מסתמן כי טוהר בוטבול בדרך להעפיל לשמינית הגמר בתחרות הג'ודו בפריז מבלי לעלות על המזרן. מסעוד דריס האלג'יראי שהוגרל נגד הג'ודוקא הישראלי ביום שני (בקטגוריית המשקל עד 73 ק"ג) צפוי להחרים את הקרב, כך טוענים כלי תקשורת במדינתו וגם בצרפת.
"החלום האולימפי שלו ייגמר מהר", נכתב באחד האתרים באלג'יריה. "דריס צריך לוותר על הקרב בעקבות ההגרלה נגד היריב הקיצוני". עוד נכתב כי "דריס, שמועמד לזכות במדליה, צפוי להחרים את הקרב משום שאלג'יריה לא מכירה בישראל. הוא יסתכן מהרחקה ארוכה מהתחרותיות הבינלאומיות".
1 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
יעלה שלב בלי להחתרות? טוהר בוטבול
(צילום: AP)
אם אכן דריס יחרים את הקרב, זו לא תהיה הפעם הראשונה שיריב מאלג'יריה עושה זאת מול בוטבול באולימפיאדה. לפני שלוש שנים, בטוקיו, פתחי נורין פרש כדי להימנע ממפגש עם הישראלי. מאמנו של נורין באותה אולימפיאדה, עמאר בן יחלף, ספג עונש חמור בעקבות זאת והושעה ל-10 שנים.
בן יחלף, שמשמש כעת כפרשן בתקשורת האלג'יראית, דחק גם בדריס לעשות מעשה דומה בפריז: "אני מאוד מקווה שהוא באמת יעשה את זה ולא יעלה לקרב. יהיה לו גיבוי מלא. אם יופיע המשמעות היא נורמליזציה עם ישראל, וזה לא תואם את מדיניות הממשלה. אם אכן יעשה זאת, זה אומר שהוא מכיר ביישות הציונית ופוגע בסוגיה הפלסטינית".
לאורך השנים בג'ודו הישראלי היה מעורב בלא מעט תקריות של החרמה, אי לחיצת יד ובכלל ערבוב של פוליטיקה היכן שהיא לא שייכת.
המועמדת למדליה שרון קנטור ומאמנה שחר צוברי מדברים לקראת פריז 2024 (צילום: עוז מעולם)