פריז סן ז'רמן - באיירן מינכן: פ.ס.ז' מובילה את הטבלה בצרפת, אך קבוצת הכוכבים רחוקה מלשכנע. משהו קצת מעורער אצל החבורה של גאלטייה. ההדחה מהגביע בשלב שמינית הגמר על ידי מארסיי, פציעתו של הכוכב אמבאפה, התהייה אם העונה ניימאר ישחק או שוב יתלונן על פציעה ביום ההולדת של אחותו שתמיד נופל על שלב הנוקאאוט. ומה עם מסי? יגיע במטרה לסחוף את פריז לראשונה בהיסטוריה לזכייה בתואר, או שהדלק נגמר בקטאר? האימפריה הבווארית ניצבת בראשות הטבלה, אבל בבונדסליגה אנחנו מקבלים קרב צמוד של מרוץ האליפות. במינכן לא הכול ורוד, דיווחים על קרע בין השוער הוותיק מנואל נוייר לבין המאמן יוליאן נגלסמן, פציעתו המשמעותית של סאדיו מאנה - כל אלו לא מוסיפים שקט. היא התחזקה בז'ואאו קאנסלו הנהדר שהגיע מסיטי בהשאלה עם אופציה לרכישה. יעשה את ההבדל?
מילאן – טוטנהאם: לאחר שזכתה באליפות מרגשת, מילאן בירידה כואבת. חורקת ברוב המשחקים, הפסד כואב בדרבי והתפרקות בבית מול סאסואולו, 5:2. גם החבורה של קונטה מגמגמת לא פחות, מה שהופך את ההתמודדות ביניהן לפחות או יותר שווה. למעט ההישג ההיסטורי של כוכב הקבוצה הארי קיין בניצחון הענק מול סיטי (הפך רשמית למלך שערי הקבוצה בכל הזמנים עם 267 כיבושים), הספרס לא מרשימים העונה. הישארותו של המאמן האיטלקי בספק. בעיה נוספת היא התלות המוגזמת בקיין. שאר כוכבי הקבוצה, כמו סון יונג-מין ורישרליסון שהגיע לחיזוק ההתקפה, לא טובים. יחזרו לעצמם באלופות?

1 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
לאו מסי
(EPA)

קלאב ברוז'- בנפיקה: ברוז' הרשימה מאוד בשלב הבתים, כשסיימה במקום השני בבית אחרי פורטו. עם כדורגל סוחף שמספקים צעירים כישרוניים, הקבוצה הבלגית בהחלט הוכיחה שצריך לקחת אותה בחשבון. הנשרים האדומים מליסבון היו הקבוצה הכי מרשימה יחד עם נאפולי בבתים. החבורה של רוג'ר שמידט סיפקה כדורגל עוצמתי, ואת שלב הבתים סיימה במקום הראשון בזכות הפרש שערים טוב יותר מאשר פ.ס.ז'. היא אמנם איבדה בשנייה האחרונה של חלון ההעברות את אלוף העולם אנסו פרננדס, קשרה הארגנטינאי המצטיין, אך גם בלעדיו היא חזקה.
דורטמונד – צ'לסי: אחד מהמפגשים הכי מרתקים בשלב הנוכחי. דורטמונד, שניצבת במרחק של 3 נקודות מראשות הטבלה בגרמניה, חזרה בכושר מצויין מפגרת המונדיאל. בראשות התכשיט האנגלי שלה ג'וד בלינגהאם, יחד עם הכישרונות הצעירים הנוספים שלה - ג'ובאני ריינה האמריקאי ויוסופה מקוקו המקומי - דורטמונד יכולה לנצח כמעט כל קבוצה. הבלוז הם ככל הנראה הקבוצה הבכירה הכי מאכזבת העונה בכל הליגות הגדולות של אירופה. בראשות הבעלים החדש טוד בולי האמריקאי היא רכשה בחלון ההעברות הנוכחי מכל הבא ליד בלי הכרה, כשהשיא הגיע בהעברתו של אנסו פרננדס עבור 120 מיליון אירו (בכך הפך לרכש היקר בתולדות הפרמייר ליג ולארגנטינאי היקר בכל הזמנים). החבורה של גרהאם פוטר פשוט לא טובה ועלולה שלא להשתתף באף מפעל אירופי בעונה הבאה. חילופי המאמנים לא הוכיחו את עצמם. התפנית תגיע מול דורטמונד?
