כאשר ערן זהבי חתם במכבי תל אביב בקיץ – היה לי ברור שהוא יהיה מלך השערים. שהוא מנהיג, שהאוהדים יהיו בהתלהבות שיא. אבל עוד דבר אחד היה ברור לי: מכבי תל אביב לא תהיה אלופה. לכאורה לא הגיוני – להלן ההסבר:
היו שני חלוצים מעולים למכבי תל אביב בעונה שעברה שהוכיחו שהם יכולים לשחק יחד וגם להכיל ישיבה בספסל של אחד מהם במקרה הצורך. כאשר זהבי חתם, היה ידוע שאחד מהם הולך להיות מחליף קבוע ולכן פריצה החליט לעזוב. ערן זהבי חייב כביכול לשחק בהרכב, יובאנוביץ' – חלוץ מעולה לליגה שלנו – הפך לכינור שני.
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
זהבי אומנם מביא מספרים וכובש, אך לא לוחץ את היריב וכל השחקנים מחפשים לתת לו כדורים בכל מחיר. זהבי כובש, אך שאר שחקני ההרכב מאופקים כתוצאה מכך שבתת מודע הם יודעים שצריך ל"חפש אותו". התסכול כשזהבי לא מקבל כדור והבעות פניו תוך כדי משחק חודרות גם לספסל וגם ליציע. גם רונאלדו הביא מספרים כשהוא משחק ולמרות זאת הוא לא שיחק באופן קבוע ביונייטד ובנבחרת כאשר התבגר.
את התסכול מכך שאי אפשר להושיבו על הספסל ראינו מאיביץ', ועכשיו נראה זאת גם מהמאמן הספרדי, שיבין כי כל עוד הוא נותן לזהבי את המפתחות –האחרים רק יסתכלו בהשתהות ולא יקחו על עצמם מעבר. ועוד תזכורת מהעבר: חיים רביבו, כשהגיע למכבי חיפה בזמנו, היה מלך השערים שלה והציג יכולת אישית פנטסטית ואף עבר ממנה לחו"ל, אך לא זכה באליפות.
כדורגל הוא משחק קבוצתי, וכשיגיע הרגע שבו מכבי תל אביב כמערכת תפנים שאפשר להשתמש בזהבי ברוב המשחקים אך לא 90 דקות בכל משחק ואולי אפילו לפעמים מהספסל – או אז תראו יותר יציבות ופריחה של שחקנים נוספים בקבוצה. אם אצילי, השחקן החשוב ביותר במכבי חיפה קם מהספסל מדי פעם, או יוצא בדקה 60, ובכר מוכיח שאין שחקן מעל המערכת, גם זהבי יכול מדי פעם לנוח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.