ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (ראשון) באופן רשמי את מינויו של אלון חזן למאמן נבחרת ישראל. חזן יחתום על חוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות וישתכר 45 אלף שקל נטו בחודש - שליש יותר משכרו בנבחרת הצעירה. על החלטת ועדת האיתור להמליץ בפני ההתאחדות על מינויו של חזן למאמן הנבחרת פורסם לראשונה ב-ynet לפני שבועיים.
בצהריים כבר קיים חזן מסיבת עיתונאים ראשונה עם הטייטל החדש. "זה מעמד מאוד מרגש שמחזיר אותי אחורה לתחילת דרכי ככדורגלן ואחר כך כמאמן", פתח חזן את דבריו. "להיות מאמן נבחרת ישראל זו גאווה גדולה עבורי, לא תפקיד. להיות שגריר של המדינה שלי. אתה מבין כמה המשימה גדולה וחשובה ואני מקווה מאוד שנצליח להתגבר מהר על ההתרגשות ולהתעסק בעבודה קשה כדי להצליח".
4 צפייה בגלריה
חזן ובניון
חזן ובניון
חזן ובניון במסיבת העיתונאים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"אני לא מסתכל על 50 שנה שלא עשינו כלום". חזן
(צילום: עוז מועלם)
"הייתי גם בר מזל", הוסיף חזן. "אני צריך להודות להרבה אנשים בקריירה שלי כשחקן וכמאמן. זו הזדמנות גם להגיד תודה לאבי לוזון שהאמין בי והחזיר לי את האמון בעצמי. בפינות הקטנות בראש אתה מאמין שאתה יכול להגיע הכי רחוק, אבל מתעסק בעבודה ומקווה שזה יקרה".
על עצם תהליך הבחירה בו, אמר חזן: "יוסי (בניון, נ.צ) קרא לי לשיחה איתו. הוא רצה להתרשם והיה מספיק הגון לומר לי שאני אחד מהמועמדים. שום דבר לא הובטח לי ואמרתי לו שזה מובן לגמרי מבחינתי. אחרי כשבוע אורן חסון ויוסי שרעבי התקשרו אליי, עצרתי את האוטו בצד כי לא הצלחתי לנהוג מההתרגשות".
4 צפייה בגלריה
בניון
בניון
"לא נצא בהצהרות". בניון
(צילום: עוז מועלם)
"הלב שלי חצי שמח וחצי עצוב", הודה חזן כשנשאל על כך שהוא עוזב את הנבחרת הצעירה. "אני לא בא להעביר שנתיים כדי להיות רשום בהיסטוריה, אני לא מחפש את הכבוד הזה. אני לא מסתכל על 50 שנה שלא עשינו כלום, אני מקווה שנצליח לעלות ליורו בדרך שלנו ולא נתעסק במה שלא קרה".
"הנבחרת זה בית קברות למאמנים? אני לא יודע מה זה. אנחנו מתעסקים בצד של החיים", המשיך המאמן הלאומי החדש. "המטרה היא שהשחקנים יעשו מה שצריך כדי לשנות את התמונה מהשנים האחרונות. אני מודה שלא הייתי מתחיל את הקריירה באותה הדרך, מה שסלל עבורי את הדרך זה שעשיתי את הדברים נכון ולא מהר".
המנהל המקצועי של הנבחרת, יוסי בניון, דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים: "אני באמת מאמין שאלון הוא האדם הכי ראוי ושנצליח לבנות מה שאנחנו רוצים. באתי מהכדורגל, המון שנים שיחקתי, אני יכול לתרום המון מהידע שלי. אני יכול ללמוד המון מאלון ואין לי ספק ששיתוף הפעולה יצליח. אני מעורב בתפקידי, אין לי שאיפה לאמן בשנים הקרובות ולכן לא רוצה להיות מעורב בבחירת ההרכב. אבל כן להביע דעה, לדבר על כדורגל, אלון מאיר את עיניי לדברים מסוימים וההפך. אני חושב שנעשיר את הידע אחד של השני ונצליח ביחד.
4 צפייה בגלריה
חזן ובניון
חזן ובניון
"אין לי ספק ששיתוף הפעולה יצליח". חזן ובניון
(צילום: עוז מועלם)
"כמו שאנחנו רוצים לקדם צעירים לבוגרת, ראוי גם שנקדם מאמנים שמגיע להם", המשיך בניון. "הוא לא פה בגלל שהוא כבר היה בהתאחדות, אלא כי הוא הכי מתאים מבחינתי ומבחינת ההתאחדות. לא נצא בהצהרות של לעלות ליורו, מבחינתי זו תהיה הצלחה אם נחזיר את הקהל ויראו שהשחקנים רוצים להיות בנבחרת".

ועכשיו, לעבודה

כעת זה הדבר האמיתי עבור חזן, שיצטרך לקבל החלטות יחד עם בניון לגבי אופי הסגל לקראת משחק הפתיחה בליגת האומות נגד איסלנד ב-2 ביוני בסמי עופר. למרות שלנבחרת הצעירה יש שני משחקים משמעותיים במקביל, הבוגרת תקבל את הקרדיט לקחת שחקנים, כולל השוער דניאל פרץ, עדן קארצב, עומרי גאנדלמן וליאל עבדה.
חזן תיאר לפני שבועיים בפני מקורביו את התחושות אחרי שבניון וחסון בישרו לו את ההודעה המשמחת: "אני מתרגש, רועד ממש, יורדות לי דמעות, זה משהו שחיכיתי לו כל חיי. גידלתי חלק משמעותי מהשחקנים שלובשים היום את המדים הלאומיים, והתחשלתי כעוזר של הרצוג ורוטנשטיינר. מרגיש בשל לקראת המשימה החשובה בחיי".
פורסם לראשונה: 11:56, 08.05.22