בן לאב מוסלמי ואם יהודייה - וייצג את ישראל באולימפיאדה. השחיין אדם מרעאנה השיג היום (חמישי) את הקריטריון לאולימפיאדת פריז במשחה ל-100 מטרים גב, ולא יכל להסתיר את ההתרגשות שלו: "עבודה של שנים, מהיום שנכנסתי למים אני חולם על זה, זה לא נתפס", אמר השחיין בן ה-20.
"אמא שלי יהודיה רוסיה, היא עלתה לפה מברית המועצות בשנות התשעים. אני יהודי, עשיתי צבא, עשיתי בר מצווה ועליתי לתורה. מעבר לזה, אבא שלי הוא ערבי מוסלמי ואני מאוד גאה בזה. אבא שלי מאוד גאה בי, תומך בי, גאה בי שאני מייצג את מדינת ישראל והוא מאוד בעד זה", סיפר מרעאנה.
אדם מרעאנה מדבר אחרי העלייה לאולימפיאדה
(צילום: יאיר שגיא)

"ההורים בעיקר בכו אחרי שהשגתי את הקריטריון, אמר מרעאנה, "זה היה חלום של שלושתינו. הדבר הראשון שעשיתי אחרי שנגעתי בקיר הוא להגיד תודה לאמא ואבא. אמא שלי הייתה איתי כל הילדות, לא הייתה לי ילדות חברתית יותר מדי. לא היה לי זמן לצאת לבלות עם חברים, הייתי כל היום מחוג לחוג לחוג. הייתי בהרבה חוגים בתחום הספורט. אבא שלי גם, מאוד תמך בי. הוא הכניס אותי למים בגיל מאוד צעיר. הוא מנהל חוף בבת גלים, אז גדלתי במים, בים. לא הפסקתי לרגע להאמין שאהיה באולימפיאדה".
על הרגע בו נודע לו שהוא באולימפיאדה: "אני לא אשכח את הרגע הזה בחיים שלי, כבר חושב על הקעקוע שאעשה. זה משהו ענק, ההרגשה הכי טובה בחיים. אין הרגשה כמו של לגעת בקיר ולראות את התוצאה ששיפרת בכל-כך הרבה. זה הדבר הכי מרגש. בדרך כלל אני מסתכל על התוצאות של החבר'ה שלידי, הפעם לא ראיתי כלום. לא היה לי מושג מי נגע שני, או מי שוחה לידי בגמר".
1 צפייה בגלריה
אדם מראענה
אדם מראענה
"לא אשכח את הרגע הזה בחיים". אדם מראענה
(צילום: יאיר שגיא)
על העובדה שהוא הולך לייצג את ישראל באולימפיאדה: "זה מטורף, יש לי צמרמורת שאני מדבר על זה. רק לראות את סמל האולימפיאדה מטריף אותי. אני לא מעכל כרגע שאני שם, איזה שחיין אני הכי מחכה לראות? אני לא יודע אם אראה אותו בכפר האולימפי, אבל אני רוצה לפגוש את קיילב דרסל. הוא אגדה, כישרון מטורף. קודם כל אני רוצה לייצג את ישראל".