שחקן הפוטבול האגדי ברט פארב גילה היום (שלישי) הוא חולה בפרקינסון. פארב אמר את הדברים במהלך שימוע בקונגרס האמריקאי, אליו הגיע כדי למסור את גרסתו בפרשה של מעילה בכספי ציבור.
פארב אמר במהלך השימוע: "לצערי, הפסדתי השקעה בחברה שחשבתי שמפתחת תרופה מהפכנית לטיפול בזעזוע מוח שחשבתי שתעזור לאחרים. זה מאוחר מדי עבורי, כיוון שלאחרונה אובחנתי כחולה פרקינסון. כמה בעלי תפקיד בממשל במיסיסיפי נכשלו בשמירה על כספי הציבור, ועכשיו מנסים להאשים אותי". שותפו העסקי של פארב הורשע בפרשה זו במרמה.
1 צפייה בגלריה
ברט פראב
ברט פראב
ברט פראב
(צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein)
פארב הגיע לקונגרס כדי להגיב להאשמות לפיהן הוא היה חלק ממעילה גדולה בכסף ציבורי, אך הוא לא יעמוד לדין פלילי. פארב הואשם בכך שלקח כסף שיועד לסיוע למדינת מיסיסיפי לכיסו. בין היתר, נחשף כיצד הדריכו אותו לקבל חמישה מיליון דולר בעבור בניית אולם כדורעף. עוד נחשף כי הוא קיבל 1.1 מיליון דולר עבור הרצאות, שמעולם לא התקיימו. פארב החזיר את הכסף עבור ההרצאות, אבל לא החזיר את הריבית עבור החוב שצבר על סך 225 אלף דולר.
הקוורטרבק האגדי שיחק 20 עונות ב-NFL, רובן בגרין ביי פאקרס (16 עונות). פארב זכה עם גרין ביי באליפות אחת, וזכה שלוש פעמים בתואר ה-MVP של הליגה, הוא גם נכנס להיכל התהילה. הוא גם מחזיק בשיא ההופעות הרצופות לשחקן בליגה - 297. בעבר סיפר כי ספג מאות זעזועי מוח במהלך הקריירה שלו.