אחרי שישראל שברה את הבצורת, והשיגה אחרי 64 שנים כרטיס למרוץ הכביש האולימפי לגברים, איגוד האופניים הישראלי בחר היום (חמישי) באיתמר איינהורן לייצג אותנו בפריז. איינהורן (26) עובר עונה מעולה במדי "ישראל פרמייר טק", והשיג ארבעה ניצחונות בקטעים בטורים ברואנדה ובטייוואן. הוא היה הפייבוריט לכרטיס מהרגע הראשון.
הספרינטר ממודיעין אמר אחרי הבחירה: "למרות שאני כבר רגיל להתחרות במרוצים גדולים, להגיע לאולימפיאדה זה משהו אחר. אין ספורטאי שלא חולם להיות שם וזה היה גם החלום שלי. לייצג את המדינה במרוץ הכביש אחרי 64 שנה הופך את האירוע לעוד יותר חשוב ועוד יותר מרגש - ובוודאי שמדובר בציון דרך משמעותי מאוד בקריירה שלי".
1 צפייה בגלריה
"זה היה גם החלום שלי". איינהורן
"זה היה גם החלום שלי". איינהורן
"זה היה גם החלום שלי". איינהורן
(ישראל פרמייר טק)
המרוץ האולימפי ייערך ב-3 באוגוסט בפריז, במסלול לא פשוט של 270 קילומטרים העובר בין גבעות. הפלוטון קטן מאוד - כ-85 רוכבים בסך הכל - ואיינהורן מאמין שהעובדה הזו תשפר את סיכוייו להשיג תוצאה טובה: "יהיה קשה מאוד לשלוט במרוץ ואני בהחלט בונה על זה. טופ 40 יהיה הישג ראוי".
בנוסף לאיינהורן, במשלחת הישראלית לפריז נכללים גם רוכבת הכביש רותם גפינוביץ', רוכב המסלול מיכאל יעקובלב ורוכב השטח תומר זלצמן. הפעם היחידה בה ישראל יוצגה במרוץ הכביש לגברים הייתה ב-1960, אז הנרי אוחיון ויצחק בן דוד עשו זאת. אוחיון, שרכב גם בעשור התשיעי לחייו, עקב מקרוב אחרי הענף וקיווה לראות יורש, אך למרבה הצער נפטר בשנה שעברה בגיל 89.
איינהורן: "פגשתי את הנרי פעם אחת, לא הכרנו מקרוב, אבל כמובן ששמעתי עליו רבות. אני גאה מאוד להיות הרוכב הראשון שחוזר לאולימפיאדה אחרי תקופה כזו ארוכה. הפרויקט הנהדר של ישראל פרמייר טק, שיצא לדרך לפני עשר שנים, העניק הזדמנות לרוכבים ישראלים צעירים להתחרות ברמות הגבוהות וסייע להם להתפתח, וחולל שינוי. אנחנו רואים יותר ויותר ישראלים ברמות הגבוהות, והנה אנחנו מגיעים לאולימפיאדה. זה תהליך שעדיין נמצא בעיצומו. מבחינתי, לייצג את ישראל באולימפיאדה זו העברת מסר של עם השואף לשלום".
המרכז הלוגיסטי של ישראל פרמייר טק בג'ירונה
(צילום: יאיר קטן)