תחרויות היחידים באליפות העולם בג'ודו, הנערכת בטשקנט שבאוזבקיסטן, נכנסו היום (רביעי) ליום האחרון, והמשלחת הישראלית גם הפעם לא הצליחה לזכות במדליה אישית. אחרי האכזבות הרבות לאורך התחרות, רז הרשקו, סגנית אלופת אירופה, הגיעה לקרב על מדליית הארד דרך בית הניחומים אך הפסידה בגלל החלטה מעוררת מחלוקת.
הג'ודוקא הישראלית (עד 78 ק"ג) פתחה היטב מול ג'וליה טולופואה הצרפתייה, לה יתרון גובה ברור על הרשקו. התנהלות זהירה ואקטיבית של הרשקו בפתיחה עלו ליריבתה בשני עונשים, אך עד מהרה הבדלי הגודל שיחקו תפקיד, וגם הרשקו ספגה שני עונשים. במהלך ניקוד הזהב נענשה הישראלית בפעם השלישית לאחר שסידרה את שיערה - וזה עלה לה להפתעתה בענישה שלישית ובהפסד.
2 צפייה בגלריה
רז הרשקו
רז הרשקו
עלה לה במדליה. רז הרשקו מסדרת את השיער במהלך הקרב על הארד
(צילום: מתוך הטלוויזיה)
2 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלית רז הרשקו
הג'ודוקא הישראלית רז הרשקו
רז הרשקו
(צילום: אורן אהרוני)
הרשקו פתחה עם ניצחון בשני ווזארי על סבילה אקבולוט מטורקיה, אך ברבע הגמר הפסידה כצפוי ליפנית ווקאבה טומיטה היפנית, שעדיין לא נוצחה ב-2022. הרשקו נשרה לבית הניחומים, שם ניצחה בזכות עונשים את אידאליס אורטיס הקובנית, אחת הג'ודאיות הכי מעוטרות במשקל (ארבע מדליות אולימפיות, כולל אחת מזהב) אך גם כזאת שנמצאת מעבר לשיא.
הרשקו בת ה-24, אחייניתו של מאמן הנבחרת שני הרשקו, נמצאת בתנופה אדירה בשנים האחרונות. מאז אולימפיאדת טוקיו, שם היוותה חלק משמעותי מהנבחרת הקבוצתית שזכתה במדליית הארד, היא נחלה הצלחות רבות בסבב, שהקפיצו אותה למקום הראשון בדירוג העולמי.
באופן מרשים, הרשקו עלתה על הפודיום בכל תשע התחרויות מאז האולימפיאדה. שלל הישגיה כוללים גם זכייה בגראנד סלאם פריז היוקרתי ומדליית כסף באליפות אירופה. הרשקו נחשבת לג'ודוקא קטנה יחסית בגודל לרוב יריבותיה במשקל הכבד (מעל 78 ק"ג), אך היא מפצה על כך בזריזות ובטכניקה מצוינת המאפשרת לה להטיל יריבות כבדות ממנה.
במקביל להופעתה של הרשקו, סרפים קומפנייץ בן ה-22 הפסיד בקרב הראשון שלו והודח בתום הסיבוב הראשון בקטגוריה מעל 100 ק"ג. אחרי סיום התחרות האישית תשתתף מחר הנבחרת בתחרות הקבוצתית, זו שהצילה את הכבוד של הג'ודו הישראלי באולימפיאדת טוקיו עם מדליית ארד ברגע האחרון.
פורסם לראשונה: 12:01, 12.10.22