הזכייה של אבישג סמברג במדליית ארד באולימפיאדת טוקיו הזניקה את הטאקוונדו בישראל לגבהים חדשים ואנשי הענף מקווים שמדובר רק בסנונית הראשונה. היום (רביעי) התחזקו התקוות כאשר דנה אזרן זכתה במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 21 הנערכת בטאלין שבאסטוניה.
אזרן, המתחרה בקטגוריית המשקל מעל 73 ק"ג, ניצחה בקרב הראשון את הרוסייה לינארה מוסלימובה ולאחר מכן גברה גם על הספרדיה דזירה ריבאדויה. בחצי הגמר היא הפסידה לרוסיה קריסטינה אדבאיו.
2 צפייה בגלריה
דנה עזרן
דנה עזרן
דנה עזרן
(צילום: מקסים דופליי, באדיבות ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
נועה פרייס, המתחרה בקטגוריית משקל עד 57 ק"ג, הפסידה 20:18 למתחרה מאוסטריה בקרב הראשון. טום פשקובסקי סיים במקום התשיעי בתחרות לגברים במשקל עד 54 ק"ג. בקרב הראשון הוא ניצח את הרוסי אידר בגוב, לאחר מכן הכניע את הספרדי רובן ויסנטה לפני שנכנע בשמינית הגמר לאיטלקי אנדראה קונטי.
2 צפייה בגלריה
טום פשקובסקי
טום פשקובסקי
טום פשקובסקי נעצר בשמינית הגמר
(צילום: נועם עופרן, איגוד הטאקוונדו)

אבישג סמברג: "האהבה שאני מקבלת נותנת כוח לקראת ההכנות לפריז"

אבישג סמברג (19) אמנם לא משתתפת באליפות אירופה עד גיל 21 בשל המנוחה שלקחה לאחר המשחקים האולימפיים, אבל היא כבר חושבת על היעד הגדול הבא בקריירה שלה - מדליית הזהב באולימפיאדת פריז 2024.
באירוע של מרכז 'עצמה' שהתקיים היום אמרה המדליסטית האולימפית: "האהבה שאני מקבלת בארץ פשוט מדהימה, ונותנת כוח לקראת ההכנות לפריז. מהרגע שחזרנו לארץ ועד עכשיו זה ממש מרגיש כמו חלום אחד גדול. כמות האהבה שאני מקבלת כאן, מכל מי שפוגש אותי וכמובן המשפחה והחברים, נותנים לי כח להמשיך".
סמברג קיבלה ממרכז עצמה מענק על סך 30,000 שקל על ההישג חסר התקדים בספורט הישראלי. מאמנה, יחיעם שרעבי, שגם הוא קיבל מענק, אמר באירוע: "כל התקופה האחרונה היא מדהימה. אני גאה באבישג על המדליה ועל ההישג הענק. מקווה שזו רק תחילת הדרך ובאולימפיאדה הבאה היא כבר תעלה למקום גבוה יותר על הפודיום. אני בטוח שבעקבות ההישג, מספר הספורטאים בענף שלנו יגדל משמעותית וכולנו נהנה מזה".