אחרי ארבע שנים עקרות במונחים שלה, יובנטוס החליטה על שינוי שיתרחש מעבר לקווים. המאמן מסימילאנו אלגרי, שפוטר בשל התנהגות בלתי הולמת בגמר הגביע והישגים דלים בקדנציה השנייה שלו, הוחלף עוד במהלך העונה ע"י בלם העבר וכיום מאמן הנוער של המועדון, פאולו מונטרו. האורוגוואי מתחזק את העסק עד שיגיע המחליף הרשמי, כפי הנראה כנראה - תיאגו מוטה.
קשר העבר, בן 42 כיום, נחשב לאחד המאמנים המבטיחים בכדורגל האיטלקי והעולמי. אחרי קריירה מזהירה למדי כקשר בקבוצות כמו ברצלונה, אינטר ופ.ס.ז', המתאזרח שנולד בברזיל והפך לאיטלקי מן השורה פנה לאחר פרישתו לאימון. כרגע עדיין אין תארים, אבל בולוניה עלתה לא מעט בזכותו לליגת האלופות, סה"כ בפעם השנייה בתולדותיה (האחרונה הייתה ב-1965).

1 צפייה בגלריה
מוטה
מוטה
מוטה
(צילום: Marco Luzzani/Getty Images)

פילוסופיית המשחק של מוטה הייתה בראשית דרכו נושא לבדיחה בקרב פרשני הכדורגל. הוא שבר, עוד בימיו כמאמן האקדמיה ב־פ.ס.ז', את התבנית המקובלת והציג מערך מהפכני בכדורגל של היום: 2-7-2. שוער ובלם מאחור, 7 שחקני הגנה וקישור במרכז השדה ושני חלוצים. משמעות הדבר היא, חילופי מקומות בין לפחות 3־4 משחקני הקבוצה תוך כדי משחק. מאין פיתוח מודרני של הטיקי טאקה המפורסם מתקופת הזוהר של ברצלונה וספרד. בראיה לעתיד, האם מה שעבד בהצלחה מרובה בקבוצות קודמות שבהן אימן יעבוד גם ביובנטוס, קבוצה פי כמה לחוצה מהן? גם כרגע לא ברור האם מוטה יעדיף להביא איתו שחקנים מהקבוצה אותה עזב, או שיתבסס על הסגל הקיים. כזכור, יובנטוס מסובכת בבעיות כספיות ואף הושעתה בעונה החולפת מאירופה בשל מעבר על חוקי הפייר פליי.
מוטה חתום לשלוש שנים בגברת הזקנה (שנתיים + אופציה לעונה נוספת). יש לקוות עבורו, שהוא יצדיק את המינוי ויחזיר את האימפריה השוקעת למקומה הטבעי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.