איפה אנחנו. זו מדינה קטנה שהגיעה לאולימפיאדה ועכשיו לגמר אליפות אירופה".
הולנד, המדורגת הבכירה ביבשת, ניצחה במשחק צמוד את ספרד 8:9 בחצי הגמר השני. הכחולים-לבנים הפסידו להולנד (13:4) באליפות אירופה ב-2019, אך נקמו בה עם 1:8 בדרך להשגת הכרטיס האולימפי לטוקיו במוקדמות הבית האירופי-אפריקאי. ההולנדים עלו לכל גמר יבשתי מאז 1967 וזכו בתואר ב-23 מ-35 הטורנירים שהתקיימו עד היום.