הישג ענק: גיא ששון זכה היום (שבת) ברולאן גארוס בכיסאות גלגלים. ששון ניצח את סם שרודר ההולנדי 2:6, 6:3, 6:7(7) בגמר, ובכך הפך לישראלי הראשון שזוכה בגראנד סלאם בקטגוריית הקוואד - קטגוריית הנכות הגבוהה ביותר.
הניצחון היום הגיע אחרי קאמבק הירואי של ששון, שפיגר במערכה השלישית 5:3 אך הצליח להציל שתי נקודות אליפות ולכפות שובר שוויון - בו ניצח בסופו של דבר. ששון גם זכה בפרס כספי של 66 אלף דולר.
2 צפייה בגלריה
גיא ששון
גיא ששון
"מאושר מאוד". ששון
(צילום: עופרי לנקרי)
ששון אמר לאחר הזכייה: "אני מאושר מאוד, אני רוצה להודות לכל הצוות שלי שנתן לי כוח במשך כל הטורניר הזה, הרגשה מדהימה. אני מקווה שהקהל נהנה מהקרב שהיה פה היום, מקווה שהרבה אנשים יגיעו לטניס בכיסאות גלגלים. אני מקדיש את הניצחון למדינה שלי ולחטופים ששוחררו היום, עם ישראל חי".
המאמנת עופרי לנקרי הוסיפה: "זאת הרגשה מדהימה! אנחנו עובדים ומתאמנים כל כך קשה על מנת לשפר כל אלמנט הכי קטן במשחק של גיא. הגענו עם טקטיקה טובה הפעם, וגיא היה נחוש להתמיד בה, וזה עבד. כל כך שמחנו לשמוע על השבת 4 החטופים בחיים, השמחה כפולה! גאים לייצג את המדינה בזמנים הקשים האלה, ולהביא כבוד! מקווים לעוד בשורות טובות, אל אל ישראל".
2 צפייה בגלריה
גיא ששון
גיא ששון
ששון והסרוויס
(צילום: Daniel Kopatsch/Getty Images)
לאחר מכן פגש ששון את שרודר פעם נוספת, כשניסה להשלים דאבל בגמר הזוגות בקטגוריית הקוואד, אך הישראלי ובן זוגו אנדי לפתורן הבריטי הפסידו להולנדי ובן ארצו נילס וינק (אותו ניצח ששון בחצי הגמר ביחידים) 7:6(9), 6:1.
ששון, 44, נפצע בעמוד השדרה בתאונת סקי בשנת 2015. כחלק מהשיקום, הוא ניסה מספר ענפי ספורט עד שגילה את הטניס, לאחר שאומץ על ידי מועדון אילן רמת גן (ספיבק). בתוך פחות מעשור הפך לאחד השחקנים המובילים בעולם. השנה הוא הגיע לגמר אליפות אוסטרליה והפסיד לסם שרודר, בו נקם היום. כמו כן, הגיע למקום השני באליפות יפן הפתוחה והבטיח את מקומו במשחקים הפראלימפיים בפריז.
בראשית דרכו בענף נעזר ששון במקל הליכה ושיחק בקטגורית האופן, דרגת נכות קלה יחסית. כשהורע מצבו הגופני סווג כשחקן קוואד, שהיא דרגת הנכות הקשה יותר. טניס בכיסאות גלגלים בקטגוריית הקוואד הוא דבר חדש יחסית ברולאן גארוס, התחרות נוסדה ב-2019.