חגיגת שיאים באליפות העולם בשחייה, בפוקואוקה, יפן. לא פחות מ-14 שנה עברו מאז שרה שוסטרום קטפה את מדליית הזהב הראשונה שלה באליפות עולם. היום (שבת) כשהיא כבר בת 29, הדהימה השחיינית השבדית כשניצחה בפעם החמישית ברציפות את גמר משחה ה-50 מ' פרפר עם 24.77 שניות. בכך גם הפכה לשחיינית הראשונה שזוכה במדליות בשבע אליפויות עולם שונות.
מיד לאחר מכן (רבע שעה, ליתר דיוק) שוסטרום קבעה בחצי גמר 50 מ' חופשי שיא עולם חדש עם 21.61 שניות. השיא הקודם (21.67), אגב, היה שלה, והוא החזיק מעמד שש שנים בדיוק (באותו תאריך ובאותו שלב).
3 צפייה בגלריה
שרה שוסטרום
שרה שוסטרום
שוסטרום על הפודיום
(צילום: Sarah Stier/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
שרה שוסטרום
שרה שוסטרום
חוגגת את השיא
(צילום: REUTERS/Stefan Wermuth)
"היום הוא יום ההולדת של המאמן שלי", אמרה שוסטרום בסיום תוך שהיא מנסה להחזיר את הנשימה, וכשהיא מחזיקה בידה שלט-פרס בסך 30 אלף דולר, שמובטח לכל שחיין ששובר שיא באליפות. המאמן לא היה יכול לבקש מתנה טובה יותר.
בבריכה אחרת, במקצה חצי הגמר, השוותה רותה מיילוטיטה הליטאית את שיא העולם ב-50 מטר חזה (29.30 שניות), והניפה גם כן את שלט ה-30 אלף דולר. אגב, השיאנית עצמה, בנדטה פילאטו, עלתה לגמר מהמקום הרביעי.
3 צפייה בגלריה
קייטי לדקי
קייטי לדקי
16 מדליות זהב באליפות העולם. לדקי
(צילום: Sarah Stier/Getty Images)
הניצחון אומנם לא מבטיח לה מדליה בגמר, מחר, אבל בהנחה שאכן תעמוד בציפיות תשלים הליטאית דאבל באליפות אחרי שזכתה בזהב ב-100 מ' חזה, וזאת אחרי שעברה בשנים האחרונות לא מעט טלטלות בדמות הודעה על פרישה וסקציות שהוטלו עליה לאחר שסירבה להתייצב לבדיקת סמים.
ב-800 מ' חופשי זכתה קייטי לדקי האמריקאית בפעם השישית ברציפות בזהב עם 08:08.87 דקות, שהפכה למדליית הזהב ה-16 שלה באליפויות עולם - אחת יותר ממייקל פלפס. השחיינית הסינית בינגג'י לי זכתה בכסף ושברה שיא אסייתי עם 8:13.31. אראין טיטמוס האוסטרלית סיימה שלישית.
קיילי מקיואן השלימה טראבל עם זהב שלישי באליפות, הפעם ב-200 מ' גב (02:02.85 דקות). עוד לפני סיימה ראשונה את הגמרים ב-100 וב-50 גב.
שיא העולם התשיעי באליפות נשבר במסגרת מירוץ השליחים - 4X100 חופשי מעורב שנשבר על ידי הנבחרת האוסטרלית שהתמודדה ללא מיקאון. ג'ק קארטרייט, קייל צ'למרס, שיינה ג'ק ומולי אוקלהאן קטפו את זהב בזכות שיא של 3:19.38 דקות, שיפור של 55 מאיות לשיא האוסטרלי שנקבע באליפות העולם שעברה.