פסלים של שלושה אתלטים שהוצגו לראווה במרכז העיר אלדורט בקניה - הוסרו תוך פחות מיממה בעקבות ביקורת קשה ברשתות החברתיות. הפסלים, שתוארו כ"מביכים" ו"בדיחה גרועה", הוצבו לקראת טקס מיוחד ל"עיר המדליות" של קניה.
אלדורט ידועה בקניה כ"בית האלופים" בשל מיקומה במרכז עמק הריפט, המהווה מוקד לאתלטים קנייתיים המובילים בעולם. הפסלים היו אמורים לייצג את המורשת הספורטיבית של האזור, אך במקום זאת הפכו למושא ללעג.
1 צפייה בגלריה
פיית' קיפייגון
פיית' קיפייגון
קיפייגון במהלך גמר ה-1500 מ' בפריז
(צילום: Anne-Christine POUJOULAT / AFP)
הפסל שהוצב לכבודה של קיפייגון
אלפי גולשים קנייתיים מתחו ביקורת חריפה על הפסלים - מה שהוביל בסופו של דבר להסרתם תוך פחות מיממה. הסערה הגדולה נסבה סביב פסלה של פיית' קיפייגון, שיאנית העולם והזוכה במדליית הזהב בריצה ל-1,500 מ' בפריז. הפסל עוצב בצורה מזלזלת ורעה במיוחד, כשאלפי מגיבים תיארו אותו כ"מביך" ו"לא תקין באף צורה".
קיפייגון, כזכור, זכתה בזהב בריצה ל-1,500 מטר עם שיא אולימפי חדש של 3:51.29 דקות. בנוסף, הפכה לאישה הראשונה שזוכה בשלושה תארים אולימפיים רצופים במקצוע זה. היא גם זכתה בכסף בריצה ל-5,000 מטר.
הפסל של אליוד קיפצ'וגה
הרשויות המקומיות הסירו - כך מסתבר - את שלושת הפסלים בחשאי במהלך הלילה (אחד מהם גם של האלוף האולימפי בריו ובטוקיו במרתון אליוד קיפצ'וגה), יממה לפני שנשיא קניה וויליאם רוטו העניק לאלדורט מעמד רשמי של עיר. לא ברור אם ומתי יוחלפו הפסלים.
במקביל, הנשיא רוטו אירח את האתלטים הקניינים שזכו במדליות באולימפיאדת פריז 2024. קניה דורגה במקום ה-17 בטבלת המדליות עם ארבע מזהב ו-11 בסך הכל, והייתה למדינה האפריקאית המובילה באולימפיאדה.
קבלת פנים לנבחרת ההתעמלות
(באדיבות ONE)