לוחמת האיגרוף התאילנדי הישראלית שיר כהן השיגה לפנות בוקר את הניצחון הגדול בקריירה שלה, כשגברה על איימי פירני הסקוטית בהחלטת שופטים פה אחד – מה שצפוי להקפיץ אותה למקום הראשון במשקל 52 ק"ג בארגון הלחימה השני בגודלו בעולם - One Championship – וייתכן שיוביל לקרב על האליפות בקרוב. הקרב התקיים במסגרת אירוע One Fight Night 25 באצטדיון לומפיני המפורסם שבבנגקוק. הניצחון הענק הושג אחרי שפירני לא הפסידה במשך יותר מעשור, 22 קרבות רצופים.
הרגע המתוק עבור הלוחמת בת ה-23 היה מלווה בדרמה גדולה ביומיים שלפני הקרב. ביום חמישי, בוקר השקילות הרשמיות, הודיעה הנהלת הארגון על שינוי בתקנון, כך שכהן עמדה במשקל אך נכשלה ב"בדיקת ההתייבשות" (החזרת נוזלים מספקת לגוף במהלך חיתוך המשקל), למרות שבבדיקות העצמאיות התוצאות היו תקינות. הקרב בוטל, והיריבה הסקוטית מיהרה לתקוף את כהן ברשתות החברתיות בטענה לחוסר מקצועיות, הכל היה תקין. הצוות של הישראלית לא ויתר, וביום למחרת הקרב נערך במשקל ביניים של 54 ק"ג.
1 צפייה בגלריה
שיר כהן
שיר כהן
ההכרזה על הניצחון. כהן ואיימי פירני
(צילום: One championship)
מדהימה: שיר כהן מנצחת ב-ONE CHAMPIONSHIP
(באדיבות ONE)
כהן עלתה להתמודדות במדים צהובים, כאות הזדהות עם 101 החטופים, וגם הייתה נחושה לנקום בסקוטית על המתקפה ברשת. הסקוטית הובילה ברוב הסיבוב הראשון, אך כהן החלה להגביר את הקצב ולא הורידה את הרגל מהגז בסיבוב השני והשלישי. כאמור, השופטים העניקו לה את הניצחון פה אחד.
כהן אמרה לאחר הניצחון: "חוויתי רכבת הרים של רגשות לפני הקרב בעקבות מה שקרה בשקילה. וכבר הרגשתי איך לוקחים ממני הזדמנות גדולה להוכיח שאני מתאימה לרמות הגבוהות ולייצג בגאווה את העם שלנו רגע לפני 7 באוקטובר. אני מודה מעומק לבי לצוות שלי שהצליח לגרום לקרב לצאת לפועל, והראיתי לכל העולם מה אני שווה ושאי אפשר לשבור את הרוח הישראלית".