ליברפול – ריאל מדריד: כמו צ'לסי שצמודה אליה במרכז הטבלה, אפשר לומר שליברפול נותנת פייט על תואר הקבוצה המאכזבת כיום באירופה. מתחילת העונה משהו לא עובד אצל החבורה של יורגן קלופ. עייפות החומר הקיים, היכולת הלא יציבה ואולי ההיסטוריה שמוכיחה כי בכל שנותיו כמאמן, הגרמני חווה כשלונות כשהגיע לעונתו השביעית בקבוצה מסוימת. יש מצב שליברפול תראה מהבית את העונה האירופית הבאה, אבל אם יש מישהו שיכול להוציא את העגלה השוקעת מן הבוץ הטובעני זה רק קלופ, ודווקא מול היריבה הגדולה מספרד. לריאל מדריד, שהאליפות בספרד מתרחקת ממנה יותר ויותר לעבר היריבה המושבעת ברצלונה, נותר רק דבר אחד על מנת להציל את העונה ולסיים אותה בטעם טוב - ליגת האלופות, המפעל בו היא מרגישה הכי בבית. קארים בנזמה לא פוגע, ויניסיוס לא יציב ומעמדו של קרלו אנצ'לוטי מעורער מאי פעם, אבל ניצחונות בנוקאאוט - והכל יישכח לפחות עד הקיץ.
נאפולי - פרנקפורט: ללא ספק, הקבוצה הטובה כיום באירופה היא נאפולי. הכחולים של דרום איטליה מציגים את הכדורגל הטוב ביותר מבין הקבוצות במפעל. היא בדרך לאליפות היסטורית, ויש לה את הצמד הטוב בעולם כיום - ויקטור אוסימן וחביצ'ה קבארצחליה. מישהו מוכן להמר נגדם? פרנקפורט נמצאת גם בכושר נהדר, הרבה בזכות חלוצה הצרפתי רנדל קולו מואני, שאמנם חווה אכזבה בגמר המונדיאל (זוכרים את ההחמצה הגדולה שלו?), אבל לא מפסיק להבקיע בקבוצה הגרמנית ויהפוך לסחורה חמה מאוד בקיץ.
לייפציג - מנצ'סטר סיטי: מאז מינויו של מרקו רוזה כמאמן, לייפציג בתנופה אדירה. גם היא, כמו יתר הקבוצות הגרמניות במפעל, נמצאת בכושר מצוין, זאת על אף פציעתו של הכוכב הגדול שלה, כריסטופר אנקונקו הצרפתי. מי שהעונה סוף סוף ממש את הפוטנציאל הגדול שלו בהיעדרו של הכוכב הוא דומיניק סובוסלאי ההונגרי. אצל החבורה של פפ המצב מעט מטעה. מצד אחד היא נמצאת חזק במאבק האליפות, אך מן הצד השני העונה ניתן לראות שלמרות הרכש הנוצץ בדמותו של ארלינג הולאנד, היא מתקשה יותר בליגה.
אינטר - פורטו: הקבוצה השנייה של בירת האופנה האיטלקית אמנם לא תיקח אליפות, אבל את הרכש הכי משמעותי מאז פגרת המונדיאל היא קיבלה ועוד איך: לאוטרו מרטינס, חלוצה הארגנטינאי, חזר בסערה בכושר אדיר, אותו הוא מקווה להמשיך גם באירופה. פורטו אמנם מעט אחר בנפיקה בקרב על האליפות, אך תמיד מסוכנת ויכולה להפתיע. ההישג האחרון שלה במפעל הבכיר היה שלב רבע הגמר לפני כשנתיים. מה הפעם?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.