פחות מ-70 ימים לפתיחת המשחקים האולימפיים, יצאה היום (ראשון) לדרך אליפות העולם בג'ודו - התחרות האחרונה בהחלט לצבירת ניקוד לקראת פריז 2024. עבור המשלחת הישראלית היא נגמרה לפני שלב רבע הגמר עבור כל המתחרים, אולם שירה ראשוני וים וולצ'ק "הוציאו" ממנו משהו חשוב בהרבה - את הכרטיס הנחשק אל אירוע השיא בקיץ.
ראשוני (48 ק"ג) הייתה צריכה לנצח קרב אחד כדי לא להזדקק לכרטיס החופשי המוענק לכל יבשת, אלא להיות תלויה בעצמה. היא עשתה זאת כבר בסיבוב הראשון כשגברה על מתחרה אוזבקית בווזארי בתום קרב שנמשך מעל שבע דקות. בסיבוב שאחרי, היא גברה על יריבה הודית באיפון למרות פיגור ווזארי, אלא שבסיבוב האחרון לפני רבע הגמר הפסידה באיפון ליריבה מונגולית וסיימה את דרכה בתחרות.
2 צפייה בגלריה
שירה ראשוני
שירה ראשוני
שירה ראשוני
(צילום: רויטרס)
באותו המשקל, תמר מלכה הייתה צריכה להעפיל לקרב על מדליה ומעלה כדי לנסות להידבק לראשוני או לעקוף אותה, אולם היא הפסידה באיפון כבר בקרב הראשון שלה ליריבה ממלטה.
גפן פרימו (52 ק"ג), שזכתה רק לפני שבוע במדליית הזהב בגרנד סלאם קזחסטן, סיימה את דרכה מוקדם מהצפוי בתחרות כשהפסידה באיפון למתחרה מספרד.
2 צפייה בגלריה
גפן פרימו ג'ודוקא ישראלית מול אוטה אבה ג'ודוקא יפנית
גפן פרימו ג'ודוקא ישראלית מול אוטה אבה ג'ודוקא יפנית
הפסד מפתיע. פרימו
(צילום: AFP)
אצל הגברים, כאמור, ים וולצ'ק (60 ק"ג) היה בסיטואציה דומה לראשוני, אלא שכאן היה גם תלוי בתוצאות האחרים, שהודחו מוקדם יותר ממנו. בקרב הראשון גבר הישראלי בווזארי על מתחרה מפורטוגל ובסיבוב שאחרי הפסיד ליריב צרפתי. כעת נבחרת הגברים עשויה לגדול במקום אחד בכל משקל, כשהעניין יתברר מחר אם גם טוהר בוטבול (73 ק"ג), שלא טס לתחרות בשל פציעה, יצטרף גם הוא למשלחת.
באותו המשקל, אריאל שולמן הציג שני קרבות טובים עם הצצה בתקווה לעתיד של דור הגברים של הג'ודו הישראלי. בקרב הראשון ניצח באיפון יריב קובני, ובקרב שלאחר מכן לא ויתר ליריב רוסי, שניסה להכניעו מספר פעמים עד שלבסוף הצליח באיפון. אגב, הרוסי שדתו היא מוסלמית, לא לחץ את ידו של שולמן בסיום.