אם בקצה המגרש לא היה ניצב שער, ומטרת המשחק היתה להכניס לתוכו את הכדור, המחצית הראשונה של מכבי חיפה מול יאנג בויז היתה כמעט מושלמת. את הכל פרט לדבר החשוב ביותר, עשתה נהדר. דולב חזיזה להט באגף ימין, עלי מוחמד שלט במרכז המגרש ועבדולאי סק ביצע דריבלים בחצי המגרש של אלופת שווייץ כאילו הוא מוכר במולדתו כ"מראדונה הסנגלי". כל כך נמאס לו לבצע כל פעולה הגנתית באופן מושלם, שהסקרנות נשאה אותו במעלה המגרש בחיפוש אחר ריגושים חדשים. לתדהמתו, גילה אמש שהוא לא רק הבלם הכי טוב של מכבי חיפה, אלא גם הקשר הכי טוב שלה.
לצערה של מכבי חיפה, הלהטוטנות הלא אופיינית של סק וזו האופיינית של חזיזה לא הספיקו כדי להתגבר על חוסר הדיוק של האיש שהחיים הועידו לעשות זאת בעצמו – דיא סבע. בהופעה מפוזרת וחסרת פאנץ', סבע ייתר את כל הדברים הטובים שקרו סביבו ב-45 הדקות הראשונות. כמוציא לפועל, סבע הוא האיש שאמור לתרגם רושם (מכבי חיפה עדיפה על יאנג בויז) לעובדה על לוח התוצאות (0:1). בליגת העל, סבע יכול לסיים יום רע עם צמד, כי היתרון האיכותי של מכבי חיפה שווה כמות בלתי נגמרת של הזדמנויות שתאפשר לו להיות בו זמנית השחקן שמפריע והשחקן שמכריע. לא במעמד הזה.
2 צפייה בגלריה
סק
סק
עבדולאי סק. ליהטט כמו מראדונה
(צילום: עוז מועלם)
רק במחצית השנייה התברר עד כמה מבוזבזת היתה הראשונה. עשר הדקות הראשונות לאחר ההפסקה היו פחות אידיאליות, ומשם המצב רק החמיר. מוחמד, שבמחצית הראשונה עשה עבודה של שני שחקנים, עשה לפתע עבודה של חצי שחקן, וכמוהו דעכו גם חזיזה וכמעט כל היתר. היחיד שנותר בשלו הוא סק. המשחק מול יאנג בויז הבליט את מה שחסר למכבי חיפה בכל מה שקשור ליצירה, לצד מה שיש לה בכל מה שקשור לעצירה. הדבר הראשון שסק צריך לעשות מחר בבוקר זה להרים טלפון לסוכן שלו ולומר לו שהוא מפוטר. בלי לזלזל, לא ברור איך הוא מכלה את ימיו במקום הזה, מגן על איתמר ניצן מפני מכבי פתח תקוה והפועל חדרה. גם בפלייאוף ליגת האלופות, ניכר שמה שנחשב עבור אחרים לקשה הוא עבורו מובן מאליו. הוא אפילו לא מתאמץ. בהפסקות השתייה הוא בטח נותן את בקבוק המים שלו למישהו אחר.
2 צפייה בגלריה
דגו
דגו
דגו. המשחק הבליט את מה שחסר למכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
אולי היתה זו ההופעה המושלמת של סק ששיטתה במסאי דגו לחשוב שגרוע יותר מ-0:0 לא יכול להיות, וכך הוא קפא על שמריו והמתין עד לדקה ה-72 לפני שחיבר את הרמזים לדעיכה לכדי מסקנה מתבקשת וביצע חילוף ראשון. את היצירתיות והתעוזה שהפגין מול שריף טיראספול החליפה הססנות כמעט משתקת שבנס לא עלתה לקבוצה שלו בהפסד שהיה הופך את המשימה בגומלין מקשה לנואשת. כמו שזה נראה אמש, כדי לעלות לליגת האלופות, מכבי חיפה תצטרך בשבוע הבא שסק ינגח לשער את הכדור שהוא עצמו הרחיק רגע קודם. זה נשמע בלתי אפשרי, אבל סק הוא משהו מיוחד.