מלאדן קרסטאיץ', שחתום במכבי ת"א על חוזה עד תום העונה עם אפשרות להארכתו בקיץ, עשוי לעזוב את קריית שלום כבר בעוד ארבעה חודשים. האפשרות הזו נראית כרגע ריאלית על רקע הביקורות ההדדיות שמעלים בימים האחרונים שני הצדדים.
המאמן הסרבי שיתף את האנשים הקרובים אליו באכזבתו מהתנהלות המועדון בכל הנוגע לחלון ההעברות, שיינעל בעוד עשרה ימים. "ביקשתי להחליף זרים כבר אחרי המשחק נגד מכבי חיפה", הבהיר באותן שיחות, אבל המהלכים עדיין לא יצאו לפועל. הימים הבאים יהוו מבחן ברור למעמדו מול המערכת. חיזוק נקודתי בלבד, אם בכלל, ירמז על חוסר האמון בו.
5 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
שיתף את האנשים הקרובים אליו באכזבתו מהתנהלות המועדון בכל הנוגע לחלון ההעברות. קרסטאיץ'
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
במכבי ת"א עדיין מתלבטים אם כדאי להתחיל כבר עכשיו בבניית הסגל מחדש
(צילום: עוז מועלם)
קרסטאיץ' חשב שעם הגעתו יקבל אישור לביצוע מהפכה, בעיקר בגזרת הזרים. בראש הרשימה הוצבו החלוץ הקרואטי סטיפה פריצה והקשר ההולנדי בראנדלי קוואס. גם אדוארדו גררו ולואיס הרננדס או אנדרה ז'ראלדש סומנו על ידו כמועמדים להחלפה. בנוסף, הוא ביקש להתחזק בשני ישראלים - קשר אחורי וחלוץ, אולם כרגע אין תזוזה, אף שבמועדון ביקשו ממספר סוכנים לאתר מועמדים. ייתכן שמכבי ת"א תבצע שינויים בסגל עד יום חמישי הבא, מועד סגירת החלון, אך בכל מקרה זה לא יהיה בהיקף שדרש המאמן.
"במצב כזה קרסטאיץ' לא ירצה להישאר בעונה הבאה", הבהירו בסביבתו. "המהפכה הייתה צריכה להתחיל כבר לפני שבועיים-שלושה, ובמצב העניינים הנוכחי אין שום סיבה שיישאר". לדברי אותם גורמים, למאמן יש ביקוש מצד מספר קבוצות ולפחות שתי נבחרות. אגב, גם קודמיו בתפקיד, כולל ולדימיר איביץ' שהצליח מאוד, דרשו חילופים משמעותיים בסגל ולא נענו.

סימן השאלה סביב יצחקי

במועדון בטוחים כי פער 13 הנקודות מהמובילה מכבי חיפה והמפגש עם איינדהובן בקונפרנס-ליג מחייבים שינויים, אך עדיין מתלבטים אם כדאי להתחיל כבר עכשיו בבניית הסגל מחדש, ועוד תחת מאמן שכלל לא בטוח שיישאר - אלא אם יהיה שינוי קיצוני בהישגי הקבוצה.
5 צפייה בגלריה
 ברק יצחקי
 ברק יצחקי
ימשיך בתפקיד המנהל המקצועי? יצחקי
(צילום: גיל נחושתן)
במועדון נחושים לבצע שינויים באופן שבו ייבנה הסגל, במיוחד אחרי שלוש השנים האחרונות אצל מיץ' גולדהאר שבהן ההכנות לעונה החלו בשלב מאוחר מאוד. בקיץ האחרון המאמן הקודם, פטריק ואן לוון, היה גורם משמעותי בתהליך, אך הקבוצה נבנתה טלאי על טלאי - והתוצאות נראות היטב על המגרש. הפעם רוצים לעשות זאת עם חשיבה לטווח ארוך, ולצורך כך מבינים בקריית שלום כי יש צורך במאמן דומיננטי בעל תפישת עולם, שיהיה שותף לעיצוב הסגל החדש.
פרט לזרים, שחלקם אולי יוחלפו בעשרת הימים הבאים, צפויים לעזוב בתום העונה אייל גולסה (חוזהו יתחדש אוטומטית רק אם יעמוד במכסה של 70 אחוז מהמשחקים), טל בן-חיים ואחרים. השאלות הן האם יוחלט שברק יצחקי ימשיך בתפקיד המנהל המקצועי, והאם במקרה כזה תינתן לו האפשרות לבנות את הסגל מחדש.
5 צפייה בגלריה
גולסה בפעולה
גולסה בפעולה
צפוי לעזוב בקיץ. גולסה
(צילום: אורן אהרוני)
נשק יום הדין היחצני שנשלף בכל פעם מחדש (למרות שלא התקבלה שום החלטה בעניין): הצעה לערן זהבי, שתככב ודאי בכותרות. החלוץ עצמו מעדיף כרגע לנסות למצות אופציות אחרות בחו"ל, ובכל מקרה הנושא יהיה רלוונטי רק בקיץ.

"לא מרגישים אותו באימונים"

כאמור, גם מצד המועדון ישנה ביקורת על המאמן, בעיקר בכל הקשור לניהול המשחקים. אחרי איבוד היתרון הכפול מול מכבי חיפה, השוויון המאוחר במשחק הגביע בקריית-שמונה (שבו ניצחו הצהובים בפנדלים) והכרעת מפגש הליגה עם הפועל ירושלים מהתחתית רק בדקות הסיום - שלשום בבלומפילד הגיע ה-2:2 נגד מכבי נתניה. זה היה המשחק החלש ביותר של מכבי ת"א בתקופתו.
5 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
גם חלק מהשחקנים מבקר אותו. קרסטאיץ'
(צילום: טל שחר)
גם חלק מהשחקנים מבקרים את קרסטאיץ'. "לא יכול להיות שהמאמן לא מסוגל לתקשר איתנו, ואת ההוראות מעביר לנו ילד בן 20 ומשהו", אמר שחקן בכיר. "לפעמים אתה רוצה להגיד משהו למאמן שלך, הוא רוצה להגיד לך משהו תוך כדי אימון, וזה לא קורה. פשוט לא מרגישים אותו באימונים. זה מאמן שלא מחובר למה שקורה פה, ונגד נתניה זו הייתה המחשה מובהקת לבעיה".
שחקן בכיר אחר סיפר: "רואים את הבעיה במשחקים שלנו. אנחנו מעיפים כדורים וזהו. מבחינת ההגנה לא קרה שום שינוי עם קרסטאיץ', אפילו להפך. בדיוק כמו שקרה איתו בנבחרת סרביה, הוא ממדר שחקנים משמעותיים ומעלה הרכבים לא ברורים. לא יכול להיות שדן גלזר, גולסה, זרים משמעותיים - כולם יהיו בחוץ. אין תחושה של הכנה לקראת העונה הבאה. תראו את מכבי חיפה שכבר מחפשת מי יהיה המגן הימני שלה. בחירת ההרכב וניהול המשחק שלו מראים שהעסק לא עובד, שיש פה בעיה".