יובנטוס של 2024/25 הולכת על כל תואר אפשרי שקיים: סרייה אה, קופה איטליה וליגת האלופות. נכון שאין להם שמות מפוצצים ותקציבי ענק, אבל למרות זאת הציפיות בשמיים. בואו של תיאגו מוטה מראה על קו חדש: אמונה בצעירים, חשיבה מחוץ לקופסה ובניית תשתית ארוכת שנים. ישנם כמה שחקנים, חדשים וממשיכים - שהם אלה שיעשו את ההבדל בין עונה בינונית לבין עונה גדולה:
מיקלה דה גריגוריו: עד לפני שבועות ספורים השוער החדש היה אלמוני לחלוטין לרבים (כולל לכותב מאמר זה). אבל יודעי דבר שראו אותו במונצה מכירים בו כ "לייט בלומר". שוער נמרץ, פעלתני ועם תכונות של מנהיג. למרות שכצעיר לא היה שוער לאומי מאז נבחרת הנוער, אל תתפלאו אם תראו אותו כמספר שתיים של דונארומה בנבחרת איטליה.
1 צפייה בגלריה
יובנטוס
יובנטוס
יובנטוס
(רויטרס)
אנדרה קמביאסו: שחקן מוכשר, לא מבוגר מאוד ולא צעיר מאוד (24). מסוגל לשחק בכל תפקידי ההגנה ובעת הצורך גם כקשר אחורי. לאחר עונה מוצלחת בגנואה, נרכש ב-2022 ע"י יובנטוס ומאז תפס מקום של קבע בהרכב. שחקן נבחרת איטליה. עונה טובה שלו – והגברת הזקנה "על הסוס".
קפרן תוראם: דור שני ביובנטוס, בנו של לילאן האגדי ששיחק גם בפארמה ובברצלונה. לא כוכב כמו האבא, אבל שחקן שקט וסולידי שמוכיח שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ. הקשר האחורי שנרכש בקיץ מניס מקווה גם לקחת את האליפות מאחיו מרכוס, חלוץ צרפת ואינטר.
דושאן ולאחוביץ': בשנים האחרונות הוא הסקורר של יובנטוס. אחרי שפדריקו קייזה עזב (כנראה שלליברפול), יובנטוס הופכת לתלויה בסרבי. אם יכבוש בצרורות מה טוב, אבל אם שוב הדברים יתפנצ'רו, הם יצטרכו גיבוי.
צ'יקו קונססאו וניקו גונזאלס: הראשון נחשב ליורש הפוטנציאלי של קייזה. הגול במדי פורטוגל נגד צ'כיה ביורו 2024 והעונה המוצלחת בפורטו, הופכים אותו לפוטנציאל רציני מאוד. פרט פיקנטי - הוא וקייזה הם שני צמדי החלוצים היחידים שכבשו לפחות גול ביורו ושאבותיהם (אנריקו קייזה וסרג'יו קונססואו) עשו זאת גם הם. מה שנקרא, "מנוי אב ובנו".
למרות שכולם בונים על קונססאו, גונזאלס עשוי להתברר כסיפור ההצלחה האמיתי. שלוש שנים מוצלחות בפיורנטינה ובעיקר שתי העונות האחרונות שבהן, מבשרות טובות. מוטה ישחק התקפי, כיאה לברזילאי לשעבר וגונזאלס מתאים לו כמו כפפה ליד.
מסקנה: העונה של יובנטוס עשויה להיות מסקרנת ביותר. כמובן שהם ישמחו לחזור ולזכות באליפות לראשונה משנת 2020, כמו גם לשמור על הגביע בו זכו. אבל המטרה העיקרית היא אחת: זכייה בליגת האלופות, כמעט 30 שנה אחרי הזכייה השנייה בתולדותיהם וקטיעת רצף של חמישה הפסדים בגמרים מאז. שווה מעקב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.