כן כן, אני יודע, הנושא של רונאלדו ומסי כבר נטחן עד דק ונשפכו אינסוף מילים לגבי מי הטוב בהסטוריה, אבל תרשו לי לדחוף את ראשי בין ההרים הגדולים האלה כדי שלא יגידו שלא השתדלתי לגלגל את האגורה השחוקה שלי אל תוך קופת הפלא של שני השחקנים הנפלאים האלה.
אז ככה, כי באמת ובתמים דעתי היא שהשאלה אינה מי ביניהם הוא הגדול בהיסטוריה אלא מה הם תרמו למשחק הזה שנקרא כדורגל שאנחנו כל כך אוהבים. ובכן, היו שחקנים גדולים לפניהם ויהיו אחריהם, אבל כמותם לא היו ולא יהיו, ולאו דווקא בגלל האופן שבו הם משחקים כי אם בשל אישיותם. טביעת האצבע (של הרגליים, כמובן) שלהם על המשחק היא עצומה, כל אחד בדרכו שלו.

1 צפייה בגלריה
לאו מסי כריסטיאנו רונאלדו
לאו מסי כריסטיאנו רונאלדו
לא יהיו עוד שחקנים כמותם
(צילום: AP)
מסי עשה זאת בעיקר עם ברצלונה. CR7 עשה זאת בעיקר עם ריאל מדריד על אף שהיו לו הצלחות גם ביובנטוס ובתחילת דרכו במנצ'סטר יונייטד. האישיות שלהם היא משהו אחר לגמרי. אם הייתי שם בכישרון של מסי את האישיות של רונאלדו היינו מקבלים מפלצת של כדורגל. אולם אם הייתי שם את ההפך, לא בטוח שזה היה משפר את רונאלדו כי הוא והאישיות שלו הם אחד. התרומה של שניהם לכדורגל היא אדירה גם בשל העובדה שהם מחזיקים קריירה ארוכה ויציבה. חברים, מה שאני מנסה לומר זה שלא ניתן להשוות ביניהם כי כל אחד בפני עצמו הגיע לרמות מטורפות של הישגים והשפעה על המשחק.
ואי אפשר, פשוט אי אפשר לחרוץ דין ולומר מי מהם טוב יותר, אבל שניהם ענקים בקנה מידה הסטורי. מבחינה קבוצתית מסי טוב יותר. מבחינה אינדיבידואלית רונאלדו טוב יותר. יש בו יותר רוע, ולא שמסי פרייאר, אלא שהפרעוש מטבעו שקט יותר. הכישרון בתמונה הכללית של שניהם הוא פנומנלי. לשניהם יש יכולות מגוונות מאוד. והכי חשוב לציין שקל מאוד לראות ששניהם בני אדם עם יכולות פורצות גבולות. אז זהו, הפור נפל, אין דרך להכריע מי טוב יותר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.