ברצלונה סיימה את העונה שעברה עם אליפות לאחר בצורת של שלוש שנים – הרצף השלילי הכי ארוך שלה ב־20 השנים האחרונות. דור הזהב של צ'אבי, אינייסטה פויול, פיקה וכמובן מסי הוא כבר מזמן היסטוריה, ואת מקומו תפס ניהול כלכלי ומקצועי כושל. משחקני רכש גרועים ועד נפילות עם מאמנים כמו קיקה סטיין, רונלד קומאן ואחרים.
ואז הגיע צ'אבי שהחזיר את התקווה למועדון עם 0:4 בברנבאו על ריאל מדריד, מה שעשה סוף לרצף של 5 הפסדים בקליאסיקו. אגב, גם זה דבר שלא קרה מעל 20 שנה.
1 צפייה בגלריה
בוסקטס נפרד מהקהל
בוסקטס נפרד מהקהל
בוסקטס נפרד מהקהל
(צילום: Pau BARRENA / AFP)
אז מה השתנה העונה? למה בארסה חזרה אחורה וגרמה למאמן להרים ידיים ולהודיע על עזיבה. בשתי מילים: סרחיו בוסקטס. עמדת הקשר האחורי תמיד הייתה החשובה ביותר בברצלונה, עוד מתקופתו של המאמן רינוס מיכלס. בגלל שברצלונה משחקת עם קשר אחורי אחד, הוא חייב להיות רב גוני – יכולת מסירה, שליטה בכדור והכי חשוב שחרור לחץ.
כאשר פפ אימן את ברצלונה היה לו את אחד הקשרים האחוריים הטובים בעולם דאז, יא־יא טורה, אך פפ ראה בבוסקטס (אותו אימן בברצלונה ב') כמתאים יותר למערך שלו. הרבה גבות הורמו על האמון שהמאמן נותן בקשר הצעיר, בעיקר בגלל טעויות קשות שעשה בתחילת דרכו, כמו בהפסד 3:1 לאינטר ב־2010, שעלה לברצלונה בהדחה מהמפעל. המון אנשי מקצוע ואוהדים טענו שאין בעיה לשלב את בוסקטס, אבל בהדרגה, בעיקר כשיש בקבוצה את אחד הקשרים האחוריים הטובים בעולם. אך פפ הימר עליו בכל הכוח ובנה את הקישור אולי הגדול בהיסטוריה יחד עם צ'אבי ואינייסטה. קישור שהיה גם הבסיס של נבחרת ספרד האגדית במונדיאל 2010 וביורו 2012. (יחד עם צ'אבי אלונסו).
בוסקטס החזיק את הקישור של ברצלונה במשך עשור וחצי ולא נראה שהיה לו תחליף. שחקנים כמו חאבייר מסצ'רנו, אלכס סונג וארתורו וידאל הגיעו לקבוצה באותה תקופה, אבל לכולם יועד תפקיד אחר כדי לא להפריע לבוסקטס.
ברצלונה של השנה לא הצליחה למצוא מחליף ראוי: אוריאל רומאו מעבר לשיאו (או בשיאו רק לא מספיק), גונדוגאן אינו יודע לשחק כקשר אחורי יחיד וגם פרנקי דה יונג עדיף בעמדה קדמית יותר.
לא משנה כמה צ'אבי ניסה הוא לא הצליח לפתור את הבעיה. בוסקטס היה משחק כמעט בכל מקום במגרש – זה מתחיל מירידה לכיוון השוער כאשר שני הבלמים מתפרסים לצדדים, ממשיך בבניית המשחק, וכשיש מתפרצת הוא מיד סוגר שטחים פתוחים.
גם לשחקני ההתקפה יש יותר ביטחון כאשר הם יודעים שמשחק מאחוריהם בוסקטס. רואים כמה הקבוצה הושפעה גם בהגנה וגם בהתקפה: ברצלונה של השנה כובשת שני שערים למשחק בממוצע, אבל סופגת 1.38. אשתקד אמנם הבקיעה 1.84 שערים למשחק, אך ספגה רק 0.53.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.