שלי-אן פרייזר-פרייס, האישה השלישית הכי מהירה אי פעם, עשתה זאת שוב, והפעם לא על המסלול האולימיפי, אלא במרוץ במסגרת יום ספורט של הבית ספר של הבן שלה בג'מייקה.
המדליסטית האולימפית ואלופת העולם בת ה-36 התייצבה בשישי האחרון על קו הזינוק בתחרות ה-100 מטר לצד כמה אימהות אמיצות, ואף אחד לא היה מופתע כשהיא השאירה להן אבק - וניצחה בפער של כ-50 מטר.
"בשישי האחרון נערך יום ספורט בבית ספר של זאיון!!", כתבה פרייזר-פרייס ברשתות החברתיות, "אני מרגישה כאילו חיכיתי כל חיי לרגע הזה. לא הייתה לי כל כוונה להתחרות במקצה של האימהות, המאמנים שלי אף המליצו לי לא לעשות זאת, אבל זה לא היה הגיוני שנחזור הביתה בלי מדליית זהב, אז החלטתי להתחרות".
פרייזר-פרייס היא כאמור האישה השלישית הכי מהירה אי פעם, אחרי פלורנס גריפית'-ג'וינר (שיא העולם הנוכחי - 10.49 שניות) ואליין תומפסון-הרה, כשאת השיא שלה בריצת מאה מטר היא העמידה על 10.6 שניות. היא כמובן אחת האתלטיות המעוטרות ביותר שיש. שמונה מדליות אולימפיות (שלוש מתוכן מזהב) ו-12 נוספות באליפות העולם. היא זכתה בתואר העולמי ב-100 מ' ב-2009, 2013, 2015, 2019 וב-2022 באליפות ביוג'ין שבארה"ב, כשהיא בת 35.
1 צפייה בגלריה
שלי אן פרייזר פרייס
שלי אן פרייזר פרייס
אלופת העולם בגיל 35. פרייזר-פרייס
(צילום: AFP)
לפני שש שנים, כשילדה את בנה זאיון - מעטים האמינו שתרצה לחזור למסלול. רבים אחרים לא חשבו בכלל שתוכל לאיים על מקום בפודיום בתחרויות הגדולות. כולם אכלו את הכובע. "מה שעשיתי רק מראה שהגיל לא באמת משנה", הסבירה אחרי הזכייה ביוג'ין. "אתה יכול להיות בשנות ה-20, בשנות ה-30 ועדיין לכבוש פסגות. אתה רק צריך להתחרות, לסמוך על עצמך ולשמוע לאינסטינקטים שלך".