כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, המענקים למדליות באולימפיאדת פריז הקרובה יהיו גבוהים מאוד. מדליית זהב תהיה שווה מיליון שקל, מדליית כסף תהיה שווה 750 אלף שקל שקל והזוכים בארד יקבלו חצי מיליון שקל - כך הודיע שר התרבות והספורט מיקי זוהר במסיבת עיתונאים לקראת האולימפיאדה.
השר מיקי זוהר אמר: "אלה הסכומים הגדולים ביותר שניתנו אי פעם, אנו רוצים להביא למצב שספורטאים וספורטאיות לא ידאגו למצבם הכלכלי כשיחזרו לארץ וימשיכו להביא הישגים, לצד המוטיבציה הגדולה מאוד שלהם באופן אישי". צוותי המאמנים מקבל חמישים אחוז ממענקי מדליות של ספורטאים שלהם.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: עוז מועלם)
שר הספורט מיקי זוהר מסר במסיבת העיתונאים כי משלחת ישראל תכלול 201 ספורטאים ואנשי צוות, נכון לרגע זה (המשלחת עשויה לגדול). הצפי הוא לארבע-חמש מדליות ובין 15 ל-18 גמרים.
עוד אמר זוהר כי תקציב האבטחה גדל ב-50% עקב האיומים הביטחוניים, וכי ספורטאים ישראלים לא ישהו בכפר האולימפי לזמן ממושך, אלא יבואו לקראת התחרות שלהם ויעזבו מיד אחריה.
2 צפייה בגלריה
מדליות
מדליות
זכית במדליית זהב אולימפית - תקבל מיליון שקל
(צילום: gettyimages)
"נושא הבטחון באולמפיאדה בראש סדר העדיפויות", אמר זוהר, "לא היססנו והגדלנו את תקציב האבטחה ב-50%, הגבוה בעולם. לא אפרט את המורכבויות, אבל אנו בקשר עם גורמי הביון הצרפתיים שמאבטחים את המשחקים ואת המשלחת הישראלית".
"תרבות וספורט מביאים לנו אושר. נייצג את ישראל בכבוד ובצורה ספורטיבית, וזו הדרך ליצור גשר בינינו לבין העולם", הוסיף, "ישראל היתה ועודנה מדינה ערכית ומוסרית. נניף את הדגל שלנו בענווה ובגאווה".
בתקנון הוועד האולימפי יש סעיף האוסר על אמירות פוליטיות באתרי התחרות או על הפודיום, אז הספורטאים הישראלים לא יוכלו לענוד את סיכת החטופים. ממשלת צרפת תאסור על הפגנות פוליטיות בזמן התחרות בפריז. נשיא המדינה יצחק הרצוג יגיע לטקס הפתיחה, יחד עם השר מיקי זוהר.
פורסם לראשונה: 17:52, 04.06.24