הצהובים מתל אביב פתחו את עונת היורוליג באופן חיובי, אך שני ההפסדים האחרונים צריכים להדליק כמה נורות אדומות אצל עודד קטש ומקבלי ההחלטות במועדון. האם מדובר בקשיי הסתגלות ובניית כימיה בין השחקנים החדשים? האם מדובר בבעיות עומק בבניית הקבוצה והתאמת ההרכבים השונים?
בצד החיובי – שני הגארדים העיקריים, בראון ובולדווין, מראים יכולות יפות מבחינת ניהול משחק (מוסרים 11 אסיסטים בממוצע כל ערב יחד), תרומה בריבאונד, אספקת נקודות ושליטה בקצב. בנוסף, ניתן לראות שימוש טוב ויעיל של עודד קטש בשני הישראלים הבכירים, רומן סורקין וג'ון דיברתולומאו. שני השחקנים מצדיקים כל דקה על המגרש ומוסיפים אנרגיות, מאמץ והקרבה, ומראים גרף שיפור יפה מאוד בעונה זו.

1 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
(צילום: טל שחר)

בצד הפחות החיובי – אחת הבעיות המרכזיות שניתן לזהות בשלב זה היא נושא הקליעה לשלוש נקודות. בהפסד הבית האחרון מול ברצלונה קלעו בראון ובולדווין יחדיו 1/11 בלבד לשלוש, כאשר גם קלעים אחרים לא הצליחו לספק נקודות מטווח זה. מצד שני הצהובים איפשרו קליעות חופשיות ליריבה, בעיקר בגלל טעויות הגנתיות של חוסר תיאום וסגירות לא נכונות, אך גם בשל הגנה אישית רפויה של חלק מהשחקנים. דארון היליארד יכול להוות פתרון מבחינת קליעה מרחוק, אך בשלב זה לא ברור כמה זמן יידרש עד להתאוששות מלאה שלו והשתלבות במערך הקבוצתי. מדובר בשחקן מוכשר מאוד שיכול וצריך להיות ציר מרכזי בקבוצה.
חולשות נוספות מתגלות גם בעמדות הסנטר והפאוור פורוורד. בעיקר מדובר בעובדה שג'וש ניבו ואלכס פוית'רס הם שחקנים דומים מאוד (דומים מדי ככל הנראה), הן מבחינת נתונים פיזיים והן מבחינת יכולות טכניות. שני השחקנים מסתמכים בעיקר על אתלטיות, יכולת ניתור ואגרסיביות בשני צידי המגרש, אך מצד שני אינם יכולים לספק קליעה באחוזים גבוהים, או משחק עם הגב לסל ויכולת מסירה שיכולה למצוא קלעים מסביב לקשת. חוסר הגיוון בעמדות אלה נראה בעייתי בשלב הזה וייתכן שיידרשו חילופי שחקנים באחת העמדות האלה.
הקו האחורי של הקבוצה מגוון מספיק, אתלטי, כשרוני ובעל פוטנציאל גבוה מאוד. מצד שני, בכמה הזדמנויות בראון הפגין יכולת הגנתית חלשה באחד על אחד ובהגנה הקבוצתית. קטש יכול "להסתיר" יכולות הגנתיות חלשות של שחקנים על ידי בחירה בטקטיקות נכונות – חילופי הגנות והגנות אזוריות, כפי שפיני גרשון נהג לבצע עם מאמן הקבוצה שניצחה בהיכל מנורה מבטחים בהתמודדות האחרונה.
ימים יגידו אם הפתיחה הבינונית עד כה קשורה לקשיי התאמה של חלק מהשחקנים או שנדרש לבצע שינויים במספר עמדות מפתח. שינויים כאלה יש לבצע מוקדם ככל האפשר בכדי לקצר תהליכי הסתגלות ויצירת כימיה מחודשת בין השחקנים.
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.